Terug naar overzicht
Wij hadden 700 euro voorschot betaald en de rest na de trouw. Maar iedere zaal beslist dat voor hun eigen. Best navragen op voorhand
1000 op voorhand en dan na feest de rest. Ons totaal is ongeveer geschat op +- 7000. Ze vragen dit bedrag aan iedereen dacht ik.
Bij ons ook 1000 euro voorschot, de rest binnen de 8 dagen na het feest te betalen.
Wij hebben 300€ betaalt bij het vast leggen van de zaal.rond januari moeten we menu gaan vast leggen en ga er van uit dat er dan nog een betaling komt
Bij vastleggen zaal 300 euro voorschot en 14d voor trouwfeest (totaal 7800) 3900 euro en dan binnen de week de rest van bedrag. Als wij binnen de week betaalden in cash kregen we 1% korting . Zo gezegd zo gedaan !!!! Hadden al koppels gehad die hun feest wouden betalen met geld van de genodigden maar niet aan het eindbedrag kwamen en de feestzaal dus niet aan zijn geld geraakte daarmee.........
Wij hebben een voorschot moeten betalen voor de zaal (150 euro) en de rest betalen we na het feest (200 euro). De traiteur hoefde bij ons geen voorschot, we betalen gewoon in de week volgende op de trouw
Voorschotten vragen bij het zaken doen is een kwestie van marktvertrouwen. Ik verneem van feestzaal uitbaters en andere professionelen (zoals fotografen) dat de betalingen vaak moeilijker verlopen dan vroeger. Om die reden stijgen de voorschotten gemiddeld voor iedereen.
voorschot vragen is redelijk normaal naar mijn ervaring 50% is het maximale dat ze wettelijk tenminste hier in ned mogen vragen.
Wij hebben 350 euro voorschot betaald (feestzaal hof ter velden in Baasrode)
Hier 300 euro voorschot betaald en het saldo zo'n 2 weken na 't feest.Kennelijk had de verantwoordelijke er vertrouwen in.Ze belde mij overigens dat de rekening gemaakt was toen we in Griekenland op huwelijksreis zaten. Maar wou rustig wachten op haar geld tot we terug waren.Hier op voorhand overigens geen schatting van de zaal uit wat het ging kosten, maar we wisten zelf wel qua eten wat we besteld hadden voor hoeveel personen en wat dat ongeveer kostte. Alleen de drank (het verbruik) was een beetje een vraagteken.
Bij ons was er geen schatting. De prijs per persoon lag vast en hadden een forfait voor de drank genomen per persoon van 4uur tot 530u in de ochtend. Wisten op voorhand perfect ons totale bedrag. Alles inbegrepen van receptie tot nachtbuffet en drank in de vroege uurtjes. Héél makkelijk trouwens!!!
Bij ons vast bedrag 500 euro voorschot en dat is zeker minder dan 10 % van het bedrag. Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee want voor jezelf is het een garantie dat jouw zaal vast staat voor jouw dag. Geen discussie mogelijk achteraf