Nu Online
Momenteel zijn er 602 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaringen Aquamuse

7-7-2014 19:26:00
Hallo

We denken eraan om volgend jaar te trouwen in de Aquamuse in Gent.
Iemand ervaring mee? Of Tips?

groetjes, Caroline

Caroline
4-7-2015
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1709

Melissa
4-7-2015
 Meld misbruik7-7-2014 21:33:18

Hey Caroline,

Wij zijn daar naar een trouwfeest geweest. Ideaal bij mooi weer is het dek voor de ceremonie en receptie. Ze zijn wel beperkt van plaatsen voor eten. Dansfeest was super. Heel mooi en leuke locatie!

Groetjes

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik8-7-2014 7:25:01

Dag Caroline,

Wij zijn ook bij Aquamuse langs geweest omdat het een leuke locatie is en hebben dit enige tijd overwogen.
Mijn beoordeling:
- De vaste (huur)kosten zijn vrij hoog. Je start al met een kost van 1200 euro ongeveer wat de prijs per persoon meteen de hoogte injaagt.
- Toen we verdere prijzen vroegen naar menu en dranken, vond ik de prijs voor de dranken vrij raar in elkaar steken. Er is een forfait van 35 euro, maar toen ik vroeg hoeveel uur dit dan is kreeg ik het antwoord "Het volledige feest, van het begin tot het eind, ongeacht de duur van uw feest.". Humm, beetje raar vind ik zelf want er is toch een verschil tussen een feest dat begint om 17u of om 19u30? Soit, dan de prijs per stuk voor bv een cola. Er staat 2 euro per cola, dus ik vroeg de inhoud van zo'n cola van 2 euro en daar kreeg ik volgend antwoord op: "Inhoud? Het zijn de gewone bijhorende glazen bij de dranken die wij gebruiken. Ik ken daar niet de precieze inhoud van." Voor mij is er een verschil tussen een cola van 20cl of een cola van 33cl .Voor een cola van 20cl betaal ik nl geen 2euro als je een feest van meer dan 100 personen geeft!
- Ze geven ook meteen aan dat er een ander koppel een optie heeft op de datum die jij wil. Dat vond ik nogal pushen eerlijk gezegd. Wij hebben graag gedetailleerde info omdat een trouwfeest toch een serieus bedrag is dat je uitgeeft, maar na 2 emails heen en terug stond er plots bij dat we ons toch moesten haasten want er was een optie genomen op dezelfde datum.

Er ligt nog een boot een beetje verder, nl Le Bateau. Deze is mooier vind ik persoonlijk, maar ik heb er geen verdere info gevraagd naar prijzen en mogelijkheden. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een zaal in Aalst (Kaai 17) in Loft stijl omdat dit qua ligging voor ons makkelijker en dichterbij is dan Gent.

In elk geval: succes ermee!

Groetjes,
Chantal

Caroline
4-7-2015
 Meld misbruik15-7-2014 19:11:30

Al bedankt voor de info! We willen echt een trouwfuif geven. Zijn vandaag gaan kijken en zag er wel leuk uit. Nog even laten bezinken. Als er nog ervaringen zijn, graag! 😉

Mike

Meld misbruik24-7-2014 19:41:27

Ik kijk er al naar uit Caroline! :)

Caroline
4-7-2015
 Meld misbruik10-8-2014 19:45:58

Haha Mike... Al een datum?
Het is dus uiteindelijk le bateau geworden. Ik was er direct verliefd op!

kathleen
27-6-2015
 Meld misbruik7-2-2015 18:23:44

Hey, wij trouwen op 27/06/2015 op Le bateau. Een weekje voor u. Wij waren ook direct verkocht. Wij willen dan ook geen traditioneel huwelijk, we zijn ook al wat ouder, en we zijn echte fuifbeesten dus was dat voor ons de ideale lokatie. Onze dienst gaat ook door op Le bateau, dat doen we met "het huis van de mens". Al onze genodigden zijn er dan al bij. We willen er gewoon een groots dansfeest van maken, en feesten. We zien het volledig zitten. Wij doen wel een walking diner zodanig dat de mensen kunnen vrij kunnen bewegen.

Myriam

Meld misbruik1-5-2015 12:35:51

Hoi allen,
we zijn ook aan het kijken voor Le bateau.
Ik vind hier echter geen huurprijzen van.
Werken zij met eigen traiteur? Moet je daar drank afnemen en vallen prijzen mee?
Indien jullie hierop reeds antwoorden hebben hoor ik het ook graag.
Groetjes.
Myriam

kathleen
27-6-2015
 Meld misbruik5-5-2015 12:09:07

Wij trowen op le bateau en de hurprijs is 750€, installatie van DG inbegrepen. De traiteur mag je zelf kiezen maar ze werwachten wel een commissie van 10% op het eten. Dit voor het gebruik van keuken enzo. De drank moet je van Le Bateau nemen, ook cava. Is beter dat je eens langs gaat, is een super vriendelijke madam.

Wij waren wel 1.5 jaar op voorhand om te reserveren. Is ideaal voor een walking diner.

Caroline
4-7-2015
 Meld misbruik17-5-2015 23:04:00

Klopt helemaal :-)

Wij hebben een jaar op voorhand vastgelegd.
Ik ga volgende week nog eens langs om verder af te stemmen...
Begint te korten.
En nu maar hopen op goed weer
Hoeveel gasten ga jij hebben Kathleen? Wij rond de 75 voor walking dinner, dus mooi weer zou welkom zijn.
groetjes, Caroline

kathleen
27-6-2015
 Meld misbruik18-5-2015 20:05:08

Hey Caroline , we zullen ook een 70 tal gasten hebben. Wij moeten ook volgende week langs gaan. Is om de inrichting en versiering op de boot te bespreken. Bij ons gaat er op de boot een dienst door met het huis van de mens. De gasten verwachten we tussen 15u30 en 16u. Wij komen maar op de boot om 16u als iedereen er als is. We hebben een bootje gehuurd en ze zetten ons dan af aan de vooruit. Gr kathleen

Caroline
4-7-2015
 Meld misbruik24-5-2015 21:03:32

We hebben geen ceremonie op de boot gepland. Enkel gemeentehuis.
Door de dag gaan we ook toertje doen met bootje door Gent, en wat foto's nemen.
En vooral relaxen, mss zelfs terrasje doen... 😉
Gasten komen om 18h. En daarna receptie, BBQ en... De fuif!

K wou een rustige trouw, hopelijk lukt het!

groetjes, Caroline

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info