Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Buffetkeuze - hoeveel soorten vlees-vis-groenten

5-8-2014 22:27:35
Hoi Allemaal,
Onze trouwdatum nadert zeer snel en we moeten onze keuze doorgeven voor het eten op onze trouw. Wij trouwen in de Vesten in Laakdal en hebben gekozen voor hoofdgerecht in Buffetvorm. Wij dachten een warm buffet te geven voor onze gasten (170 a 180 tal). Standaard in het pakken zitten zoiezo:

1 Visgerecht
3 Vleesgerechten
2 Warme Groeten
2 Warme aardappel gerechten
assortiment koude groenten en salades
rijst en aardappel salade
broodbuffet

Nu krijg je een hele lijst gerechten om uit te kiezen. Is 1 visgerecht niet weinig tov 3 Vleesgerechten?neem ik niet best nog een extra visgerecht. Ik weet dat mijn verloofde graag tongrolletjes in garnaalsaus eet, maar ik denk van veel mensen graag ook scampi of andere vis eten (zalm, forel,...).
Voor Vlees, 1 rundsgerecht, 1 gevogeltegerecht en 1 varkensgerecht ??
Voor warme aardappelgerechten dacht ik aan gratin en kroketjes. Indien jullie naar een feest zouden moeten, zouden jullie ook nog frietjes of puree willen ?
Warme groentjes: is twee soorten voldoende ? Wat zouden jullie nemen ? Worteltjes en erwtjes, en boontjes in spek, of is dat te gewoontjes (ik dacht aan groentjes in de wok en worteltjes of bloemkool met kaassaus)

Alvast bedankt voor jullie input !!

Sofie
6-9-2014
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 968

Lies

Meld misbruik6-8-2014 8:44:42

Persoonlijk zou ik ook zeker 1 visgerecht bijnemen.
Voor de aardappelgerechten, lijkt gratin en kroketjes me het meest feestelijk. Frietjes en puree vindt ik meer iets voor thuis.
En voor de groentjes, dat is ook afhankelijk van je gasten he. Heb je een eerder jonge groep, dan zou ik zeker voor je eigen ding gaan, met de wokgroentjes. Oudere mensen daarentegen hebben het vaak graag wat traditioneler.

Maar hoe dan ook het klinkt allemaal erg lekker!

Kelly
8-8-2015
 Meld misbruik6-8-2014 9:37:46

Ik ga akkoord met Lies, een extra visgerecht kan zeker geen kwaad. Ik zou dit zelf ook doen. Gratin en kroketjes is inderdaad feestelijker dan frietjes, maar mijn vriend eet liever frietjes als kroketjes dus dat hangt er natuurlijk ook weer een beetje van af. Als ik mocht kiezen zijn het ook kroketjes, vind ik lekkerder ;)
Ik zou zeker gaan voor de wokgroentjes en om dan misschien de boontjes omdat meeste mensen dit zeker lusten.
Het klinkt allemaal erg lekker, heb er zelf al honger van gekregen :-)
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...