TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Chantal
3-5-2014
|
8-7-2014 11:43:23
Dag Melissa, Ik denk dat je best een reisbureau binnenstapt en dat daar eens navraagt. Ik weet dat dit in bepaalde brochures vermeld staat met een volledige uitleg. Dus ik zou daar beginnen. Dan weet je ook meteen welke bestemmingen mogelijk zijn. Succes!
|
|
Lorena
26-8-2017
|
8-7-2014 14:43:44
Je moet eens zoeken op het internet er zijn reisorganisaties die dit aanbieden "trouwen in het buitenland" wij zijn nu aan het kijken voor huwelijksreizen naar zanzibar,frans polynesie... En op al die sites heb ik gezien dat ze ook trouwen in het buitenland aanbieden!..
Je kan misschien ook eens met een weddingplanner spreken en je wat laten informeren over hoe en wat? Over het de gasten laten betalen van hun vliegticket,daar zou ik persoonlijk niet mee gediend zijn want zo een vliegticket naar curacao kost al snel enkele honderden euro's.... Je gaat je genodigden in de kosten steken en dit zijn onkosten waar misschien niet op gerekend was... En persoonlijk hoe goed mijn band ook is met het bruidspaar ik zou nooit naar hun trouw in het buitenland gaan als ik dit zelf moet betalen! Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Veel succes Lorena
|
|
Melissa
8-8-2015
|
8-7-2014 15:33:41
@Lorena...
Ik begrijp je standpunt helemaal. Het punt is alleen dat we commentaar kregen van enkele familieleden 'ja maar, dan zijn we er niet bij...'. Toen heb ik gereageerd, je bent welkom maar je moet het wel zelf betalen. (We zijn aan het sparen voor een huis, we hebben twee kinderen)... Het is niet alsof ik een lijst genodigden heb hé... De mensen die ons nabij staan zijn welkom, maar ik ga niet voor een dertigtal mensen een reis betalen. Ik zou het persoonlijk wel doen, moest het financieel gezien passen natuurlijk. En het is niet alsof we het iemand zouden kwalijk nemen als ze niet zouden komen.
|
|
Chantal
3-5-2014
|
8-7-2014 15:41:08
Melissa, Dan zou ik niet naar Curacao gaan, maar eerder naar Zuid Frankrijk en in een sprookjesachtig kasteel of zo trouwen. Dat valt dan nog bij de meesten binnen budget volgens mij :-)
|
|
Lorena
26-8-2017
|
8-7-2014 16:48:50
Dan zou ik eerder ook binnen in europa blijven wat dan wel nog betaalbaar is!! En met ryanair ben je tegenwoordig voor een appel en een ei snel weg!!!
|
|
Kathelijne
11-10-2014
|
8-7-2014 19:59:19
Hoi, wij gaan ook naar het buitenland (VS) voor het trouwfeest van goede vrienden, en die reis betalen we ook volledig zelf, we combineren het gewoon met een citytrip naar New York. Ik denk dat degene die er echt bij willen zijn, ervoor zullen zorgen da ze erbij zijn, zeker als ze het lang genoeg op voorhand weten.
|
|
wouter
|
|
|
Simona
|
8-7-2014 22:51:23
|
|
Selina
|
8-7-2014 23:11:16
Het heeft niks te maken met erbij willen zijn maar alles met "kan ik me dat financieel veroorloven" ? Als je iedereen die kans wil geven zou ik het ook binnen Europa houden. Andalousië heeft ook heel mooie plekjes voor een beach-wedding. Succes !
|
|
Melissa
8-8-2015
|
9-7-2014 10:27:04
@Selina. We houden de officiele kant hier opzettelijk in Belgie, we gaan dan gaan eten met de familie en vrienden die ons nauw aan het hart liggen. Zo zijn ze er toch een beetje bij. We staan zeker open voor alle bestemmingen, maar als we eentje kiezen dan zal het zijn omdat we op de bestemming verliefd worden en niet omdat het voor anderen 'haalbaar' is. Je trouwt maar één keer, en ik ga het niet aanpassen aan andere mensen. Het is niet alsof we verwachten dat ze komen ook. Ze zijn welkom, maar we gaan zeker niet kwaad of teleurgesteld zijn als het voor ze niet past.
Ik weet dat ik ook zou zorgen dat ik er bij ben als ik het voldoende op voorhand weet. De datum die je ziet staan slaat op ons huwelijk hier in Belgie trouwens :)
|
|
Elke
7-6-2014
|
9-7-2014 12:43:29
Ik vrees dat er niet veel volk gaat zijn dan maar dan enkel omwille van financiële redenen. Zo'n reis kost algauw met 2 personen + hotel een kleine 3000 euro. Zouden jullie ouders dat zien zitten en / of broers of zussen? Want uiteindelijk is dat wel het belangrijkste.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
9-7-2014 17:09:39
Neen, het belangrijkste is dat mijn verloofde en mijn kinderen er zijn. Dat is de bedoeling en daarom gaan we hier ook eten met de familie en vrienden, zo zijn ze er toch een beetje bij betrokken. Ik ben nu nog op zoek naar meer informatie betreffende de kosten enzo, er staat nog niets vast. Maar dat we in het buitenland trouwen, met enkel ons gezin (en wie er wilt zijn, is welkom) is een feit die zeker is.
|
|
Helena
5-7-2014
|
11-7-2014 19:44:32
En waarom niet gewoon trouwen in België voor de gemeente gevolgd door een huwelijksreis in het buitenland waarbij jullie een ceremonie doen met enkel jullie gezinnetje? Zo is de dichte familie bij het officiële gedeelte en houden jullie het gedeelte in het buitenland voor jullie. Zo kan niemand beledigd zijn dat ze wel zouden meewillen maar het niet kunnen betalen... Het is exact wat jij beschrijft maar in plaats van tegen familie te zeggen "wij trouwen in het buitenland" zeg je "wij houden het klein gevolgd door een exotische huwelijksreis".
|
|
Melissa
8-8-2015
|
14-7-2014 15:47:10
Het officiële gebeurt zowiezo hier om ons het papierwerk te besparen. Daar doen we niets mee. Aangezien we de mooie, romantische ceremonie in het buitenland houden en dat de meeste mensen die klagen dat ze er niet ibj zijn, net daar willen bij zijn, moeten we het zo verwoorden.
|
|
Kelly
19-9-2015
|
27-9-2014 10:30:41
Dag Melissa, Proficiat met jullie huwelijk! Wij trouwen zelf volgend jaar in Siena, Italië. Voor ons was het ook heel snel duidelijk dat we niet in België zouden trouwen. Daarom zochten we naar een plek dat prachtig is en dat voor ons toch betaalbaar bleef om ook een select groepje familie en vrienden uit te nodigen. Aangezien zowel mijn ouders, als die van mijn aanstaande gescheiden zijn, moeten we alles al maal 2 doen... dus erg select blijft het niet. Omdat Italië snel voorop stond heb ik op internet gezocht naar mogelijkheden. Ik heb verschillende offertes gestuurd naar enkele weddingplanners en kreeg een haalbaar alternatief terug van Toscana Festa. Omdat wij wel alles officieel in Siena zullen doen hebben we voor een weddingplanner gekozen (tolk, alle aanvragen, enz...). Maar als je enkel een symbolische ceremonie wil plannen... is dit ook perfect mogelijk zonder die extra kost. Misschien moet je het op die manier eens proberen? Heel veel succes! Kelly
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|