Nu Online
Momenteel zijn er 594 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help... Budgettips nodig :D

18-9-2014 20:46:40
Hallo
Ik ben op zoek naar goede tips om te budgetteren op mijn trouwfeest. We willen namelijk een leuke dag beleven met onze gasten, maar we zouden graag wat budgetteren zodat we meer gasten kunnen uitnodigen. Ik heb al wat tips gevonden:
http://www.about-the-wedding.com/een-low-budget-trouwfe...

Maar ik zou graag nog wat tips willen die wat concreter zijn.

Any advice?

Lies
19-8-2017
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1975

Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik18-9-2014 22:53:24

Wij besparen door de bedankjes zelf in elkaar te steken, en beroep te doen op vrienden en familie voor o.a. muziek, fotografie en make-up. Zij doen dit gratis of voor een superlage prijs

En we gaan de uitnodigingen zelf afgeven, de meetse genodigden wonen/werken bij ons in de buurt. (minder postzegels!). En voor vierkante kaartjes moet je blijkbaar meer postzegels gebruiken, dus misschien een rechthoekig model zoeken (alle beetjes kunnen helpen ;) )

Waar je eventueel ook op kan besparen, is een zaal zonder catering. Het kost meestal minder om een eigen cateraar te voorzien. Zeker als je creative familie/vrienden hebt die de versiering willen maken. Voor versiering kan je ook de goedkope winkels (zeeman,...) in de gaten houden.

Voor het zoeken naar de trouwjurk kan je misschien eens in outletwinkels of tijdens de solden shoppen. Ik heb zo mijn droomjurk aan bijna de helft van de prijs gevonden!

Als er nog tips zijn die me te binnen schieten, post ik ze nog wel :)

Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik18-9-2014 23:01:15

Hallo Lies,

Je kan al een hoop besparen door verschillende dingen die je nodig hebt online aan te kopen ipv in een winkel. Heel goede sites hiervoor zijn
http://dantasimport.nl/
http://www.onestopweddingshop.nl/nl/
http://www.allesvoorjehuwelijk.nl/
Het zijn allemaal sites uit Nederland maar ze zijn wel de moeite waard. Ze leveren zeer snel en de producten zijn altijd tiptop inorde.
Je kan er ook alles vinden voor je bedankjes ook zelf te maken, dat zijn ook kosten die enorm kunnen oplopen.
Hoor ook eens rond bij vrienden of kennissen als zij ervaring hebben bij bvb dj-en of fotografie. Als je een goedkopere fotograaf zoekt weet ik nog wel een naam als je wilt.
Voor de rest nogmaals heel veel zelf proberen te doen en vermijdt de echte huwelijkswinkels.

Groetjes,

Annelies Vandebon
Weddingplanner/ceremoniemeester Marrynique
marrynique@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik18-9-2014 23:15:01

Mijn tips :)

Wij hebben onze uitnodigingen gemaakt op Tadaaz, online. (Goedkoper als bij een drukker, voor zover wij gekeken hebben :) en leuke ontwerpen).
Enveloppen ook online besteld. (weet alleen niet meer welke website).
Onze kaartjes waren vierkant, maar zijn netjes overal aangekomen met 1 postzegel. De meeste kaartjes zijn we wel zelf in de bus gaan steken (veel met de fiets, dus dat scheelt al diesel ;)) Dat is dus de tweede tip.

Bedankjes ook zelf gemaakt. Bierflesjes met zelfgemaakte stickers.

Een andere tip, als je dit zelf leuk vindt natuurlijk. Wij hebben 's avonds op het feest gekozen voor een BBQ ipv buffet of menu. Dat scheelde bij ons heel wat in prijs en iedereen vindt dat meestal wel lekker.

Schoenen: ik heb geen klassieke bruidsschoenen gekocht, maar 'gewone' schoenen, goudkleurige van clarks, die kan ik nog afdragen! En waren een stuk minder duur!

Als je graag meer hebt dan het wettelijk huwelijk, HuisvandeMens verzorgt huwelijksplechtigheden, gratis. (goedkoper dan de kerk dus :))

Op ons feest hebben we ook gekozen om geen 'speciale' drank te serveren. We hadden gewoon bier, wijn (rood, wit, rose), frisdranken en koffie/thee. Als je speciaal bier gaat aanbieden kan het je ook weer heel wat meer kosten.

Ook veel dingen gaan lenen bij mensen, ipv ze te kopen. Zo hadden wij bijvoorbeeld een koffertje waarin we kaartjes lieten steken als gastenboek, grote wijnkisten waar onze bierflesjes inzaten, schoolbordjes,.. Die hadden we enkel die dag nodig en zijn nu weer gewoon terug naar de eigenaar :)

Hopelijk heb je hier alvast iets aan!

PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik19-9-2014 8:07:44

Hallo,

wij hebben ook een low budget trouw :
- geen bruidschoenen maar om daarna nog te kunnen dragen
-bruidboeket bij bloemenwinkel, moeten enkel de rozen en bladen betalen, samenbinden wordt gratis gedaan ( doen ze met gewone bloemen ook)
-bloemstukje voor tafel wordt door mama gedaan
-eigen bedankjes gemaak : in action theelichthoudertjes gaan halen ( 0.29 c) met daarin een theelichtje en ingepakt in doorschijnende folie ( ook action), eigen bedankjes geschreven op mooi papier van action ( bij knutselgerief). Alles minder dan 1 euro en wordt de avond zelf meegegeven ( dus geen postzegels)
- parochiezaal gehuurd : veel zelf gekocht voor versiering maar hoop nog een eel te kunnen verkopen;
- kleding van de kinderen niet in bruidswinkel gekochte alsook het kostuum van mijn partner in gewone winkel gekocht ( alsook de shoenen).

Je kan echt wel op veel besparen zonder dat het een "goedkoop" moet lijken.

Succes !

Lies

Meld misbruik19-9-2014 8:31:07

Meeste tips die ik kan bedenken zijn al gegeven.

Zorg inderdaad voor schoenen, kleding voor kinderen,... die je achteraf nog kan afdragen.

Voor het feest zelf hebben we het meest kunnen besparen door niet te kiezen voor een klassieke menu. Zoals Sanne al zei een bbq of zoals bij een gigantische paella kost veel minder. Wij vonden het vooral belangrijk dat we geen uren aan tafel moesten zitten.

Voor andere dingen vooral op zoek gaan naar mensen in je naaste omgeving om je te helpen. Om je te helpen met knutselen, voor foto's, om de toog te bemannen. Wij bespaarden een hoop geld aan "zaalpersoneel" via de traiteur door vrienden uit de sportclub van mijn man te vragen. In ruil hebben we een mooi bedragje aan hen geschonken ipv het 3dubbele aan vreemden te geven.

En als je iets moet huren (gaande van bestek en servies, tot meubels voor aankleding van je zaal) kijk goed uit, want er zit een enorm prijsverschil op. Zo heb ik een offerte onvangen voor 6000 euro van iemand en heb ik het uiteindelijk allemaal kunnen huren ergens anders voor 1500 euro.

Bloemstukjes op tafel zelf maken zag ik niet zitten, ik ben uiteindelijk naar Vanuytsel gegaan in Kontich, en heb hen uitgelegd wat ik zocht. Voor 8 euro per stuk had ik op elke tafel een vers stukje staan!

Marie
31-1-2015
 Meld misbruik19-9-2014 11:59:49

Wij hebben niet bespaard op de ringen.
Verder besparen we zowat op alles.
Ik heb een zelfgemaakt knopenboeketje in plaats van een gewoon boeket, net als ons bloemenmeisje. Mijn jurk is geen trouwjurk, maar een 'gewone' jurk, ook de schoenen komen niet van een bruidswinkel. Verloofde huurt een kostuum ipv er een te kopen. Bedankjes maken we zelf. We hebben speciale uitnodigingen, maar snijden ze zelf uit ipv ze te laten drukken bij een speciale drukker. De uitnodigingen maken we zelf. Fotograaf, kapster en visagiste zijn vrienden van de familie die dat volledig gratis doen. Mijn sluier/haarstukje ga ik ook zelf maken.

Ow ja, we trouwen in de winter en de zaal is dan goedkoper dan in de zomer. In de zomer moet er een minimumbedrag betaald worden en in de winter niet, waardoor we met onze weinige gasten goedkoper uit zijn.

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik19-9-2014 17:34:31

Mijn uitnodigingen zijn gemaakt door mijn moeder.
Zij heeft ook mijn make-up en mijn haar gedaan de dag zelf.
En de fotoboek en bedankingskaartjes gemaakt achteraf.

De fotograaf was geen beroeps, maar een goeie hobbyfotograaf en een vriendin van een tante.
Ze wou zelf absoluut geen geld! Alleen een uitnodiging voor 't feest.
Ze heeft van ons een cadeaubon voor een weekend gekregen.

Wij reden mee met mijn ouders. Geen speciaal vervoer hier dus.
Alleen na ons feest een taxi naar huis.

Ik moest absoluut geen trouwkleed (ik en kleedjes ... nooit van mijn leven!). Ik ben getrouwd in een feestelijk donkerblauw tuniekje met een witte legging onder. Kan ik perfect nog afdragen. Mijn handtas en sandalen heb ik van mijn moeder gekregen, net zoals een bijpassend kettinkje en haarspeld.
Manlief was ook niet in kostuum. Zijn blazer had hij al, zijn broek heeft hij bij C&A gehaald en zijn hemd (wit Egyptisch katoen) kwam van een klein winkeltje in Frankrijk voor 25 euro.

Ons "avondfeest" was een barbecue die om 5 uur begon. Eerst een aperitief met hapjes, daarna barbecue en dan dessertenbuffet. Met nadien geen dansfeest - zeker mijn man interesseert dat echt niet - maar een kampvuur (locatie leende zich hier perfect toe).
Iedereen kon vrij drinken vragen, maar er is niet overdreven qua drank.

Mijn tante wou overigens persé bloemversieringen maken voor ons voor op tafel :). Ik heb ze niet tegengehouden ...

