Terug naar overzicht
Ze vraagt dit toch zelf.. Dus ze beseft zelf dat er op haar niet gerekend kan worden, ik vind het moedig van haar dat ze dit zelf kan aangeven.In dat opzicht zou het geen probleem mogen zijne een andere getuige te kiezen.
Ze vroeg enkel om de vrijgezellenavond over te nemen, maar ze wilt wel nog getuige zijn.. vandaar mijn dilemma. .
Je kan ook 2 getuigen nemen?
Hoi Marina,Hmm dat is inderdaad vervelend.Misschien kan je eens met je vriendin gaan praten en even polsen hoe zij het zelf ziet voor op de trouw zelf.Je kan het misschien formuleren als: ik wou even horen of je het nog niet zitten om mijn getuige te zijn. Ik zou het begrijpen moest het niet zo zijn, maar dan weet ik het graag nu...Aan een goede vriendin moet je dit wel kunnen vragen denk ik?Ik hoop voor jou dat ze het toch wil doen, maar ik begrijp je bezorgdheid wel.
Marina, ik had het even verkeerd begrepen :) omdat je zij dat je vrijgezellen super was en het daarna formuleert als in het heden en toekomst. In dat geval zou ik ook gewoon een gesprek aangaan met je vriendin. Aangezien ze zelf beseft dat het niet zo goed met haar gaat, lijkt het mij dat zij ook dit gesrpek niet uit de weg zou willen gaan. Je kan in het gesprek ook vermelden dat je voor 2 getuigen zou willen kiezen en horen wat haar gedacht hier over is. Open en eerlijk zijn, dat komt misschien hard aan, maar is sneller verteerd. Niets zeggen en achteraf met onderhuidse frustraties zitten, dat komt nooit meer goed.
Je getuige(n) is/zijn op je grote dag je steun en toeverlaat. Die dag is al vermoeiend genoeg dat het jammer zou zijn daar ook nog eens energie in te moeten steken. Het is de bedoeling dat je trouwdag om jou en je ventje draait en niet rond haar... Dus uitpraten zou ik zeggen: ofwel zet ze die dag haar eigen negatieve gedachten aan de kant ofwel kies je een andere getuige!