Nu Online
Momenteel zijn er 714 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidsjurk - burgerlijk huwelijk?

22-8-2014 15:09:39
Hallo aanstaande bruidjes...
Juli 2015 gaan mijn verloofde en ik trouwen, enkel voor de wet.
Ik twijfel over wat ik het beste kan aandoen/kopen, een gewone jurk (wel een feestelijk exemplaar natuurlijk) of een echte bruidsjurk.
We gaan om 12u voor de wet trouwen, nadien receptie, diner en avondfeest.
Wat doen de meesten onder jullie?

Melse
18-7-2015
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 2264

Sabrina
20-9-2014
 Meld misbruik22-8-2014 15:12:39

Ik draag een echte bruidsjurk.

Tina
11-10-2014
 Meld misbruik22-8-2014 15:23:11

ik ook een echte !

Britt

Meld misbruik22-8-2014 15:23:28

Ik trouw ook enkel voor de wet en heb gekozen voor een bruidsjurk, lang en met kleine sleep.

Winnie
5-9-2015
 Meld misbruik22-8-2014 15:49:45

Ik heb ook een bruidsjurk maar een gekleurde :-)

Kellie
6-12-2014
 Meld misbruik22-8-2014 15:50:13

Hier ook! Enkel voor de wet, maar wel met echte bruidsjurk... :)

mona
27-7-2013
 Meld misbruik22-8-2014 15:51:56

Hier zitten vooral eerder klassieke bruidjes, dus de meesten kiezen hier wel voor klassieke bruidsjurk. Ik droeg ook een lange witte jurk (al was mijn eerste plan wel kort en eventueel kleur, maar ik vond niks naar m'n zin).

Je moet niet doen wat de meesten doen hè, kies gewoon waar jij je het beste bij voelt of wat jij het liefste wil dragen, wat het beste bij jou past. Dat kan jij alleen beslissen. Als je een echte bruidsjurk aan wil kan dat, wil je een gewone feestelijke jurk, kan dat ook, zelfs in een jeansbroek kan je trouwen als je dat wil!

Britt

Meld misbruik22-8-2014 16:06:12

Kellie, ik zie dat jij een dag later dan mij trouwt :), ik let altijd extra op de decemberbruidjes, want die zijn er niet veel. :)

Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik22-8-2014 16:36:58

mijn nicht is vorig jaar getrouwd in kort roos kleedje en moet zeggen ze zag er prachtig uit!

aan de december bruidjes: vorig jaar kwam ik langs de kerk gereden putje winter,

en er kwam juist een pas getouwd koppel uit de kerk,heb me aan kant gezet met de auto! ze hadden een sneeuw kanon gehuurd ipv vast rijst te gooien kwam er sneeuw uit de lucht,dit was fenomenaal durf te wedden dat de foto's dat ook waren.

wij trouwen in juni,dus bij ons is dit niet zo gepast. maar mocht ik in de winter trouwen, zou ik niet twijfelen was echt prachtig

grtjes sofie

Kellie
6-12-2014
 Meld misbruik22-8-2014 16:37:22

Dag Britt, inderdaad er zijn niet zoveel mensen die in de winter trouwen. Bij ons stond dat nochtans onmiddellijk vast :-) We zijn echt herfst/wintertypes, vandaar! Een feestzaal met open haard, zo'n nep-bonten-stola over de schouders, kerstversieringen... ik kijk er echt naar uit :-) Eigenlijk hadden we graag dichter bij kerst getrouwd, maar we hebben onze datum moeten laten afhangen van het gemeentehuis...

Britt

Meld misbruik22-8-2014 16:40:18

Wauw! Zo'n sneeuw kannon moet inderdaad de moeite zijn! Ik heb al iets voorzien, misschien niet zo spectaculair maar alleszins ook wel origineel denk ik. :)

Kellie
6-12-2014
 Meld misbruik22-8-2014 16:42:42

Nu ben ik wel benieuwd! :-)

Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik22-8-2014 16:44:40

oeps idd kannon ipv kanon

PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik22-8-2014 17:25:32

Hallo,
wij trouwen ook alleen voor de wet en ik draag geen bruidjurk om volgende redenen : -wij zijn al 25 jaar samen en hebben reeds 2 tienerzonen
- ik vind een trouwkleed heel veel kosten om zo kort aan te doen ( 1 dag) en gebruik een deel van dat geld dan liever om me de kids op vakantie te gaan
- ik een maatje meer heb en met niet echt lekker voel in een klassiek lang trouwkleed ( ik ben er natuurlijk voor "het gevoel" wel gaan passen en als ik eerlijk ben, ik vond het een heel gedoe, alles behalve gemakkelijk om te stappen, laat staan te dansen of naar toilet te gaan.
Dus heb ik maar wijselijk besloten om wel in het wit, maar iets dat ik later nog apart kan afdragen en vind dat dit meer afslankt dan welke bruidsjurk ik ook gepast heb.
Maar zoals anderen al zeiden, je kan zowel ik bruidsjurk als in jeansbroek trouwen, je moet dat echt voor jezelf uitmaken.
Fijne dag !

