Nu Online
Momenteel zijn er 460 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwfuif in een oude schuur: haalbaar?

29-7-2014 15:38:18

Ik zou doodgraag onze trouwfuif organiseren in een oude schuur ergens bij een boer, tussen de velden. (regio Herentals/Turnhout) We willen ook live muziek, dus er zullen enkele rockbandjes komen optreden. Maar de vraag is simpel: valt dit wel te organiseren? Waar moet ik rekening mee houden? Wat met elektriciteit? Hoe deel ik de schuur in? Zitplaatsen of enkel hoge tafels? ...

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Zottemus
17-10-2015
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1530

Julie
30-4-2015
 Meld misbruik29-7-2014 16:19:51

Zou zoeken naar een zaal waar alles al aanwezig is qua elektriciteit. Drank, tafels,koeling kan je bij een drankencentrale huren. Indien je locatie geen super vloer heeft kan je ook van die houtenpanelen huren om neer te leggen als vloer.

Qua indeling hangt et er een beetje vanaf wat je precise in gedachten hebt. Indien enkel een dansfeest met hapjes enz (frieten en dergelijke vallen hier ook onder) kan je werken met enkel hoge tafels. Let er wel op dat als je oudere mensen uitnodigd deze liever op een gewone stoel zitten.

Het belangrijkste is dat je het zelf moet zien zitten om de hele locatie aan te kleden

Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik29-7-2014 16:32:04

Een vriendin van mij heeft haar feest ook in een schuur gegeven, waarbij zij alles heeft moeten voorzien: stroom, toiletten, stoelen, tafels, etc. Er zijn bedrijven genoeg die "party equipment" verhuren, zoals houden vloeren, tenten, toi toi's (mobiele toiletten), togen, verlichting, ... Volgens mij kom je niet goedkoper af door het zo te doen, maar 't is wel authentiek natuurlijk.

wouter

Meld misbruik29-7-2014 17:50:44

informeer je ook over de verzekering...

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik29-7-2014 17:56:51

je zult hoogstwaarschijnlijk ook voor keukenhulpen moeten zorgen...allemaal niet zo evident dus.mvg

Trouwfuif.com

Meld misbruik29-7-2014 19:25:02

Er zijn toch genoeg oude schuren en boerderijen die dit aanbieden?
Hoeve Renwa is bvb al een heel mooie, én heel grote. Er zijn echt heel mooie schuren aan die kanten.

Groeten,
Thierry Heldenbergh
www.trouwfuif.com

Zottemus
17-10-2015
 Meld misbruik29-7-2014 21:07:26

We zouden een frietkraam, wokmobiel en tapwagen zetten, dus keukenhulpen zijn niet nodig.

Verzekering is inderdaad een belangrijk iets. (staat genoteerd)

Hoeve Renwa ziet er prachtig uit, maar toch wel een eindje te ver. (en niet voor ons budget, vrees ik) Ben ook niet echt op zoek naar een 'totaal'pakket, ben bereid er wat tijd en moeite in de steken.

Via deze link kan je zien wat ik ongeveer bedoel (maar dan hoge tafels i.p.v. lage): https://www.flickr.com/photos/samantha_grace/3692089339/in/gallery-thebeautyisinthedetail-72157622767317978/

Davy

Meld misbruik30-7-2014 8:11:25

Beste

Proficiat alvast met de verloving.
Je idee ziet er prachtig uit.
Mochten jullie op zoek zijn naar een weddingplanner die jullie kan helpen bij de organistie & styling van een dergelijk themahuwelijk neem eens een kijkje op www.allegebeure.be
Bij interesse stuur gerust een mailtje naar allegebeure@skynet.be voor meer info.

Vriendelijke groet

Davy Achten
www.allegebeure.be

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik30-7-2014 20:16:02

"Geen totaalconcept": denk toch aan schuren die al voor die bestemming gebuikt worden. Is het proper. Toiletten? Die kun je ook mobiel plaatsen. Het totale kostenplaatje loopt vaak hoger op dan een professionele feestzaal.

Elektriciteit:
- Voor de traiteur is het niet nodig, we lezen frietkraam, wokwagen en tapwagen. Alhoewel. Zijn hun installaties volledig self supporting of zoeken ze naar een stopcontact?
- Voor een band zo mogelijk nog belangrijker dan een DJ met compacte set en wat LED verlichting. Wie, en wat hebben ze nodig. Als er verouderde elektriciteit is valt het optreden misschien wel meerdere keren uit. Een schadeclaim voor kapotte apparatuur die kun je ook missen.

Geen totaalconcept:
-

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info