Nu Online
Momenteel zijn er 525 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksfuif

18-7-2014 17:36:06
Hallo iedereen!

Wij zouden in augustus 2015 trouwen.
Wij hadden in gedachten om eerst een receptie te geven en vervolgens als avondfeest een huwelijksfuif (om het wat "minder duur" te maken).
Wij willen onze gasten natuurlijk wel iets te eten aanbieden en dachten zelf aan wat eenvoudige dingen zoals koud buffet en broodjes en vervolgens nog een dessertenbuffet voor als de honger later terug opsteekt.

Hebben jullie nog ideetjes wat we kunnen aanbieden op onze huwelijksfuif of ideetjes om de huwelijksfuif te organiseren en in te kleden?

Sarah
29-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1688

Kathelijne
11-10-2014
 Meld misbruik18-7-2014 18:39:37

misschien is een frietkraam nog een idee?

Jody
4-7-2020
 Meld misbruik18-7-2014 19:37:24

ik volg, wij doen ook een huwelijksfuif.

Wij geven al een dessertbuffet en om middernacht laten we een frietkraam of hamburgertent komen.

Wij dachten eerst een diner te geven eerst, maar ook om het minder duur te maken geven we alleen een huwelijksfuif. Maar ik hou mijn thema van het feest.

Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik18-7-2014 19:51:07

Dat is nog wel een leuk idee. Maar dan moet je al een feestzaal vinden die zelf geen eten aanbieden toch? Is wel de moeite om te overwegen :-)

Jody
4-7-2020
 Meld misbruik18-7-2014 22:19:11

Ja dat is waar, zit ik ook te zoeken een feestzaal zonder eten. Maar is wel een leuk idee.

Trouwfuif.com

Meld misbruik18-7-2014 23:06:15

Een trouwfuif kan op verschillende manieren:
- met de dichte familie een volwaardige maaltijd eten, en de overige gasten uitnodigen vanaf bvb 21h00. Zij kunnen dan eventueel ook dessert eten, of enkel broodjes om middernacht.
- walking dinner ipv eten aan tafel: dit kan via buffet, maar ook met kelners die de hapjes komen brengen. Deze hapjes zijn eerder kleine gerechtjes: groter dan gewone hapjes.
- inderdaad soms ook een pizza-, friet- of hotdogkraam.

Niet alle feestzalen gaan hier graag in mee. Je kunt het beste zoeken naar locaties waar ze evenementen organiseren, en veel in parochiezalen of zelfs culturele centra. Traiteurs verhuren regelmatig ook zalen, of weten waar je een trouwfuif kunt organiseren.

Groeten,
Thierry Heldenbergh
www.trouwfuif.com

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik19-7-2014 11:48:15

Indien je voor goedkope oplossingen gaat zoals een frietkraam of dergelijke...zorg je er best voor dat je gasten dit weten.
Mogelijk nadeel hier bij is, dat sommige gasten niet afkomen.
mvg

Jody
4-7-2020
 Meld misbruik19-7-2014 23:07:00

Overlaatst naar een trouw geweest met meer dan 100 gasten die enkel dessert krijgen. En iedereen was er. Er zijn altijd mensen die niet komen dan, maar dat is dan hun probleem.

anke
26-7-2014
 Meld misbruik20-7-2014 19:25:44

Wat een bekrompen antwoord...Een trouwfuif is meestal leuker dan heel den avond tafelen... Als er gasten zijn die daarvoor niet komen, dat zegt meer over hun dan over het trouwkoppel en de trouw...

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik21-7-2014 2:16:37

Een trouwfuif vs tafelen.
Tafelen is op een trouwfeest een klassieke bedoening en kan zeker saai zijn.
Helaas eet je makkelijkst zittend aan tafel en niet rechtopstaand aan een partytafel.
Er zijn ook gasten die die dag waarschijnlijk hard gewerkt hebben of er zijn senioren die rechtstaan minder makkelijk kunnen verdragen.
Of je heeft je gasten een rechtopstaande, vlugge hap: pakje friet met curryworst, waarvoor ze wel 50 minuten hebben aangeschoven.
Indien een willekeurig gastenpaar, de culinaire verrassingen niet kennende, een "envelop" meebrengt met 150€, is de kans groot dat zij zich bekocht voelen met deze deal of je status kan een deuk krijgen.
Relaties en goede verstandhoudingen draaien meestal maar goed met evenwaardig geven en nemen....nu we het toch over het huwelijk hebben.
Is een trouwfuif met friet minderwaardig...zeker niet, dit weekend er eentje meegemaakt met 200+ gasten...Superfeest.
Laat het weten aan de gasten.

Shari
30-4-2014
 Meld misbruik21-7-2014 12:52:47

wij hadden een trouwfuif en hadden dit als eten en niemand heeft honger gehad voor ongeveer 130 mensen

300 ovenhapjes ( colruyt )
150 mini loempia's ( colruyt )
540 frituurhapjes/party snack's (aldi )
7l zelfgemaakte soep met stokbroden
cupcake stand met 200 cupcakes
ook had ik grote potten (zelf gemaakte) confituur staan die ze met stokbrood konden eten.

na de kerkdienst hadden we wel met de naaste een bbq met voorgaande receptie met ook bbq hapjes

ik wou bewust dat er voldoende eten was, zodat de gasten niet van honger ofzo naar huis gingen.
iedereen wist dat het een fuif was want ik had op de uitnodiging gezet 'vanaf 19 uur gaan we hier samen ene op drinken' en ik had wel al laten vallen dat er hapjes waren

Eric

Meld misbruik23-7-2014 10:30:15

Beste Sarah

Buiten onze traditionele huwelijksfeesten, kunnen wij u ook ons concept "fromWEDDING2PARTY" aanbieden.
Stuur ons gerust een mailtje en dan sturen wij onze brochure op.

Met vriendelijke groeten
Eric

info@feestzaalscala.be
www.feestzaalscala.be
Tel.03 775 79 44

Peter
16-5-2015
 Meld misbruik20-10-2014 12:10:18

Dag iedereen,

Wij hebben besloten te trouwen op 16mei van volgend jaar.

Eerlijk gezegd zien we het ook niet zitten om de traditionele receptie en het lange tafelen te nemen maar ook een "trouwfuif" te geven. Ik vond dat eerlijk gezegd raar als mijn toekomstige vrouw met dat gedacht af kwam maar als ik het hier eens bekijk wordt dat toch regelmatig gedaan. Alvast dank voor de mooie en leuke ideetjes die ik hier zonet gezien heb :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...