Sylvie
14-3-2015
|
23-8-2014 16:33:56
Hey Sofie, dit is absoluut geen rare vraag. Ik denk dat de meeste bruidjes wel op eten letten voor hun huwelijk. Voor een trouwkleed is het ook steeds gemakkelijker om het te versmallen dan om het te verbreden :-). Ik ben alleszins op dieet maar al voor dat ik ten huwelijk werd gevraagd - voor mij is het nu wel een goede stimulans om vol te houden!
Grtjs Sylvie
|
|
Sofie
11-7-2015
|
23-8-2014 17:00:51
Hey Sofie
Bij mij hetzelfde verhaal, ik was al een aantal maanden aan het sporten en op mijn eten aan het letten voor mijn vriend mij ten huwelijk vroeg. Nu ben ik sinds vorige week wel met iets nieuws begonnen (soort van bodystyling gecombineerd met fitness) omdat ik ook extra gestimuleerd ben aangezien ik in oktober/november wil gaan kijken voor mijn kleed.
Groetjes
|
|
Mieke
15-5-2015
|
23-8-2014 21:20:18
Ik was ook al bezig aan het letten wat ik at...voor vriend mij ten huwelijk vroeg...in april begonnen met fitnessen zou graag in januari bodystyling erbij doen wat denken jullie?ik trouw in mei...eind november december ga ik gaan kijken voor mijn kleed...
|
|
Sofie
27-6-2015
|
23-8-2014 21:28:00
OK staat vast, maandag begin ik terug met puntjes te tellen :-D Morgen eerst nog kip met kroketjes haha lol Grtjes Sofie
|
|
Julie
30-4-2015
|
23-8-2014 22:15:18
Hier ook de heilige schrik dat ik niet meer in mijn kleed zal passen. Vanals er 100 gram bij is let ik die dag echt extra op. Beetje obsessief eigenlijk :p
|
|
Mieke
15-5-2015
|
24-8-2014 1:06:50
Of ik eet nimeer of zo weinig mogelijk dus. Gisteren had mijn vriend frietjes die ik met liefde klaar maakte en ik at naast em een nectarineke op...smiddags had ik gegeten op twerk en vroeger zou ik dan 2 k eten warm vrijdag. Vrijdag altyd frietjesdag....
|
|
katleen
4-10-2014
|
24-8-2014 8:25:41
Amai zo obsessief allemaal... Ik ben gewoon wie ik ben en zo wil ik ook trouwen... zo lang op je eten letten om er dan die dag net iets smaller uit te zien vind ik niet nodig. Mijn toekomstige trouwt met me om de reden dat hij me graag ziet, niet omdat ik een dieet zou volgen.. Ieder zo zijn mening maar als jullie toch een dieet willen volgen, zou ik dit doen nadat je jurk gepast is, als je je jurk past terwijl je een stuk bent afgevallen en je komt in de loop van het jaar terug wat bij, dan pas je misschien niet meer in het kleed. Het is inderdaad veel handiger om te versmallen...
|
|
Sylvie
14-3-2015
|
24-8-2014 15:48:34
Kathleen, zoals de meeste hierboven beschreven begonnen we met diëten voor het aanzoek. Ik ben ook gewoon wie ik ben en mijn man zal mij even graag zien, 20kg lichter of niet. Maar voor mijn gezondheid was het nodig om op dieet te gaan en dat heeft absoluut niets met obsessie te maken. De trouwjurk is nu wel een extra stimulans!
|
|
Sofie
11-7-2015
|
24-8-2014 16:59:37
Sylvie, bij mij exact hetzelfde verhaal :). Aangezien we na de trouw ook geen jaren meer gaan wachten met kinderen te krijgen is ook dat een extra stimulans om een gezond gewicht te krijgen!
|
|
Sylvie
14-3-2015
|
24-8-2014 18:23:36
Voila Sofie zo bekijk ik het ook. Ik heb al twee kindjes dus reden temeer om gezond te worden/zijn! En geloof mij - nu 30kg later - het leven gaat toch net iets gemakkelijker (vooral het shoppen dan ;-) :p))
|
|
katleen
4-10-2014
|
24-8-2014 18:32:13
Oei Sylvie en Sofie, Ik denk dat ik me weer op een foute manier heb uitgedrukt. Het was helemaal niet verkeerd bedoeld op jullie persoonlijk... Sorry!
