Terug naar overzicht
3 maanden vind ik écht extreem vroeg... Wij hebben onlangs puur informatief een gesprek met een weddingplanner gehad. Ze zei ons dat we ongeveer rond 25 juni onze uitnodigingen moesten versturen (we trouwen op 15 augustus).Dus ik denk dat 2 maand op voorhand best oké is. Onze gasten moeten bevestigen voor 20/07. Dus ik wil VOOR 20/06 alle uitnodigen verstuurd hebben. Zo heeft iedereen voldoende tijd om na te denken en iets te laten weten... Wij hebben ook nog voldoende tijd om iedereen te contacteren als ze niets hebben laten weten...
Hey Peggy,wij zitten beetje met hetzelfde 'probleem'.We zorgen er echter voor dat uitnodigingen klaar zijn tegen nieuwjaar dan geven we deze af aan de ene kant van de familie - de andere kant zien we eind januari en dan geven wie die aan hen (zij zijn wel al ruim op voorhand verwittigd van de datum).De uitnodigingen versturen we dan kort na nieuwjaar. We verstuurden reeds save the dates dus de meesten hebben de agenda vrijgehouden :-).Maar het begint ons nu ook meer en meer door te dringen dat het echt wel dichtbij komt ;-).Vanwaar zijn jullie trouwens?GrtjsSylvie
Hoi sylvie, wij zijn van lochristi. Feesten doien we in destelbergen, pauwkenshof.
Wij van Drongen en feesten in Eeklo ... Dus eigenlijk wel zo goed als streekgenootjes. Trouwen jullie in Lochristi of in Gent zelf? Wij alvast in Gent!
Wij gaan ook 3 maand op voorhand onze uitnodigingen sturen omdat mensen in onze periode vaak op reis vertrekken...Doe gewoon waar jij jou het meest op het gemak bij voelt.
Wij gaan ook 3 maand op voorhand onze uitnodigingen sturen omdat mensen in onze periode vaak op reis vertrekken...
Doe gewoon waar jij jou het meest op het gemak bij voelt.
hey hey, wij versturen ze ook 3 maanden vooraf. als wij 2 maanden zouden kiezen, zitten we recht in de feestdagen en dat leek ons niet zo praktisch :) Dus volg gewoon je eigen gevoel, dat is meestal het goede :)
Waarom geen save the date kaartje bij je kerstkaart steken? Dan weten de mensen de datum al en kunnen er rekening mee houden en dan een paar weken later de officiële uitnodiging?
Half juni getrouwd, eind april zijn de kaartjes buitengegaan.Wij hadden wel "pas" bevestiging nodig tegen eind mei / begin juni.Als je bijvoorbeeld een maand van tevoren al een aantal moet weten voor de zaal, kan je beter 2 weken vroeger zijn.Maar als je trouwt eind maart, zou ik toch niet eerder gaan dan half januari.Ik heb hier een half jaar op voorhand alle tantes en nonkels verwittigd per mail van onze datum (en de directe familie + een paar goede vrienden wist het al langer). Goedkoper dan echte "save the dates" ;).
De meeste weten wanneer het is, dus dat is geen probleem. Zal het voorzien voor 2e helft januari. We moeten nog eens langsgaan in de feestzaal, maar denk dat we 2 weken op voorhand aantallen moeten doorgeven. Dus ja 6 weken tijd moet kunnen he.Kaartje is al gekozen, nu bezig met tekst en dan wachten op lay-out. Nu begint het te korten
De meeste weten wanneer het is, dus dat is geen probleem. Zal het voorzien voor 2e helft januari. We moeten nog eens langsgaan in de feestzaal, maar denk dat we 2 weken op voorhand aantallen moeten doorgeven. Dus ja 6 weken tijd moet kunnen he.
Kaartje is al gekozen, nu bezig met tekst en dan wachten op lay-out.
Nu begint het te korten
Hoi, wij moeten de maandag voor ons feest dus 16/03 definitief de aantallen doorgeven. Het beste zet ik dus op om te bevestigen voor 01/03. Dus ga ik ongeveer tussen 15 en 20 januari versturen. PS: ons gedichtje wordt: In maart 1995 is het allemaal begonnentoen hebben we elkaars liefde gevonden20 jaar een mijlpaal in ons levenen gaan we elkaar het ja-woord gevenMet Marit als getuigen zullen we vanaf 11u30 als man en vrouw door het leven gaan.