Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste pas tegen gevallen

20-7-2014 16:51:40
Hallo,

Gisteren had ik mijn eerste pas van mijn jurk en dit is redelijk tegengevallen. De jurk was een stuk te lang. Dit terwijl er bij de aankoop verschillende keren is gevraagd hoe hoog mijn schoenen gingen zijn (ik heb toen doorgegeven hakken van 6,5cm) en er werd benadrukt dat de lengte nog maar moeilijk aan te passen zou zijn. De verkoopster gaf de fout wel toe - al probeerde ze nog te beweren dat ik vrij lage schoenen aan had (hakken waren 6cm). Mijn sleep toonde hierdoor ook langer dan ik mij had voorgesteld. De jurk is opnieuw afgespeld en ze gingen het in orde brengen, al wordt het nipt.

Ik ben al vrij klein (1m58) en het zag er echt uit alsof ik de jurk van mijn grote zus aan had. Ik vond de rok ook te wijd (jurk is een A-lijn). Achteraf bekeken had ik moeten vragen - omdat mijn jurk aanzienlijk korter wordt gemaakt dan het pasmodel - dat de rok ook smaller had moeten zijn. Nu vind ik de rok te breed in verhouding tot de lengte. Ik vind het een beetje jammer dat de verkoopster daar zelf niet op gewezen heeft want nu is dit nog moeilijk aan te passen. Ze gingen wel op heuphoogte een heel klein stukje innemen maar de versmalling werd niet helemaal tot onderaan gedaan. Achteraf heb ik spijt dat ik niet meer heb aangedrongen hiervoor. Ik overweeg nu zelfs om nog een second opinion te vragen aan een naaister om te versmallen maar ik ga mijn kleed halen 8 dagen voor de trouw dus dat wordt heel nipt....

Bovendien stond het kleed ook bol op de rug maar dit was volgens de verkoopster zodat ik nog kon bukken omdat de stof niet stretch was (kanten rugje). Dit ging ze wel innemen maar het was niet van harte.

Over 3 weken ga ik het kleed halen en ik heb echt schrik dat ik het tegen dan nog niet mooi ga vinden, want dan is het veel te kort dag om er nog iets aan te veranderen.

Nu kan ik alleen maar afwachten. Nog bruidjes bij wie de eerste pas tegenviel en die uiteindelijk toch tevreden waren?

groetjes

Katleen
18-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1276

Sara
13-9-2014
 Meld misbruik20-7-2014 19:08:14

Hier ook een slechte eerste pas... Jurk was ook nog te groot en te lang maar blijkbaar was dat de bedoeling om nadien nog te kunnen innemen onder het moto 'beter de groot dan te klein'. Dus teveel stof, te lang,... waardoor ik plots een heel verkeerd beeld van de jurk kreeg. En ik ben zo het soort persoon die zich niet kan voorsteller hoe de jurk er wel goed gaat uitzien. Gelukkig was mijn zus en moeder mee die dat wel kunnen en die hadden meteen het 'waaw' gevoel. Maar ik abslouut niet. :-( Ik had eerder een patattenzak gevoel. En plots ook het gevoel dat ik totaal verkeerd gekozen had. Wat stom is, want uiteindelijk vond ik de jurk heel mooi toen ik ze de eerste keer heb gepast. Het enigste model dat mij stond.
Toen ben ik hier ook beginnen zoeken over twijfels na de eerste pas en blijkbaar zijn er superveel die dat hebben. Vooral omdat je denkt dat de jurk volledig goedzit bij die eerste pas en dan blijkt dat helemaal nog niet zo te zijn. Dus waarschijnlijk zit het tegen de volgende pas helemaal goed maar ik ga ook pas greustgesteld zijn als ik nog eens terug ben geweest. En anders, laat er je dag niet door verpesten!!! Dat is toch wat ik mezelf al heb voogenomen moest het toch niet helemaal je dat zijn tegen dan. :-)

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik20-7-2014 19:55:47

Een jurk is toch bijna altijd te lang bij een eerste pas..

daarom dient deze net, om nog aanpassingen te doen aan de jurk...

Geen paniek dus :)

Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik20-7-2014 20:12:05

Beter te lang dan te kort, zou ik zo zeggen
Da's dan weer mijn probleem. Ben ook razend benieuwd hoe dat zal uitpakken!

Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik20-7-2014 22:00:25

Komt wel slim! Mijn kleed werd ook pas na de eerste pas afgespeld en de kleinste details werden bij de tweede pas direct aangepast dis dat kunnen ze ev ook nog doen e

anke
24-5-2014
 Meld misbruik21-7-2014 7:12:39

Op mijn eerste pas werd het kleed pas afgespeld en daarna aangepast. Toen ik het kleed moest gaan afhalen had ik pas voor de eerste keer mijn kleed aan dat effectief aangepast was.

