Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostprijs trouwjurk op maat

22-1-2007 21:10:40
dag iedereen,

ik denk erover om een kleed op maat te laten ontwerpen en maken, omdat ik een heel duidelijk beeld in mn hoofd heb van wat ik wil, en dat heb ik nog niet teruggevonden in de collecties. weet iemand hoeveel meer het kost om een kleed te laten ontwerpen en maken? heeft iemand ervaring met ontwerper steven de wilde uit antwerpen?

alvast bedankt voor tips,

hadewijch

Hadewijch
22-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 810

Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik22-1-2007 21:22:21

Hey,

Ik ben onlangs bij een ontwerpster geweest in Mechelen voor kleding voor mijn mama. Mijn vriend en ik trouwen in juli.
Kijk eens op haar site, misschien kan zij je helpen voor een redelijke prijs.
http://www.mooimechelen.be

Groetjes

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik22-1-2007 21:25:12

Hoi Hadewijch!

ik laat mijn jurk ook maken, ook door een ontwerper, maar hij werkt niet officieel als ontwerper, dus dat scheelt een stuk. Mijn jurk zal iets van een 800€ kosten (afhankelijk van soort stof(fen)), Wat een heel stuk scheelt met klassieke jurken. Ik ben echter ook ooit wat op zoek gegaan naar prijzen bij 'echte' ontwerpers, en vond dat eigenlijk heel erg duur. Je krijgt inderdaad wel een exclusiever jurk, maar betaalt vaak ongeveer het dubbel, zeker als het een bekende ontwerper is. Dan zit je dus al gauw aan een prijs van 2000-2500€... Maar vraag het nog eens na aan ontwerpers die je op het oog hebt, want het zou best kunnen dat ze elk heel erg verschillen in prijzen! Informeren zou trouwens gratis mogen zijn, dus wie niet waagt...!

Voor ik de ontwerper tegenkwam (hij is eigenlijk een ex-collega van mijn verloofde) liep ik trouwens met het idee om mijn jurk te laten maken door een laatstejaarsstudent aan de mode-academie in Antwerpen... Misschien ook een idee?!

Veel succes!
Lies,
30-06-07

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik22-1-2007 21:58:30

hallo,
Ik laat mijn kleed maken door Veronique (Couture Veronique) in Beernem. Voor een kleed op maat, volledig mijn goesting, in zijde ga ik veel minder betalen dan in de winkel (ongeveer 1100 euro). Ik vind dit dus heel zeker een aanrader!

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik23-1-2007 8:56:19

Mijn moeder maakt mijn trouwjurk. Dat doet ze al vanaf haar 18 jaar voor haar nichten dus ervaring heeft ze wel. Mijn jurk zal 650 eur kosten.
Misschien vind je wel iemand in je kennissenkring die ook veel ervaring heeft.
Bij Mooi in Mechelen hebben ze idd ook heel mooie dingen en niet duur.

Sofie
26-5-2007
 Meld misbruik23-1-2007 12:18:54

Hallo Hadewijch,

Ik weet niet uit welke regio je komt, maar bij Suère in Brugge (Zilverstraat) maken ze ook alles op maat. Je kan je tenue volledig zelf samenstellen, dan volgt een versie in het katoen die nog kan aangepast worden en dan pas maken ze het in de stof die je ook zelf kiest!
De prijs hangt inderdaad wel een beetje af van de stof die je wil, maar ruwweg liggen de prijzen tussen 900 en 1500 Euro.
Ik ben vorige zaterdag de "katoenen versie" gaan passen en ben heel tevreden van de service!

Succes!
Sofie

Pietje
7-7-2005
 Meld misbruik23-1-2007 13:21:50

Hallo, wij zijn vorig jaar getrouwd en ik had hetzelfde: geen enkel kleed kwam overeen met het beeld in mijn hoofd. Heb mijn kleed laten maken door Linda De Wilde uit Merelbeke. Het kostte +/- 2250 €. Veel is afhankelijk vd stof die je kiest. Ongeveer de helft daarvan was de kostprijs vd stof. Ik denk dat het maakloon bij Steven De Wilde ook ongeveer 1000 € bedraagt. Ik ben zó blij dat ik die beslissing nam. Je krijgt een unieke jurk die écht op maat gemaakt wordt, volledig naar jouw droombeeld in dé stof die je wilt. Niet twijfelen, doen. De creaties van De Wilde zijn trouwens oogverblindend. Greet

klaartje
4-8-2007
 Meld misbruik23-1-2007 18:46:36

Hey Hadewijch,
ik laat mijn kleed door Steven De Wilde maken en ben hier héél tevreden van. Hij neemt echt de tijd voor het ontwerp en is echt met uw keuze bezig. Het is ook een héél persoonlijke aanpak. Mijn zus is in 2001 getrouwd en heeft haar kleed hier ook laten maken, hierdoor wist ik dat ik dit ook wou. Ben ook nooit ergens anders gaan zien. Ik moet 1 februari voor een eerste pasbeurt (in katoen, nog niet in echte stof) en ben ondertussen al 3 keer bij Steven geweest. Hij steekt er echt wel tijd in. Het enige nadeel is misschien het prijskaartje. Hij heeft ook wel kleren die hij niet op maat maakt en deze zijn ook wel mooi.
misschien is het voor u wel interessanter dit met een ervaren naaister te doen, als je uw ontwerp al zo in uw hoofd hebt zitten moet je misschien geen geld betalen aan een ontwerper. (Steven werkt trouwens ook met een vaste naaister)
In ieder geval veel succes met uw zoektocht.
Groeten,
Klaartje
04/08/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...