Sofie
27-6-2015
|
17-9-2014 21:08:00
Hey denk niet dat het zo veel uitmaakt, vrienden van ons zijn vorig jaar op een vrijdag getrouwd . wat we wel hebben moeten doen, om dan toch het kerkelijk huwelijk mee te maken was een halve dag verlof nemen,maar daar kies je zelf voor e. Zou het ook niet erg gevonden hebben om op vrijdag te trouwen Grtjes Sofie
|
|
Mieke
15-5-2015
|
17-9-2014 21:31:02
Wij trouwen op n vrijdag mijn broer geeft een dag extra verlof dan...wij trouwen net meteen verlengd weekend de dag ervoor een feestdag de meeste nemen een brug....
|
|
lesley
15-5-2015
|
17-9-2014 21:36:31
Wij trouwen ook vrijdag vant verlengd weekend 15 -05-2015 , wel geluk dat ze op 't stadhuis werken! want op sommige plaatsen werken ze niet . Je moet trouwen wanneer jullie het willen en niet wanneer het voor de rest uitkomt het is tenslotte jullie dag niet
|
|
Tamara
24-7-2015
|
17-9-2014 21:56:12
Wij trouwen op een vrijdag, expres! :-) Zo duurt het feest geen hele dag, maar begint pas in late namiddag. Om 16u30 voor het stadhuis, zelf in een gestoken ceremonie met receptie, bbq en avondfeest!
|
|
Jens
12-9-2015
|
17-9-2014 22:05:09
Ja, voor mij maakt het natuurlijk niet uit welke dag dat dat is, maar het is toch altijd leuker als de meeste van de uitgenodigde kunnen komen eh. :) Wat zouden jullie dan een deftig uur vinden om te starten met de eerste receptie? (eerst receptie voor gasten die niet naar avondfeest komen) Ik denk dat we niet anders kunnen dan ten vroegste 18u, voor de mensen die werken tot 17u bvb, maar ja, dan wordt het rap laat tegen dat we aan tafel gaan denk ik...
|
|
Kiekske
14-6-2014
|
17-9-2014 22:39:52
Hier was een vrijdag geen optie, want teveel zelfstandigen in de familie. Zelfs mijn eigen ouders waren waarschijnlijk niet gekomen. Het was immers het eerste wat mijn moeder zei "Trouw niet op een vrijdag, want dat kunnen we echt niet maken met de winkel en dan komen we gewoon niet" (een feest duurt tot 's avonds laat, dus dat wil bijna sowieso zeggen ook op zaterdag sluiten). Wij hebben onze trouw dus héél bewust op een zaterdag gepland.
Tot 16 à 17 uur werken ... dan nog naar huis, eventueel kinderen van de opvang / school halen, babysit voorzien, jezelf douchen en omkleden ... En dan nog naar de feestzaal rijden - hopelijk niet aan de andere kant van 't land. Het zal snel 19 à 20 uur zijn eer je gasten - buiten misschien directe familie die misschien verlof wil / kan krijgen - op 't feest zijn!
Hou er ook rekening mee dat een groot deel van de mensen van 's ochtends 7 uur ofzo op is. Wil dus zeggen dat velen na 't eten vrij snel terug naar huis vertrekken. Zeker als 't eten "pas" afgelopen is tegen 12 uur ofzo (wat onvermijdelijk is als je pas laat begint).