Op mijn 1e pas was mijn kleed ook veel te lang, ik ben 1m52 dus. Maar dan afgespeld en toen ik het ging afhalen was alles in orde :)

Inne
9-8-2014
 Meld misbruik21-7-2014 11:56:49

Op mijn tweede pas was mijn kleed te kort. Bij eerste pas had ik mijn schoenen bij en werd alles afgemaakt op deze hoogte. Toen ik mijn jurk wou gaan afhalen vorige week merkte ik meteen dat de onderrok zichtbaar was. Nu gingen ze de tule vervangen om het terug langer te maken. Dan moet je hiervoor 1800 euro voor betalen :).

maartje
5-7-2014
 Meld misbruik21-7-2014 17:49:45

Ik was eerst heel tevreden van de winkel...tot ik besteld had. Zal mijn verhaal op het forum nog eens doen, maar ik kan je maar een goede raad geven: sta op uw strepen en laat je niet afschepen. Mijn kleed was uiteindelijk te lang, ik heb heel de dag mijn kleed moeten opheffen of ik struikelde gewoon. En ik had een onderrok en de juiste schoenen, ook aan op elke pas. Nadien ben ik mijn grieven gaan zeggen en ze hebben mij vierkant uitgelachen. Dus: zeggen wat je wil of vindt!! Ik hoop dat alles goed gaat!

Lies

Meld misbruik21-7-2014 21:47:03

Bij mij was het vrijdag ook nog stukken te lang (net even groot als jij). Maar het lijkt me inderdaad niet meer dat normaal. Bij het opmeten hebben ze trouwens ook niet de lengte van mijn benen opgemeten, dus ik verwachtte dit wel. Vermoedelijk ook omdat lang niet iedereen bij het kiezen al weet welke schoenen ze gaan dragen.

Even geduld en wat vertrouwen, komt wel goed tegen de volgende keer.

sofie
12-9-2014
 Meld misbruik22-7-2014 20:46:44

Mijn eerste pas is ook serieus tegengevallen.
Katleen, waar heb jij je kleed gekocht?

Katleen
18-5-2014
 Meld misbruik23-7-2014 21:29:17

Misschien is het inderdaad logisch dat het kleed bij de eerste pas te lang is, maar waarom dan zo hameren op de hoogte van de schoenen? Het is nu nog heel krap om de lengte aan te passen dus ik kreeg het gevoel dat ik een 'moeilijke' bruid ben. Er zit een kanten boord onderaan en die moest nu helemaal opnieuw aangezet worden.

Ik heb intussen nog een extra pasbeurt gevraagd waarbij enkel de rug en de taille ingenomen zijn, om nog eens te kunnen passen met een hoepelrok. Ik wou aanvankelijk geen hoepel omdat ik het 'Sissy' effect vreesde maar nu hoorde ik van een vriendin dat zo'n hoepel meer comfort geeft bij het stappen en zorgt dat het wat minder zweterig is. Ik hoop dat de volgende pas beter meevalt.

sofie
12-9-2014
 Meld misbruik24-7-2014 15:30:14

Bij mij was de lengte ook totaal niet ok. Het was ook zo'n 8 cm te lang. De vrouw van de winkel hamerde eerst ook op de hoogte van mijn schoenen, gezien een kleed met een kanten boord (volgens de vrouw) niet in te leggen was. De boord zou dan recht zijn ipv gekarteld...
Dat was bij mij niet het enige mankementje aan het kleed. Door dat er uiteindelijk té veel problemen waren qua model, heb ik een ander gekozen.
En het kleed was dan op maat gemaakt...

Waar heb jij je kleed gekocht Katleen?

maartje
5-7-2014
 Meld misbruik24-7-2014 19:27:05

Zeker de hoepel nemen als het een kleed is met vele lagen tule,anders kan je nauwelijks stappen... En kijk goed na dat het kleed niet te lang is, de winkel zal zeggen dat het kleed een beetje moet 'stuiken' tegen de grond,maar dit is enkel zo bij de parkervloer die ze daar hebben. Op stenen,tapijt,..val je ze gewoon over. Trust me :-/

Katleen
18-5-2014
 Meld misbruik4-8-2014 20:47:38

Ik kom nog even verslag uitbrengen van mijn tweede pas. Ik heb de jurk gepast met hoepel en dit deed de jurk mooier vallen. Ik heb ook gevraagd om de rok iets smaller te maken. Hierop werd wel gezegd dat ik het model dan 'teniet' deed maar na wat aandringen kon de aanpassing toch zoals ik het wou. Ik heb er nu weer vertrouwen in dat de jurk mooi gaat staan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info