Terug naar overzicht
Waar volgen jullie dansles? Gelukt bij de drukker?
De dansles is in Reflex te Wijnegem en hopelijk is de drukker hard aan het werken nu ;-)!
Ok bedankt beetje ver voor ons. Hihi ! Zal wel goed komen... ;-)
Welke eerste keuze van openingsdans hadden jullie en is te traag?Zoiets kan perfect onhoorbaar bewerkt worden naar een hogere snelheid.(Terzijds: of dit dan ideaal aanvoelt, hangt af van nummer tot nummer )mvg
Ik vind het persoonlijk nog steeds een nummer waar ik kippenvel van krijg. Het is ook eens wat anders dan de klassieke openingsdansen. En waarom zou je twijfelen over de inhoud van de tekst? Het gaat toch over de schoonheid van de liefde in al z'n facetten, perfecte keuze zou ik zeggen.
Zeer belangrijk bij keuze van een openingsdans: de tekst! Ik heb als zo vaak aan bruidjes moeten uitleggen dat bv. Iris (van Goo Goo Dolls) gaat over koppel dat niet echt bij elkaar past en later uit elkaar zal gaan enzovoort. Onlangs kreeg ik nog My Immortal (Evanescence) voorgeschoteld. We hebben nu alle comfort van het internet om eenvoudig en snel de lyrics op te vragen. Let op een eenvoudige en vooral romantische tekst dus.
Gerda, dank je wel voor je reactie ! Ik was eerst een beetje aan het twijfelen over het stukje waarin staat dat het "vreselijk is als je er van geneest", maar verder vind ik het prachtig wanneer hij zingt over het feit dat je de liefde bij zowel jong als oud kan terug vinden en dat die ooit blijft (cfr blonde en grijze haren).Nu weet ik nog van geen enkel van de twee bovenstaande DJ's wat ze van het liedje vinden en of zij dit nummer zouden willen draaien indien een koppel met deze vraag zou komen :-) ?!Geloof me vrij. Het nummer dat we oorspronkelijk in gedachte hadden is écht te traag voor iemand die absoluut geen gevoel voor ritme heeft. "La maladie d'amour" lukt nog net :-).
Margot, dit nummer zou ik niet afraden. De tekst is wel OK, en niet negatief. Ze gaat wel over de liefde in het algemeen, maar is niet de traditionele 'ik hou van jou' boodschap. Het is een ode aan de ziekte die liefde heet en iedereen kan overkomen... Misschien dat het wel bij jullie past qua stijl (chanson)? Wat het tempo betreft klopt het wat m'n collega zegt. Die kan bij geregeld worden. Naast de 'pitch control' (de snelheid) kan men ook met 'master tempo' de toonhoogte houden van de originele snelheid. Het hangt er een beetje van af hoe het resultaat klinkt en nog gemakkelijk aanvoelt. Je kan dit alleen maar testen met specifieke software of draaitafel. Eens horen bij je DJ?