Terug naar overzicht
Als je samenwerkt met het huis van de mens kan je zelf kiezen wie de ceremonie zal begeleiden, dit mag iemand van jullie vriendenkring zijn. Ze kunnen jullie ook gewoon helpen om de ceremonie samen te stellen en tips geven. Zo werken ze toch in Leuven :)
Wij werken ook samen met huis van de mens. Ze begeleiden je en geven tips en leuke ideeën ivm de viering. Deze organisatie is gratis.
Het ziet er naar uit dat Wendy en haar verloofde niet echt een levensbeschouwelijke benadering wensen. Het is zeer fijn om met het Huis van de mens samen te werken. Maar als je het nog minder sacraal wil dan zijn er toch niet echt regels? Je zult wel zelf de mensen die je wil betrekken een opdracht moeten geven. Dat zal neerkomen op enkele speeches, of een gedicht. Een stukje live muziek is leuk.
wij gaan een zandritueel doen, en mijn nicht en schoonbroer zorgen voor de ceremonie.
Wij hebben ook een niet levensbeschouwelijke ceremonie. Ze wordt begeleid door 2 collega's van mij, die ondanks hun pastorale achtergrond, er iets heel leuk van gemaakt hebben.We hebben als voorbereiding op ons eerste gesprek met hen, een aantal teksten gezocht die wij mooi vonden. We hadden ook al een aantal liedjes klaarliggen. Samen met hen zijn we dan op zoek gegaan naar een structuur waarbij wij ons goed voelden. Als je er zelf aan begint, heb je eigenlijk een carte blanche! Dus doe vooral waar jullie je goed bij voelen!
Ik heb ook zelf ons ceremonieboekje al in elkaar gestoken.Onderstaand vind je de indeling, hopelijk ben je er iets mee!- Voorblad- Gedichtje- Intredelied- Verwelkoming: Verwelkoming door Ceremonieleider Mooi tekstje door lezer Verwelkoming door ons- Inleiding = tekst over ons die we laten schrijven door goede vriend(in).- Vergevingsmoment: Door ceremonieleider Mooi tekstje door lezer- Lied- Opening: Door ceremoniemeester Tekst met moraal door lezer Mooi tekstje door lezer Verloofde over hoe we elkaar leerden kennen- Ondervraging- Huwelijksbelofte- Uitwisselen van de ringen - Aansteken van de huwelijkskaars: Tekst en aansteken door ceremonieleider Mooie tekst door lezer- Ondertekenen ceremonieboek- Lied- Bedanking door ons- Huwelijkswens = mooie tekst door lezer- Bezinning = mooie tekst door lezer- Slot: Mooie tekst door lezer Slot door ceremonieleider- LiedDank je wel woord.Alvast veel plezier met het maken van je boekje!
Dag griet,Kan je misboekje doorsturen naar mij daisy.fumal1985@hotmail.commet veel dank groetjes daisy
Dag griet,
Kan je misboekje doorsturen naar mij daisy.fumal1985@hotmail.com
met veel dank
groetjes daisy