|
|
Sylvie
14-3-2015
|
24-8-2014 21:14:28
Hehe Katleen, ik vind die 'weer' wel leuk ... ;-) :-) no prob hoor maar wilde me toch ff verdedigen :-)
|
|
Mieke
15-5-2015
|
24-8-2014 23:02:31
Was voor het verzoek al aan het dieeten niet erg hoor wat je schrijft ik ben ook wie ik ben en mijn ventje ziet mij ook zoo graag. Ben op 1 jaar 6kg bij en die wil ik er terug af hebben ...:D
|
|
Winnie
5-9-2015
|
25-8-2014 13:13:25
Hoi dames, Ik wil hier toch ook even reageren omdat ik fier ben op mezelf :-) 5 jaar geleden mama geworden van een prachtige zoon! Na een jaar mezelf gezien op foto (je kent ze wel, de foto van de eerste stapjes dus je ziet jezelf in "volle glorie") en toen kwam het besef dat ik dringend iets moest doen aan mijn lijf. Ik ben nooit echt een "smalleke" geweest maar 91,2 kg voor een vrouw van 1m68 en 24-jarige leeftijd? Het ging erover. Op een jaar tijd zijn er 13 kilo's afgegaan. Toen heb ik alles terug op zijn beloop laten gaan en was er terug 5 kilo bij :-( Ik ben sinds januari terug puntjes aan't tellen zoals Sofie. Resultaat: terug 9 kilo eraf. Nog 5 kilo en ik heb mijn streefgewicht behaald :-) en ik hoop dat dit streefgewicht bereikt wordt tegen mijn grote dag. Mijn hubby to be heeft er nooit bij stil gestaan. Het gaat er om wie je bent, niet om hoe je eruit ziet. Al is het met een paar kilo's lichter toch aangenamer om dingen te doen zoals shoppen of om te spelen met je kinderen :-)
|
|
Thannée
6-9-2014
|
25-8-2014 15:47:27
Hej Sofie, Ik had het misschien moeten doen maar heb er geen tijd voor gehad om te gaan sporten. Heb gewoon blijven eten zoals anders. Ben dan ook gewoon terug op mijn gewicht gekomen van voor mijn tweede zwangerschap wat ik al goed genoeg vond. :) Mijne vent vond mij toen ook goe dus dan moet dat nu ook maar ;) hihihi Als je het doet moet je het voor jezelf doen. Heb je al een kleed? Want in mijn kleed zag ik er ook al een pak smaller uit vandaar dat ik er niet veel aandacht aan gegeven heb.
Groetjes en veel succes.
|
|
Tiny
20-6-2015
|
25-8-2014 16:19:09
Ik ga volgende maand toch ook beginnen, eerst nog verhuizen en dan proberen met de Weight Watchers. Hopelijk geraak ik nog wat kilo's kwijt :-)
|
|
Sofie
27-6-2015
|
25-8-2014 21:14:29
Hey Winnie hier het zelfde dieet, ik was 20 kilo kwijt, heb dit 7jaar stabiel kunnen houden, maar nu zijn er terug 5kg bij, dus moet ik weer aan de slag Vandaar mijn vraag aan de bruidjes ;-) Btw bedankt voor al jullie reacties! Super dat jullie zo open zijn,is toch een gevoelig punt. Spijtig genoeg is het niet voor elke vrouw weg gelegd. Alles kunnen eten zonder bij te komen..... Klinkt zalig maar is niet voor iedereen weg gelegd :-D Grtjes Sofie xx
|
|
Sylvie
14-3-2015
|
26-8-2014 7:50:25
Sofie, ik vrees dat ik hetzelfde metabolisme heb als jou :-) :-) ... kan er mij met momenten ook heel druk om maken maar het haalt niks uit. Ondertussen heb ik twee kindjes en waar ik vroeger geen buik had, is die er nu wel. Soms frustratie alom maar ik heb geleerd om mijzelf graag te zien. En mijn vriend en mijn kindjes vinden het ook allemaal meer goed zien. En zoals Mika zegt: "big" girls you are beatiful en iets wat mijn ventje altijd zegt: "curves on the right places" :p.
|
|
Sig
26-9-2015
|
13-2-2015 19:01:38
Wou even vragen aan de dames hoe het lukt met hun dieet? En tips zijn altijd welkom... want ik wil er ook werk van maken. Voor mezelf in de eerste plaats... en ja in een kleed passen dat je graag zou willen dragen is daarvoor een stimulans. Iemand ervaring met het Tim Torfs dieet. By the way... eigenlijk hou ik niet zo van het woord dieet... het is eerder een zoektocht naar goede eet- en sportgewoontes... en de juiste keuzes leren maken. voor mezelf althans.
|
|
Sylvie
14-3-2015
|
14-2-2015 8:04:39
Bij mij lukt het nog steeds - ik sta bijna op hetzelfde gewicht als een jaar geleden en dat was mijn streefdoel - voor goed te zijn moeten er nog twee kilo'tjes voor de trouw. Bij mij was het met proteïndedieet, maar zoals gezegd was dit nodig voor mijn gezondheid en was het onder begeleiding van een dokter ... het is idd een zoektocht naar een gezonde levensstijl maar ik denk dat de meeste mensen hier kunnen beamen dat dit voor sommige heel moeilijk is en dat de valkuilen heel groot zijn. Ik moet voor de rest van mijn leven keihard opletten en dieten zal hier af en toe bijhoren :-)
|
|