Zelf zou ik er dus niet direct voor kiezen, maar ... dat ben ik.
|
|
Kim
3-7-2015
|
17-9-2014 23:43:20
Wij trouwen ook op een vrijdag, onze zaal ligt al vast sinds half mei.. Wij hadden ook liever een zaterdag gehad maar de zaal was niet meer vrij. Onlangs kregen we de boodschap dat er nog een zaterdag vrij was, maar we hebben 'onze datum' gehouden. De mensen die er willen bij zijn, zullen er zeker zijn! Als jullie op tijd laten weten aan iedereen op welke dag jullie trouwen, kan iedereen dat al inplannen. Wij hebben nog geen rare reacties gekregen.. Vrienden van ons zijn ook op een vrijdag getrouwd en ik heb daartegen last van gehad, het feest heeft tot 6u geduurd. Pluspunt voor de genodigden: ze hebben zaterdag om te bekomen van het feest en zondag nog heel de dag! Niets van aantrekken dus!
|
|
Nele
4-7-2014
|
18-9-2014 7:46:32
Wij zijn ook op een vrijdag getrouwd. We hadden ook schrik dat de mensen niet op tijd gingen zijn. De receptie begon om half 6 maar dit is heel goed meegevallen. Pluspunt is misschien ook dat de prijs op het stadhuis niet zo hoog is als op zaterdag. Ik vond dit zeker geen probleem om op een vrijdag te trouwen.
|
|
Sarah
17-4-2015
|
18-9-2014 8:03:44
Hallo, Wij zaten met hetzelfde dilemma, maar het wordt dus ook een vrijdag. Over de concrete planning hebben we het nog niet echt gehad-we trouwen pas in april dus nog tijd. We gaven wel de datum al aan iedereen door en de meesten gaan inderdaad een halve dag verlof nemen. Het voordeel van een vrijdag om te trouwen is dat er 2 dagen zijn om van het feest te recupereren :) Veel plezier met het plannen Sarah
|
|
INFINITY.be (DJ Peter)
|
18-9-2014 8:12:46
Het is nu eenmaal zo dat steeds meer mensen de zaterdag wensen. Je keuze is dan beperkter. Er staan ook al meerdere DJ's ingepland. Op vrijdag is ook daar de keuze ruimer. Vaak worden de vrijdagen pas veel later ingevuld.
|
|
Patrick
|
18-9-2014 8:15:46
Er wordt ook nogal eens afgehaakt op t laatste moment, hou daar zeker ook rekening mee voor de menus, mensen stemmen vlug toe maar als het moment nadert en ze moeten die dag werken... Ook niet iedereen wil of kan onbetaald verlof nemen, het is gemakkelijk gezegd "het is jullie feest, jij beslist". Maar als het moment er is en velen houden de boot af is het ook wat teleurstellend. Denk goed na en overweeg alles en daarom zijn de reacties van het forum oke daarvoor. Succes.
|
|
Sjoeke
3-7-2015
|
18-9-2014 10:55:47
Wij staan ook gepland op een vrijdag. Bewust omwille van verschillende redenen. Maar de grootste reden was: wij willen te veel mensen die komen enkel voor dessert en dansfeest. (60 volledige diner - 100 à 120 extra voor dessert), en dit was in zo goed als alle feestzalen enkel mogelijk op een vrijdag... En om op de ene dag te trouwen dan te feesten hadden we ook geen zin. Groetjes, Sjoeke
|
|
Delphine
1-8-2014
|
18-9-2014 11:45:13
Hey,
Wij zijn getrouwd op vrijdag 1 augustus 2014. De familie wist dit al zeker en jaar op voorhand dat het een vrijdag zou zijn en enkele namen hun een dagje congé. Andere paste hun uren aan en er waren maar enkele mensen dat wat 'later' waren. Ik ben eigenlijk heel blij dat we op een vrijdag getrouwd zijn want zo hadden we zaterdag en zondag om te recupereren, en dit vonden de ouders en schoonouders ook want zij moesten maandag terug aan de slag! Ik zou doen wat jullie het beste vinden en de mensen dat er echt willen bij zijn zullen er wel zijn! Onze receptie begon om 18u en tegen dat we aan tafel gingen (+/- 20u) was iedereen aanwezig.
