Terug naar overzicht
Wij hebben de 12e onze eerste afspraak bij het Huis van de Mens. Ik ben ook eens benieuwd, kan je erna iets laten weten. Maar uit wat ik al heb gehoord van hun kan je het zo persoonlijk maken als je zelf wilt.
beste Charlotte, ik heb ondertussen 2 huwelijken als fotograaf gedaan, waarbij de ceremonie geleid werd door iemand van Huis van de mens.Deze persoon leidde de dienst dus, maar ook hier was er plaats voor een persoonlijke toets, dmv enkele getuigenissen van beste vrienden, alsook een akoestisch optreden tussendoor.Ik denk dat je zelf wel redelijk inspraak hebt , over hoe deze dienst zou moeten verlopen.Best eens contact op nemen met één van hun afdelingen, en zij zullen je zeker wat wijzer kunnen maken .mvg, Marcwww.m-pictures.be
@marc : bedankt alvast voor de reactie!@Deborah je mag mij zeker op de hoogte houden!Iem ervaring met Vliegende Priesters?
Op 6 september hebben wij onze huwelijksceremonie gehad met huis van de mens Gent op onze feestlocatie. Iemand van huis van de mens heeft de ceremonie geleid. Dit houdt in dat ze het geheel aan elkaar gepraat heeft met mooie stukjes tekst die echt wel betrekking hadden op ons. Verder bestond de dienst uit 4 sprekers (mama's, papa, broer) en hebben wij onze zelfgeschreven geloften uitgesproken (mevrouw van huis van de mens heeft alle teksten verzameld zodat we teksten van elkaar en spreker niet vooraf konden zien en zij adhv de teksten het geheel aan elkaar kon praten). Tussendoor was er ruimte voor zelfgekozen muziek en na afloop was er ruimte voor mensen om hun wens aan ons te vertellen. Vooraf zijn we meerdere keren bij Huis van de Mens geweest om het geheel voor te bereiden. Hierdoor werd het een persoonlijke viering die wij zelf hebben samengesteld en vormgegeven. Wij hebben echt genoten van onze ceremonie en zouden zeker opnieuw in zee gaan met Huis van de Mens.
Wij hadden ook een ceremonie met huis van de mens. De werking gaat als volgt: je gaat naar daar en krijgt een vragenlijst mee met vragen over het leven. Bv.: welke meerwaarde heeft trouwen voor jou ? Deze vullen jullie individueel in. Bij jullie volgende afspraak worden de vragen besproken. Aan de hand hiervan kunnen ze zien met wat voor personen ze te maken hebben. Als de vragen uitvoerig besproken zijn bespreken ze de praktische kant. Hoelang moet het duren,everl sprekers,... Je kan echt alles zelf kiezen. Wij hebben niets dan lof gehad over de ceremonie. Ik zou voor huis van de mens kiezen, zij doen het nog gratis ook. We hebben hen natuurlijk wel een kleinigheidje gegeven. Ze leverden geweldig werkt!GroetjesTanja
Wij hebben ook niets dan lof over het huis van de mens. Ze hebben ons helpen zoeken naar de perfecte manier om van ons huwelijk iets speciaals te maken. Zo hadden wij een zandceremonie en een wensboom on alles extra persoonlijk te maken. Ze hebben ook contact gehad met een aantal van onze vrienden om een persoonlijk tekstje voor te bereiden. Allemaal heel verrassend en superemotioneel.