Nu Online
Momenteel zijn er 744 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vandaag exact nog 9maandjes!

30-8-2014 14:12:36

Of 272 dagen zoals ik hieronder kan zien.

Qua planning zit ik goed op schema, ik heb mijn kleed reeds gekozen (Bruidshuis Steven Torhout) en m'n ventje heeft ook z'n kostuum al gekozen (Labaere Zottegem).

't enigste wat eigenlijk nog niet vast sta en waar ik serieus mee worstel is een bloemist. Ik heb zeker al 10-tallen bloemisten aangesproken, met een 5-tal afgesproken maar nooit krijg ik offertes. Zelfs na een klein mailtje krijg ik geen respons meer...
Hadden jullie hier ook zoveel problemen mee?

Daarnaast ben ik ook al de kerkdienst aan het voorbereiden en de entree in de feestzaal.
Ik zou graag de grote entree doen als effectief iedereen er is, dus eigenlijk om 21u30-22u als de dessertmensen er ook bijzijn.
Wat denken jullie?

Medebruidjes die ook in mei 2015 trouwen, waar staan jullie in de planning?

Groetjes!

majona
30-5-2015
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 908

Britt

Meld misbruik30-8-2014 15:47:44

Alhoewel de voorbereiding heel vlot is verlopen bij ons, is het gedeelte "bloemen" inderdaad misschien één van de minder vlotte tot nu toe. Ik heb ook gemerkt dat niet gemakkelijk is om er één te vinden . Voor mij is het enkel voor een trouwboeket en boutonnière, maar heb wel een specifieke wens. Volgende week ga ik het nog eens proberen en ik hoop dat die mevrouw mij ook wat voorbeelden kan laten zien. Zelf ga ik ook foto's meenemen. Ze zal mij dan hopelijk ook een prijsindicatie kunnen maken.

Patrick

Meld misbruik30-8-2014 16:00:05

1 entree bij het diner en één voor het dessertbuffet lijkt mij het logische, allé zo maken wij het heel veel mee...
Best is een vb foto meenemen naar uw bloemist naar keuze, die reageren over het algemeen niet op mails denk ik.
Veel succes met uw verdere planning.

leen
27-9-2014
 Meld misbruik30-8-2014 17:20:29

Wij zijn maar bij één bloemist langs geweest en die is het dan ook onmiddellijk geworden! Wel duur he bloemetjes...

Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik30-8-2014 18:02:23

voor ons is het ook nog een kleine 9 maand aftellen.
En we hebben ook al veel geregeld. De zaal, het trouwkleed, de ringen, fotograaf, dj en make-up zijn zeker al geregeld. En ook met de bedankjes zijn we al bezig (maken we zelf). we zijn al aant kijken vor uitnodigingen en de voorlopige gastenlijst is af. Het kostuum, daar is mijn verloofde mee bezig. voor het boeket ben ik al eens langs de gewenste bloemist gegaan. ik mocht al een aantal voorbeldboeken doornemen en ze polsten ook al eens naar mijn ideeën. ze raadden aan om in maart/april terug te komen omdat ze me in de periode van de trouw zelf het best kunnen informeren over prijs en best beschikbare bloemen. ook mocht ik zelf nog voorbeelden zoeken en kan ik nog altijd een massive online map van hun eigen voorbeelden inkijken als ik dat wil... dus wat de offerte betreft, krijg ik ook pas mer info bij concrete ideeën en rond de periode dat ze alles kunndn bestellen
wat de entree betreft, das na de receptie bij ons (tussen half 9 en 9 uur). voor de familie, die mee dineren gaan we geen grote entree doen hoor.

Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik30-8-2014 20:16:34

Ook hier vooral nog details zoals bloemen (maar heb daar nog niet voor geïnformeerd, denk gewoon naar een plantencentrum in de buurt te gaan die ook bloemstukken op vraag maakt).

Weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen en da's natuurlijk wel wat vervelend, zie dat je iets vergeet

Mijn man moet zijn kostuum nog kiezen. Voor de rest zoals ik zei de bloemen, nog een afspraak met de pastoor vastleggen, menu bespreken... Zo'n dingen.

