Terug naar overzicht
Ik geef nooit graag gewoon geld voor een trouw. Dus ik verpak dat geld altijd op een speciale manier. Wat ik al gemaakt heb: geld in een kaars gesmolten, geld in een kluisje waarbij ze de code moesten ontcijferen, geld in kadertjes in de vorm van een hartje, een boek waarvan we de bladen (behalve 2) aan elkaar geplakt hebben zodat we een kistje kregen en daar geld in gestoken.Onlangs heb ik op een trouw ook nog iets leuk gezien: een mini grijpmachine zoals op de kermis met daarin opgerolde briefjes (ik weet wel niet waar ze dat gehaald hebben).Ik hoop dat je aan deze ideetjes iets hebt.
Wij hebben eens een mobile van origami kraanvogels gemaakt uit geldbiljetten.
Mijn beste vriendin kreeg op haar avondfeest een mooie foto van 's morgens in een kadertje. Ze had toen nog geen enkele foto gezien dus het was wel een mooi en speciaal cadeautje.
Ze kregen een ontbijt box ze mochten kiezen om ontbijt naar huis te brengen en een erotisch box waar ze op de site iets konden bestellen...met paar vrienden gedaan en daarbij nog geld bij gestoken onze vrienden vonden het toof!!!
Voor mijn schoonzus heb ik indertijd een Gelukshoefijzer laten maken met hun namen en trouwdatum er in gegraveerd. Kwam uit Nederland.
ik heb ook al verschillende cadeaus gegeven met geld...- 500 enveloppen met in sommigen geld, in andere een ander briefje met leuke tekst- briefjes geld tussen een telefoonboek steken- briefjes geld geplooid in de vorm van bruid - bruidegom en hartje en in kader gestopt- centjes geld in een vorm in een kader geplakt (hartje en naam)- champagnefles met briefjes geld in + confetti in een champgne-emmer- kamerplant met geld als bloemetjes erin- met centjes en veel plakband hebben we ook ooit een voetbalveld nagemaakt- geld in een betonblok- centjes in een vaas met verschillende kleuren zand met daarop een orchidee met briefjes geld in (dat was echt heel mooi) denk dat het geld nog in het zand zit hihi- bij mijn beste vriendin had ik er een zoektocht van gemaakt (ik was ook getuige) ze moest verschillende rebussen, puzzels en opdrachten uitvoeren vooraleer dat ze er achter kwam op welk adres ze de volgende tip kon gaan halen. Om dan uiteindelijk gewoon bij mij thuis langs te komen om de cadeau te halen :-) en de cadeau was een grote zak rijst met op enkele korreltjes een nummer van een cijferslot van een kluis - was ook wel geslaagdIk hoop dat je er iets aan hebt...
Voor een vriendin hebben wij ooit een EHBO doos gegeven (let wel EHBO stond voor Eerste Hulp Bij Opwinding) en waren hiervoor naar een shop geweest waar we leuke speeltjes voor in de slaapkamer haalden (er staken pluimpjes in, handboeien met een maskertje, erotische massagegel, dobbelstenen met opdrachten,...) en hierin hadden we nog geld verwerkt. Daar hebben we echt enorm veel leuke reacties op gehad en de ehbodoos is ook al gekopieerd geweest :-)Verder heb ik eens een fotokader in de vorm van hartje gaan halen in de blokker (is met fotoclips in) en heb in het midden ons kaartje gestoken en dan allemaal briefjes van 5euro en dit verpakt in doorzichtig kadopapier. Ook heel veel leuke reacties op gekregen. Wat ik ook al gezien heb: het bruidspaar zou een jaar na hun huwelijk gaan bouwen en vrienden hadden hun hele huis nagemaakt met luciferdoosjes e.d. en de inrichting was allemaal met briefjes en munten nagemaakt. was ook heel origineel!Ofwel ballonnen met geld in, wordt ook veel gedaan.En bij een bruidspaar die een baby verwachtten, hebben we toen een babymand gegeven met allerlei babyspulletjes in en in de papflesjes e.d. zaten allemaal centjes.Verder geen ideetjes :-)