Mvg
|
|
Charlotte
6-9-2013
|
18-9-2014 13:01:21
Wij zijn ook op een vrijdag getrouwd. En dat gaf toch wel enkele voordelen. De bruid en bruidegom hebben hun 3 dagen, de dichte familie heeft zo ook hun vrije dag. Ook financieel scheelde dat een pak. Wettelijk huwelijk was veel goedkoper, feestzaal was goedkoper, ... En qua tijdsmarge is dat ook wel leuk, aangezien onze receptie pas om 18u30 begon. Zo hadden wij ruim de tijd om onze foto's te laten nemen na het kerkelijk huwelijk.
Groetjes
|
|
Jens
12-9-2015
|
18-9-2014 13:12:31
Hey charlotte, Om hoelaat gingen julie dan aan tafel? En hadden julie ook een receptie voor mensen die niet aan tafel gingen? Grtjs Kimberley
|
|
Kelly
17-5-2015
|
18-9-2014 14:03:32
Wij geven ons feest wel op een zondag, ook verre van gebruikelijk maar we zijn die dag exact 7jaar samen, vandaar.... Zij die op ons feest dus echt willen blijven hangen zullen dus ook een dagje verlof moeten nemen of wat later beginnen. Wij hebben zeer weinig trouwfeesten in de familie dus ik denk niet dat ze veel spel gaan maken van de dag. De belangrijkste personen zien het al volledig zitten en hebben nu al verlof aangevraagd, dat zijn mensen die er echt wel willen bijzijn.
|
|
Sofie
12-6-2015
|
18-9-2014 20:11:22
Hey Kimberley! Wij hebben om dezelfde reden voor een vrijdag gekozen! Eerst vond ik het moeilijk maar uiteindelijk sta ik er wel volledig achter.. Wij waren echt verkocht aan de feestzaal en daarvoor hadden wij het wel "over" om op een vrijdag te trouwen.. Aanvang om 19u00 met aperitief.. 'S middags naar de zoo voor foto's, lekker veel tijd dus! 😄
|
|
Jens
12-9-2015
|
18-9-2014 22:09:58
Hey Sofie! Doe jullie ook nog een receptie voor gasten die niet naar het avondfeesten komen? Grtjs
|
|
Sofie
12-6-2015
|
18-9-2014 22:52:10
Nee, gewoon aperitief en avondfeest.. Nadien dessertenbuffet voor personen die normaal naar receptie zouden komen. Draaien het een beetje om 😄
|
|
Cindy
15-5-2015
|
20-9-2014 9:50:36
Hier ook op een vrijdag van lang weekend! Voordeel was vooral de prijs van de feestzaal, op vrijdag doen ze "special friday" en betaal je bv geen huur, bediening in prijs tot 3u,.... Kwam in totaal veel goedkoper uit dan zaterdag en extra zijn de 2 dagen om te rusten voor maandag te gaan werken..
|
|
Charlotte
6-9-2013
|
20-9-2014 21:30:37
Hey,
Wij hadden maar 1 receptie voor alle genodigden. Dus om 18u30 was er receptie met een 5-tal hapjes. Diegene die gevraagd waren naar het avondfeest kregen aan de ingang hun kaartje waar ze zouden zitten. Om 20u werden de genodigden voor het avondfeest aan tafel gevraagd en dat verliep vlekkenloos. Terwijl dat gebeurde namen wij afscheid van de mensen die enkel voor de receptie genodigd waren en tegen 20u30 begonnen wij aan het voorgerecht. Dat is echt allemaal heel goed verlopen hoor, ook mede dankzij de mensen van de feestzaal. Ik zou het zo weer opnieuw doen :-)
Groetjes
|
|
steffi
10-7-2015
|
21-9-2014 23:39:07
onze datum valt ook op een vrijdag maar dit vinden we absoluut niet erg omdat er zoveel voordelen aanzitten ...... en valt in de zomer dus vlak voor een vakantie periode dus iedereen kan zich vrijmaken en de feestzaal had liever de vrijdag dus werd het ook een vrijdag geen nood word leuk geniet van jullie dag met en voor elkaar
|
|