Terug naar overzicht
Dag Katrien, Hier een beetje hetzelfde probleem. Op de eerste lijst stonden ongeveer 400 mensen. Dat vond ik echt niet haalbaar, ik kende de helft niet eens. Na grondig overleg met ouders en met mijn vriend, zitten we nuy op ongeveer 160 genodigden voor ceremonie en avondfeest en daar komen ze achteraf nog een kleine 100 bij.
Probleem is dat ik ze buiten enkele nonkels van mijn man zijn kant echt allemaal ken...
Wij zitten met 50 aan tafel komen er 30 a 40 bij avondfeest...
Wij hebben ook rond de 50 over de dag met savonds nog 30 man erbij. We hebben het samen gewoon heel duidelijk afgesproken, het is onze bruiloft, wij betalen dus we nodigen alleen rechtstreekse familie uit waar wij contact mee hebben en vrienden en kennissen die wij belangrijk vinden. De ouders en schoonouders hebben zich daar bij neergelegd. Er is slechts 1x commentaar geweest dat het jammer was dat die persoon niet uitgenodigd was. Daar hebben we op gereageerd dat dat jammer was en toen was het goed. Klinkt hard maar is ons feestje en daar wil ik geen personen bij die niks voor mijn ventje of mij betekenen.
Wie betaald is geen probleem. Dat is goed geregeld.Wie we vragen zijn allemaal neven en nichten.ik heb er 30 en die hebben allemaal een vriend(in).Dan nog tantes nonkels en vrienden. Buren vragen we niet.Mijn vader heeft 49 neven en nichten en daarvan vragen we er 10. Dus dat valt mee.Ik heb mij erbij neergelegd dat ik veeeeeel ga kussen die dag.