Nu Online
Momenteel zijn er 622 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gemeentehuis

23-7-2014 18:26:02
Hallo bruidjes!
Wij zijn volop bezig met een feestzaal te zoeken. Vanavond en zaterdag mogen we er 2 gaan bezichtigen. Onze trouwdatum zou 1 augustus 2015 zijn want voorlopig is deze datum nog beschikbaar voor de zalen.
Maar nu vraag ik mij af: wat als we de zaal vastleggen en we kunnen deze dag niet meer voor de wet trouwen? Of is ongeveer 1 jaar op voorhand dit vastleggen wel ruim voldoende?

Sarah
29-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 726

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik23-7-2014 18:50:14

Bij ons kon je de wet pas 6 maanden vooraf vastleggen, dat kan normaal geen probleem zijn hoor! als je graag gerustgesteld bent, bel dan even naar de gemeente voor een inlichting (heb ik ook gedaan omdat ik nogal een 'planner ' ben ;-) )

Karen
30-5-2015
 Meld misbruik23-7-2014 19:41:38

Je kan in veel gemeentes al een datum reserveren vanaf 1jaar, en dan op 6maand of minder leg je het effectief vast.
Wij konden gewoon naar de gemeente een email sturen met de data die we in gedachte hebben, en ze hebben reeds de beschikbaarheid en uren doorgestuurd. Reserveren moet op het gemeentehuis zelf, maar dan weten we toch al of de datum nog vrij is als we een zaal vastleggen :)

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik23-7-2014 19:44:06

Hier kon het officieel maar 6 maand op voorhand op 't stadhuis, maar ze hadden in oktober wel al een agenda voor 2014 klaarliggen en we zijn dus "voorlopig" wel ingeschreven rond oktober / november.

Ik heb mijn zaal pas officiële bevestiging gegeven toen ik wist dat het voor 't stadhuis - onofficieel dus - ook in orde was.

Uiteindelijk kunnen ze gerust een aantal huwelijken per dag aan op 't stadhuis. Het moet dus al echt tegenzitten dat iedereen je voor is met de datum te reserveren (tenzij je een mega-populaire datum neemt, zoals 8/8/2008 ofzo).
Ik geloof dat ze er bij ons op 't stadhuis 6 of 8 op een zaterdagochtend doen als 't moet. Waarbij ze een kwartier per koppel rekenen.

Jolien
14-8-2015
 Meld misbruik23-7-2014 20:39:04

Hier is het zo dat je vanaf de eerste maandag v november (nt 1-2/11) kan inschrijven, maar als je 'pech' hebt en je bent de tweede in rij, dan moet je aansluiten aan het uur van het vorige koppel, wat betekent dat als een koppel voor je beslist te trouwen om 16u, jij kan kiezen uit 15u30 of 16u30. Redelijk belachelijk, dus wij beslissen een andere dag voor de wet te trouwen, omdat het anders sowieso 'nipt' wordt in de planning.

Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik23-7-2014 21:07:23

Ok bedankt! Ik heb alvast een mailtje verstuurd naar de gemeente om navraag te doen. Ik heb net op de website gezien dat ze bij ons wel vrij veel tijd voorzien per koppel - namelijk 45 minuten (blijkbaar verzorgen zij ook een receptie ).

Nicole
15-8-2014
 Meld misbruik24-7-2014 10:20:07

wij konden ook pas 6 maanden van te voren bij het gemeentehuis vastleggen.
We hadden de zaal toen al vastgelegd want tja als jij hem pas 6 maanden van te voren vast kunt leggen kunnen andere bruidjes dat dan ook pas 6 maanden van te voren. Tenminste zo dacht ik en dat was ook zo want op die dag was nog gen enkele bruiloft gepland:).

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik24-7-2014 16:55:35

Ook bij ons ligt zaal al van vorig jaar vast en we kunnen nu pas in november, dus 6 maand voor datum, ons uur gaan vastleggen.
Ik vind dit vooral lastig dat je zolang moet wachten om uw dagplanning zoals fotograaf en ceremonie te weten....

Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik3-8-2014 0:51:04

Bij ons 1jaar op voorhand vastgelegd en uur ook al...hebben snachts mail gestuurd zodat we dan zeker eerste waren....

Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik4-8-2014 20:43:41

Goed nieuws! Vandaag datum en uur al kunnen vastleggen op de gemeente. Vond het wel raar want we waren zelfs meer dan een jaar op voorhand.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...