Sophie
29-8-2015
 Meld misbruik30-8-2014 22:16:41

Ik denk dat het sowieso heel moeilijk is voor een bloemist om een offerte te maken. De prijzen van de bloemen variëren van week tot week. Mijn ouders hebben 30 jaar lang een bloemenwinkel gehad. Zij moesten ook altijd afwachten wat de prijzen op de vroegmarkt waren. Die hangen van heel wat verschillende - niet altijd te voorspellen - factoren af, waardoor het heel moeilijk is om in te schatten hoeveel die bloemen binnen een maand zullen kosten, laat staan binnen negen maand...

Karen
23-5-2015
 Meld misbruik31-8-2014 11:55:12

Wij trouwen ook in mei en hebben al in orde gebracht: zaal, dj, fotograaf, bruidsjurk, trouwringen en (bijna in orde) vervoer.

Verder hebben we al veel ideetjes voor de decoratie en ook al wat benodigdheden daarvoor verzameld. Maar dingen zoals uitnodigingen en dergelijke zijn we nog niet echt superhard mee bezig. Er is immers nog tijd zat.

Bloemen is voor ons niet zo'n probleem, want daar zorgt de feestzaal voor. Enkel een bruidsboeket hebben we dus nodig :-) En mijn toekomstige zijn kostuum zal voor in januari/februari zijn. De winkels hebben ons dit aangeraden omdat ze momenteel nog vooral "winterse" stoffen hebben om mee te werken.

Ik zou wel graag wat vooruitgang maken voor de ceremonie, maar voorlopig is het nog afwachten tot we een eerste afspraak kunnen hebben met het huis van de mens...

Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik31-8-2014 23:29:16

Bloemist ventje zijn kostuum binnenkort afspraak maken voor kleed nieuwe collectie enzo kleine dingen dus :-) hebben 1 goede bloemist mss beetje duurder of de ander laar goed het miet goed zijn he... ;-) eind van het jaar menu bespreken tafelschikking nog tijd voor...save the date jaartjes zijn de deur uit...

lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik4-9-2014 16:50:29

hier nog iets langer maar scheelt niet veel...:-)

wat hebben we al gedaan:

fotograaf: check

dj: check

kleed: check

vervoer: check

aanvraag stadhuis : check

feestzaal: check

al de rest.... nog verre van check

ik volg hier wel nog een tijdje mee :-) succes aan iedereen!!!

Inge
22-5-2015
 Meld misbruik31-10-2014 16:09:04

Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zo ongeduldig aftelt... Nog 202 dagen te gaan tot vrijdag 22 mei 2015!
Wij houden het klein, nu ja, relatief klein en intiem en trouwen enkel voor het gemeentehuis. Dus het entree- en bloemenprobleem heb ik niet zo.

Planning is zo goed als rond...
- 'Preboda' fotoshoot in Spanje is gebeurd
- Save the date is verstuurd
- Dagindeling is klaar
- Fotograaf is geboekt
- Zaal ligt vast/menu is gekozen
- Zangeres en pianist zijn geboekt
- Ontwerp van de ringen en juwelen is gekozen en besteld
- De jurk is gekozen en afgespeld
- Schoenen gekozen
- Getuigen en bloemenmeisjes zijn gekozen
- Receptie aan het gemeentehuis is geregeld
- Huwelijksweekend is geboekt
- Uitnodigingen zijn klaar
- Gastenboekje is klaar
- Bedankjes zijn gekozen
- Make up en kapsel is gekozen
- Ringdoosje is gekozen

In december gaan we langs bij het gemeentehuis voor de officiële aanvraag, maar de datum en het uur liggen vast. In januari of februari gaan we een kostuum kiezen voor mijn aanstaande, dan is de nieuwe collectie er. En dan moet ik natuurlijk nog de bloemetjes bestellen voor mezelf en mijn twee bruidsmeisjes en nog wat andere details als decoratie voor ontvangst in de tuin etc.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...