Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Informele receptie - hoeveelheden

12-8-2014 12:45:51
We zijn uit Eeklo afkomstig, maar wonen nu al 8 jaar in Gent. We trouwen dan ook in Gent, enkel voor het stad, in de voormiddag.
's Middags eten we met de dichte familie en beste vrienden (30 personen), en 's avonds is het avondfeest voor alle genodigden (215 personen).

Nu willen we de mensen die naar het stadhuis komen erna een glaasje cava aanbieden en een versnapering, informeel, bijna zoals je met je vrienden aan de graslei zou gaan zitten. De receptie zou ongeveer 1u duren.

Ik heb geen idee hoeveel flessen ik zou moeten voorzien, aangezien we enkel bevestiging vragen voor het eten / avondfeest en de "mini-receptie" eerder een verrassing zal zijn voor de mensen.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

Ann
4-10-2014
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 664

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik12-8-2014 18:11:45

Ik denk dat er nog een heel groot verschil is tussen stadhuis/ceremonie.

Ikzelf zou wel naar de ceremonie van iemand gaan, maar niet naar het stadhuis...
Ik denk dat je een 50 a 60 man kunt verwachten... Er gaan 6 glazen uit één fles.
Rekening houdend dat je in de herfst trouwt en het slecht weer kan zijn. Dat misschien minder mensen afzakken naar het stadhuis?
Misschien moet je jezelf ook eens afvragen: hoeveel mensen wonen er in en rond Gent? Als er heel veel mensen van ver moeten komen - misloop je die sowieso al.
Koop je flessen bij de colruyt - zij kopen achteraf de ongebruikte flessen kava terug over...
Veel succes!

Kathelijne
11-10-2014
 Meld misbruik12-8-2014 19:09:12

even info vanop de site van stad Gent gehaald:

Toost

Aansluitend op jullie huwelijksceremonie kunnen jullie opteren om in het stadhuis een korte toost aan te bieden aan jullie genodigden. Een toost wordt telkens gerekend per 25 personen en kost 180 euro. Een toost kan enkel bij huwelijken in het stadhuis en in het Gravensteen.

Ann
4-10-2014
 Meld misbruik16-8-2014 17:42:25

ok, tnx voor de tips Jolien en Kathelijne, helpt me erg verder!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...