Terug naar overzicht
Wij werken een beetje met dezelfde dagindeling maar de receptie zal wel aansluiten op de ceremonie, dit lijkt me makkelijker voor de genodigden.
Ja dat dacht ik ook eerst te doen maar omdat ik graag onze kids en petekindjes bij de viering heb maar ons avondfeest zonder kids is kan ik het niet echt laten aansluiten aan elkaar, daarom nu mijn probleem....
wij hebben ook de receptie laten volgen, en dit was geen probleem voor de mensen met kinderen. Sommige hebben hun kindjes laten ophalen, anderen zijn even over en weer gereden om de kindjes bij de babysit af te zetten.
Wij trouwen om 16u in het gemeentehuis. Ons avondfeest is ook om 19u. Ook wij hebben geen receptie tussenin.Ik heb gewoon gezetGemeentehuis 16uAvondfeest 19u
Bij ceremonie op de feestlocatie sluit meestal een receptie aan. Maar niemand kan je daartoe verplichten natuurlijk. Dat is wel een hele poos ertussen ook voor jezelf en dichte verwanten. Als de ceremonie op een andere locatie is (vb. een kerk of gemeenschapszaal) dan moeten de mensen zich ook verplaatsen, of even opnieuw naar huis, als de uitnodiging voor het feest om 19u is. Je zou specifiek kunnen zijn op die manier:Huwelijksceremonie 16u tot 16:45uAvondfeest 19u
Hier was het:10 u 45 Stadhuis op plaats X17 u BBQ op plaats YWie wou komen naar 't stadhuis, wist dus dat er een tijd tussen zat. En onze feestzaal zat ook 30 km van 't stadhuis vandaan. Zowat iedereen is over huis gegaan of bij familie in de buurt blijven hangen.Bij jou zou ik er dus ook zoiets van maken.
Ja inderdaad Kiekske maar bij mij is ceremonie normaal aan feestzaal en is er maar een 1.5u tussen maar een receptie doen we niet omdat het maar een extra kost is en mensen aperitief en drank a volonte bij diner krijgen....Wat ik ook dacht is om het op een andere locatie (mooi buitenverblijf nonkel) te doen in de namiddag maar dan moeten we alles zelf voorzien van stoelen, geluid, ev tent bij regen,....
Hey Cindy! Ik zit met dezelfde situatie als jij en heb op mijn uitnodiging bij het uur van de ceremonie gezet: zeker welkom, niet verplicht! Mijn uitnodiging is hier te zien; http://www.merelontwerp.be/trouwen.html Groetjes, Marije
Oh dank u wel voor uw voorbeeld Marije daar zou ikzelf niet aan gedacht hebben om het zo op de uitnodiging te zetten!Ik ga uw voorbeeld overnemen als dat mag ;-)
Hey Cindy, en als je de ceremonie later doet? Net voor het avondfeest zodat die receptie (die inbegrepen is) erna kan volgen ?Wij geven denk ik ook onze ceremonie rond 16.30 maar nadien betalen we voor de receptie van 2u voor het diner begint.
Dag Michele, probleem is dat familie graag hun kids nog meebrengen ( ook onze eigen kids!) voor de ceremonie en als er dan erna nog tijd is kunnen de kinderen nog weg gebracht worden naar huis....aansluitend niet!Anders zou ik het liever aansluitend doen....