Wij zijn niet katholiek en dus niet voor de kerk getrouwd. Alleen voor de wet.
Wij vonden geen bruidskindjes nodig voor dat kwartier op 't stadhuis (en dus ook geen kleding daarvoor en dergelijke).
Na de wet (om 11 uur - ons feest begon pas om 5 uur) zijn we naar een cafeetje in 't stad gegaan met iedereen die op 't stadhuis erbij was en hebben we getrakteerd met cava.

Aan onze huwelijksringen is wel behoorlijk wat geld gegaan. Het is de bedoeling dat die levenslang meegaan :).
En qua cadeaus vroegen we geld voor onze huwelijksreis. Die kostte wel wat, maar is dus voor 2/3de daarmee betaald.

Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik19-9-2014 19:26:01

Sanne: Was je tevreden van de uitnodigingen die je via Tadaaz besteld hebt? En kan je eerst een voorbeeld ontvangen vooraleer je effectief de bestelling doet?
Over Tadaaz heb ik nu nog niet echt reacties gehoord, maar over Optimalprint bijvoorbeeld (ook online bestellen) heb ik al wat negatieve reacties gehoord (slechte kwaliteit, verkeerde levering ...)

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik20-9-2014 18:39:59

Een vrijdag kiezen.

Stephanie
21-1-2017
 Meld misbruik21-9-2014 10:23:07

Wij betalen alles zelf, en moeten ook wat uitkijken met ons budget.
- Mijn trouwkleed zal ik uit een outlet bruidswinkel willen kiezen. En ik ga kijken in januari, dus hoop ik op extra kortingen =) . Wellicht kan ik dan ook in 'gewone' bruidwinkels gaan kijken, daar er daar zeker kortingen zijn op dat moment.
- Voor bedankjes staan we volop in twijfel, maar ik neig uit te gaan naar choc-o-lait sticks (lintje errond + bedankkaartje aan). Als je die in een grote doos koopt, komt het ongeveer op € 1,10 per stuk.
- Wij trouwen in de winter op een weekdag (donderdag) =) . Misschien niet geheel geschikt voor iedereen, maar we wildden per se 21 januari. Dan zijn we net 9 jaar samen =) , dus dat leek ons wel speciaal. Voor de feestzaal moeten we nog gaan kijken, maar ik heb gehoord dat ze meestal een korting geven wanneer je in de winter een trouwfeest geeft =) . Ook is het dan zo dat je feest een beetje korter is (veel mensen gaan moeten werken, dus feest begint later), en we zijn allebei geen liefhebbers van een dansfeest, dus zouden we gewoon uitgebreid dineren met iedereen =) .
- Fotograaf zouden we toch wel zeker willen inschakelen. Mijn zusje is zelf wel bezig met fotografie, maar ik wil dat ze deel uitmaakt van het feest (ze is m'n bruidsmeisje en getuige ook), en dat ze dan niet heel de tijd foto's hoeft te maken, zonder dan zelf mee op de foto's te staan =/ . Ook hier gelden soms kortingen vanwege winterfeest =) .
- Ik wil een supermooie uitnodiging, die ik niet zelf zou kunnen maken (reliëf, dikker papier, zilverbedrukking, ...), of waarbij ik toch erg veel geld tegenaan moet gooien voor het zelf te kunnen doen =) . Dus toch maar naar de drukker al geweest voor eens te kijken, en we hebben onze keuze gevonden =) . Van prijs valt dit echt goed mee (we zullen ongeveer 3-3,50 euro per kaart kwijt zijn, maar hebben een kleine gastenlijst (45 personen in totaal), en hebben maar 23 uitnodigingen nodig =) )
- M'n verloofde hecht heel erg aan de traditie van gouden ringen, dus daar zullen we waarschijnlijk niet op besparen =) .
- Bloemen zou ik in een gewone bloemenwinkel willen laten verzorgen, maar een waarvan ik weet dat ze heel erg mooie boeketjes maken =) . Ook weet ik dat de bloemen van deze bloemenwinkel heel erg lang mooi blijven (Amaryllis in Lille)
- Voor vervoer had ik altijd al een paardenkoets in gedacht =D , maar dat is wellicht niet zo praktisch de afstand. Op zich niet zo ver, maar een paardenkoets is niet zo snel =) . Een limousine lijkt me wel wat, maar het zal eerst wat afwachten zijn hoe de rest van de kosten gaan uitdraaien.

Het is voor ons natuurlijk nog wat vroeg (we trouwen op 21 januari '16), maar wat al in orde gebracht kan worden, kunnen we al doen he ^^ .

wendy
12-9-2015
 Meld misbruik28-9-2014 21:16:54

je kan voor je bruidskleed misschien ook eens in Nederland gaan kijken.
Ben zelf ook op zoek naar een kleed en heb gemerkt dat de prijzen daar een stuk lager liggen, je kan daar al heel wat 100den euro's op besparen.

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik28-9-2014 22:29:35

Wendy, dat van die bruidsjurken klopt toch ook niet helemaal hoor..
ik heb voor dezelfde jurk in Belgie veel minder betaald dan dat ik in NL zou betalen..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...