Terug naar overzicht
Bij ons zijn de naaste familie en vrienden uitgenodigd op de gemeente om 10 uur, die viering zal maar een halfuurtje duren en daarna gaan mijn partner en ik foto's maken. De naaste familie en vrienden gaan dan even over huis of blijven al in de feestzaal om broodjes te eten en om 15uur zijn wij terug aan de feestzaal. Dan hebben we een uurtje tijd om met hun foto's te maken en om 16 uur komen de andere vrienden toe die dan een receptie krijgen samen met onze naaste familie van een 2tal uurtjes. Daarna begint het avondfeest met de BBQ en dessert maar dit is ook weer enkel voor onze naaste familie. Dus de mensen van de receptie gaan dan naar huis.Wij hebben gewoon aparte uitnodigingen gegeven en bij de mensen van de receptie stond er op 'U bent welkom op onze receptie van 16 uur tot 18uur.
Dus best een einduur bij de viering zetten zodat het duidelijk is. Alternatief zou zijn om eerst receptie, vervolgens viering en dan avondfeest te doen. Wat denken jullie daar van?
Onze ceremonie is ook in de tuin van onze feestzaal.De receptie sluit daar op aan en nadien ook het avondfeest.Iedereen is welkom op de receptie.De gasten die enkel op de receptie uitgenodigd zijn, daarbij zal wel het begin- en einduur van de receptie op de uitnodiging staan.Zo weten zij dat ze 'moeten' vertrekken als de gasten van het avondfeest aan tafel geroepen worden.
Beste,Bij ons mag iedereen van de ceremonie naar de receptie komen. Het avondfeest doen we op een andere locatie omdat dit enkel voor naaste vrienden en familie is. Toch ben ik zelf al een keer naar een ceremonie geweest waarbij ze een soort van afsluiting hebben geplaatst tussen de ceremonie ruimte en de receptie ruimte waar het eten en de drankjes staan. Dat koppel had en muurtje gemaakt met daarop foto's van zichzelf. Diegene die uitgenodigd waren op de receptie gingen dan naar de nieuwe ruimte de rest ging dan vertrekken en het paar bleef aan de scheiding staan zodat ze iedereen die niet bleef nog konden bedanken. Veel plezier en succes :)
Is het gebruikelijk om eerst receptie en dan pas ceremonie te doen? We overwegen dit omdat receptie naast diner en dansfeest niet betaalbaar is voor een grote groep wanneer we eerst ceremonie en dan receptie doen. Wat denken jullie?