Terug naar overzicht
hey,
wij moeten binnenkort voor ons eerste gesprek bij meneer pastoor zijn :-D
heb geen flauw benul wat hij zal vragen of zeggen wil iemand zijn ervaringen delen
om eerlijk te zijn ben ik best wel wat ongerust,heb gehoord dat pastoor kan zeggen,jullie zijn niet geschikt voor een kerkelijk huwelijk
grz sofie
Wij moeten nog niet gaan bedoel je ondertrouw?
Hey,De eerste keer was ik ook best nerveus voor ons gesprek met de pastoor want ik ben totaal niet gelovig of katholiek maar mijn vriend wel!This ook hij die persè voor de kerk wilt trouwen.Wel onze eerste afspraak met de pastoor was lachen want hij had gezopen en was serieus aangeschoten!Hij heeft vragen gesteld als waar we gedoopt waren, als we kinderen wouden en dan heeft hij ons geprobeerd op te zoeken in het doopboek wat hem niet lukte! Hij heeft een dik halfuur liggen sukkelen met zijn doopboeken :-)Hij heeft gevraagd hoe we de mis voor ogen zagen en als we live zang wouden of niet...Hij heeft onze volgende afspraak vastgelegd waarin we dan alvast eens het eerste misboekje moeten voorleggen...Hoop dat je hier iets aan hebt?!Groetjes
hallo,onze ondertrouw duurde 2.5 uur. wij kregen vragen zoals bij welke sacramenten moet je steeds aangeven dat je het uit vrije wil doet? enkele bijbelse teksten waar we de bedoeling van moesten achterhalen. ...Niet om u ongerust te maken, ik ben zeker geen halve non! maar met een beetje logisch nadenken kom je al ver.Als jullie aangeven dat er geen kinderen komen, kan dat een rede zijn om niet voor de kerk te kunnen/mogen huwen, in het misboekje moet namelijk staan dat je uit Gods hand kinderen wil ontvangen. succes komt wel goed
Kijk eens op www.misboekjemaken.be; in dat boekje staat alles makkelijk en duidelijk uitgelegd. Heeft mij heel wat stress (en tijd) bespaard :-) Wij zijn ook nog niet langsgeweest, maar ik voel me wel geruster en beter voorbereid. Komt wel goed ;-) Succes!
Kijk eens op www.misboekjemaken.be; in dat boekje staat alles makkelijk en duidelijk uitgelegd. Heeft mij heel wat stress (en tijd) bespaard :-)
Wij zijn ook nog niet langsgeweest, maar ik voel me wel geruster en beter voorbereid. Komt wel goed ;-) Succes!
bedankt bruidjes!ben toch al wat gerust gesteld ,en over die kinderen uit gods hand......we hebben er al 2 gekregen ;-)
bedankt bruidjes!
ben toch al wat gerust gesteld ,en over die kinderen uit gods hand......
we hebben er al 2 gekregen ;-)
Wij hebben er ook 2 sofie, maar toch moet dit in ons misboekje staan.