Kellie
6-12-2014
 Meld misbruik22-8-2014 18:34:11

Bij mij was het dan weer net omgekeerd.. ik wou oorspronkelijk geen traditionele trouwjurk, maar een rode en/of korte jurk... Uiteindelijk is het toch een witte lange geworden, omdat het net wel flatteerde bij mij.. het lijkt alsof ik plots een aantal maten minder heb! En toen ik 'de' jurk aanhad dacht ik ook: wanneer ga ik in mijn leven nog zo'n jurk kunnen aandoen? Gewoon verschillende dingen proberen en passen, dan zie en voel je wat het beste bij je past!

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik22-8-2014 20:08:36

Hier enkel voor de wet en wel "bruidskleren", maar geen echt bruidskleed.
Ik sta simpelweg niet met kleedjes. Nooit.

Ik heb iets gekocht (witte broek en een donkerblauw speciaal tuniekje) dat ik nadien nog kan afdragen.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik23-8-2014 9:36:12

Gehuwd op 7 juni na 10 jaar samenwonen. Voor mijn man was het de 2e keer. Ik heb nog nooit een jurk gedragen in het echte leven ook al ben ik groot en slank maar voor mij stond het echt vast dat ik in een echte bruidsjurk wou trouwen, het enigste dilemma was lang of kort. Het is lang geworden zonder de sleep maar vanaf dag 1 zeker dat ik geen jurk wou die ik nadien nog kan afdragen. Mijn jurk was voor mij enkel voor die 1e speciale dag en ik ga er nog dagelijks naar kijken. Aangezien wij ook enkel voor de wet getrouwd zijn maar ook met receptie,diner en huwelijksfeest heb ik ze echt niet zo duur willen betalen. Het is uiteindelijk een ladybird geworden model 34111 voor 1350 euro. Vond ik schappelijke prijs en ja cliché bevestigd zo'n echte bruidsjurk doet wel iets met een vrouw dik of dun, groot of klein.............

Lien
13-9-2014
 Meld misbruik23-8-2014 10:38:10

Wij trouwen ook enkel voor de wet en ik wou eerst ook gewoon een feestelijke galajurk ofzo dragen. Ben toen toch maar eens in een bruidswinkel gaan kijken (het blijft een once in a lifetime experience he) en heb toen enkele jurken gepast maar dacht dat die prijs toch te hoog zou liggen allemaal dus ging er al van uit dat ik toch een galajurk ging dragen.
Tot ik die ene jurk aandeed natuurlijk... Ik was op slag verliefd! De verkoopster vroeg toen wat ik dacht dat het trouwkleed kostte en ik was al met een bang hartje aan het hopen dat het niet te veel zou zijn en schrok echt helemaal van de prijs! Mijn trouwjurk kost 650 euro en dat zie je er helemaal niet aan! Het is een echte klassieke en ik vind ze prachtig! Ik heb er daarna echt niet meer over nagedacht om een galajurk te dragen :)

Maar zoals ze hier ook al zeggen, het is JOUW dag dus JIJ moet voelen wat je het liefste doet en waar je je het beste in voelt. Dat is het belangrijkste!
Mijn zus is trouwens getrouwd in een rood/paarse jurk gewoon dat ze ergens in een iets chiquere winkel had gevonden. Ook geen trouwkleed dus maar ze zag er wel fantastisch uit!

Julie
30-4-2015
 Meld misbruik23-8-2014 12:17:08

Oorspronkelijk gingen wij ook enkel voor de wet trouwen en ja hoor ik MOEST en zou een prinsessenkleed aandoen. Als jij dit echt wilt mag je je zeker niet laten tegenhouden door het feit dat je enkel voor de wet trouwt.

We hebben ook even met het idee gespeeld om enkel onze dichtste familie en vrienden te vragen en zelfs dan zou ik een prinsessenkleed gekocht hebben. Je trouwt normaal maar 1 keertje dus is een luxe die je je maar 1 keer kan veroorloven ook :)

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik23-8-2014 14:54:54

Ik denk dat je zoiets voor jezelf moet uitmaken...

Ik doe mijn huwelijk wet en kerk apart. Ik heb een 'echte' bruidsjurk voor de kerk en ik laat een kort wit jurkje op maat maken voor de wet.
ALS je een bruidjurk wilt dragen, zeker doen! :-)
Waar voel jij je goed bij?

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik23-8-2014 15:26:46

Wij trouwen voor de wet en hebben een ceremonie met het Huis van de Mens n de tuin van de feestzaal. Ik draag een lang wit trouwkleed met een klein sleepje!! Hoort erbij vond ik!!

Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik23-8-2014 21:37:32

Ik kies voor trouwkleed met een sleep , jij moet doen waar jij je best in voelt... voor de wet 14u en kerk 15u bij ons. Groetjes Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info