Nu Online
Momenteel zijn er 668 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fastfood catering

13-10-2014 14:39:02
Dag iedereen

Voor het eten op ons avondfeest willen we geen diner aan tafel. Sowieso willen we voor heel de dag geen stijve bedoening, maar mag het voor ons allemaal wat gemoedelijker en losser. Bij een diner aan tafel zouden we bovendien ook bij onze ouders, zussen, grootouders aan de eretafel zitten, en dan vinden we het jammer van die 150 anderen die daar ook ergens in de zaal zitten.

Daarom had ik eerder een walking diner in gedachten, omdat wij dan zelf makkelijk van de ene gast naar de andere kunnen gaan, onze gasten zich ook ongegeneerd kunnen mengen met wie ze willen, en we eensklaps de problemen vermijden wat tafelschikking betreft gezien de onderlinge familieruzies.

Mijn vriend wil absoluut frieten. Voorts laat hij het nogal aan mij over en mag ik wel mijn zin doen, maar voor hem móeten er frieten zijn. Ik ben zeker niet tegen, maar wil wel graag een uitgebreider aanbod voor onze gasten (en eerlijk, ook voor mezelf; mijn liefde voor frieten is minder groot). Daarom had ik in gedachten om verschillende soorten fastfood te serveren: pizza, pita, frietjes, hamburgers, ...

Heeft er hier iemand ervaring met bedrijven die dit kunnen aanbieden?
Qua praktische gang van zaken, wil ik dit ook wel door eenzelfde bedrijf laten doen, en niet de ene met een frietkraam laten komen en een andere cateraar met pizza enz.

Hoe denken jullie trouwens over dit concept?
Ik moet zeggen, dit is ook zowat het enige waarmee ik mijn vriend over de streep kon trekken om een avondfeest te doen met eten... Als't aan hem lag deden we enkel een dansfeest/fuif, maar ik wil graag eten en daarna alles geven op de dansvloer.
Een stijf diner wil ik ook liever niet, maar ik ben eerder voorstander van een buffet/bbq en dan wel gewoon aan tafel eten.
Bij die fastfood ben ik een beetje bang dat het wat "te ordinair" gaat worden. Bovendien zijn we ook zo weersafhankelijk. Aan onze feestzaal is een binnenpleintje en daar kunnen die cateringwagens staan, maar een gigantische plensbui zou wel een hele domper op de feestvreugde zijn. Anderzijds ben ik dan ook weer bang dat mensen buiten zullen blijven "plakken" als het te mooi weer is.

Soit, ik ben niet helemaal voor dit concept. Maar om ook aan mijn vriend zijn voorkeuren tegemoet te komen, wil ik op z'n minst wel de opties en de haalbaarheid nagaan.
Enneuh, aangezien we ervoor kiezen om te trouwen, zal het niet de laatste keer zijn dat we compromissen zullen moeten sluiten ;-)

Mich
4-7-2015
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 973

Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik13-10-2014 14:47:36

Hoi Mich!

't Is altijd toch wel een beetje water bij de wijn doen hé ;-)
Wij wilden ook geen 'stijf' avondfeest en deden een avondfeest in buffet-stijl, met verschillende thema's (koud - mediteraan - oosters).
Je kan ervoor kiezen om een walking dinner te doen maar weet dat de kosten hieraan wel hoger zijn dan een gewoon avondfeest (mensen hebben geen vaste plaats en laten hun drank overal staan waardoor ze telkens nieuwe glazen vragen etc.).

Ik kan je zeker en vast de gegevens van onze traiteur doorgeven (MaKwizien in Tielt) want wij waren hier heel tevreden van!

Groetjes
Charlyn

eline
2-6-2015
 Meld misbruik13-10-2014 14:58:44

Heej , Wij kozen ook voor een frietkraam omdat mijn vriend een vies neus is en wij niet van dat stijf gedoe houden maar dit met heel veel verschillende vleesjes sausjes en hamburgers fish burgers en buick burgers maar voor toch van het ordinaire af te gaan geven wij een chique dessertbuffet van een chique restaurant groetjes eline

Mich
4-7-2015
 Meld misbruik13-10-2014 15:07:12

Hey Charlyn!

Zo een buffet met verschillende thema's vind ik zeker ook een goed idee; ik denk dat daarin toch ook iederen z'n gading kan vinden, zelfs de meest kieskeurige gasten.
Een walking dinner is inderdaad erg duur, moet zeggen dat ik daar een beetje van verschoten ben. Een buffet of bbq komt inderdaad vaak goedkoper uit. Op zich is het budget niet echt een issue, maar anderzijds vind ik het ook te zot om onnodig veel geld uit te geven, terwijl we ook op andere manieren onze gasten van lekker eten kunnen voorzien.
Over MaKwiezien heb ik nog goede dingen gehoord! Ons feest vindt wel plaats in Mechelen; misschien komen er dan ook weer nogal veel verplaatsingsonkosten bij. Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen wat jullie dan ongeveer betaald hebben? Bij veel cateirngservices vind je geen richtprijs op hun website. Ik begrijp zeker wel dat dat moeilijk is omdat er veel afhangt van wat je juist kiest enzo, maar ik vind het op die manier ook moeilijk om een idee te hebben. En je kan toch moeilijk met al die verschillende bedrijven gaan afspreken om een offerte uit te werken, en daarna tegen 9 van de 10 "laat maar" te zeggen...

Eline,

Sowieso zou ik er dan ook wel dingen zoals hamburgers enzo bij willen, om op z'n minst ook de keuze uitgebreid genoeg te maken!
En een uitstekend dessertenbuffet is dan weer een van mijn eisen :-) Ik wil toegevingen doen wat betreft de keuze van catering, maar van een overweldigend, uitgebreid, tot in de puntjes verzorgd dessertenbuffet, wijk ik niet af :-)

Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik13-10-2014 15:22:07

Mich: ik heb je een privebericht gestuurd :)

Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik13-10-2014 18:05:32

Wij doen een hamburgerbuffet!! Echt volledig ons ding. Zo hebben we een 'bruids'burger, 'bruidsmeisjes'-burger, 'bruidegoms'-burger, ... dit zijn voorstellen aan onze gasten, ze kunnen nog steeds zelf hun burger samenstellen(zowel quasi broodje, burger, topping, side-dish). Volledig ons ding en heel herkenbaar voor ons. Onze cateraars: Sir Catering uit Drongen. Veel succes!

kim
15-5-2015
 Meld misbruik13-10-2014 20:22:55

kijk een keertje op de site van de steertjeshoeve uit sint -amands. Die mensen hebben vorig jaar het communiefeest van onze dochter verzorgd. De traiteur staat voor alles open en is zeer aan te raden. Ik weet niet of die tot in mechelen komt, maar vragen staat vrij.

vicky
15-5-2015
 Meld misbruik25-10-2014 0:56:33

hoi,wij hebben ons feest in den eyck.formule walk and talk.live wok,buffetje,live pannekoeken bakken bij dessertbuffet....buffet met toch iets extra.om 12u.nog puntzakjes met friet.veeel goedkoper dan een walking diner en toch niet zo saai als een volledige diner aan tafel.wil wel dat mensen goed gegeten hebben maar niet in slaap gaan vallen bij het dessert. ;-))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...