Terug naar overzicht
hier zal ik ff volgen want zit met exact hetzelfde probleem , heb me al paar keer aan tafel willen zetten om eraan te beginnen maar ik zie er gewoon geen beginnen aan !!! moeilijk moeilijk
Ik dacht dat de etiquette zegt dat je afwisselend een man en een vrouw moet zetten.
ja dat denk ik ook , maar bv eretafel horen de broers daar ook bij of niet ? want mijn broers zijn onderling heel content dat zusje trouwt en dat ze eindelijk es aan de eretafel zullen zitten... maar dat was ik helemaal nog niet zeker en wil ze ook niet teleurstellen maar vrees dat mijn eretafel wat groot zal worden (19) help help help
Denk dat je moeilijk regels kan geven voor een perfecte tafelschikking, omdat elke familie/vriendenkring zo anders is. Sommigen hebben veel broers en zussen, anderen niet, sommigen hebben veel tantes en nonkels, bij de ene zijn de neven/nichten nog jong en single, bij de andere zijn alle neven en nichten getrouwd met al dan niet (volwassen) kinderen... In sommige families zijn er dan nog scheidingen of ruzies waardoor x en y niet aan dezelfde tafel willen zitten. Gewoon aan beginnen, nadenken met wie je zelf graag aan tafel wil zitten, en je afvragen wie graag met elkaar zou babbelen op je trouwfeest. Dan lukt het wel. Maar makkelijk is het niet, aan één tafel kunnen nu eenmaal maar x aantal personen, en het is niet altijd makkelijk om een of twee personen aan een andere tafel te zetten. Dan nog gezwegen van de laatste week, waarin iemand die niet kon komen toch plots kan, en een ander in het ziekenhuis belandt waardoor er drie man minder komt etc... :-)