Terug naar overzicht
Ik ben aangesloten tot de groep wij trouwen in 2014-2015 op facebook en daar had een meisje haar ervaring gedeeld. Kortom, de jurk die zij gekozen had via lightinthebox, trok TOTAAL niet op het prentje. Het was echt naar het schandalige toe.
Mij lijkt het toch ook beter om je trouwjurk irl te zien. Je hebt echt wel leuke outletwinkels voor bruidskledij aan zeer schappelijke prijzen. Het zou zonde zijn dat je een jurk besteld, dat het toch niet ok is en dat je opnieuw geld moet uitgeven aan een andere jurk
Ok jullie denken er dan toch ook zo over :) Vind het zo raar dat ze daar spotprijzen kunnen aanbieden terwijl je ergens anders toch wel meer geeft. Ik ben trouwens al in winkels gaan passen hoor , nu is het gewoon nog de keuze maken.Wat zeer moeilijk is vind ik :D Alvast bedanktGroetjes Sandy
Sandy, even uitleggen hoe dit soort websites werkt. Ze plaatsen foto's van modellen van jurken van bekende merken, waar je in echte bruidswinkel 1500 euro en meer voor betaald. Als jij je bestelling plaatst op de site, gaat deze naar een Chinees naai-atelier dat op dat moment tijd heeft om een replica/namaak van de jurk te naaien. Sommige van dit soort sites laten de ateliers zelfs 'bieden' op een bestelling: wie kan de jurk het goedkoopst namaken? Het atelier met het laagste bod krijgt dan de opdracht. Het moet niet gezegd dat er dan soms lelijke goedkope stoffen gebruikt worden, en de parels misschien wel eens een andere kleur hebben, toevallig omdat die net in stock zijn of omdat ze het goedkoopst zijn om aan te kopen. Sommige reviews van bruidjes zeggen ook dat er sporen van roest of vuile vlekken op hun jurk zijn. Waarschijnlijk zijn oude verroeste naaimachines ook een goedkope oplossing, en zijn de werkomstandigheden letterlijk en figuurlijk niet al te proper. Als je geluk hebt, komt je jurk wel uit een 'deftig' atelier en ziet ze er nog redelijk uit. Maar het blijft namaak uit lageloonlanden, degenen die je jurk maken zullen er waarschijnlijk net een kommetje rijst van kunnen kopen, maar misschien niet zo heel veel meer. Vaak ook lange wachttijden, en slechte bereikbaarheid van de klantendienst. Gebruik google maar eens met zoekwoorden 'light in the box review'. Dan krijg je heel wat links met ervaringen.
Oke heel erg bedankt voor de uitleg.Dit is dus echt geen optie voor mij. :)