Nu Online
Momenteel zijn er 618 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

garçons via jeugdvereniging

17-11-2014 12:36:07
Hallo

Onze zaal en de traiteur voorziet geen garçons.
We willen eventueel een paar mensen inhuren van een jeugdvereniging: om hun te steunen en om voor ons een beetje uit te sparen.
Maar is dit wettelijk toegestaan en wat moet voldoen om dit in orde te brengen?

Groeten
Gerd

Gerd
4-7-2015
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 946

Gudrun
16-10-2015
 Meld misbruik17-11-2014 17:16:38

Hoi,

als je dit officieel wil doen, zal je dat wel wat geld kosten, en heb je eigenlijk een btw-nummer nodig..

ann
4-7-2015
 Meld misbruik17-11-2014 18:54:46

Ik denk dat je hiervoor best eens informatie kan vragen via het gemeentehuis. Ik vermoed dat jeugdverenigingen hiervoor verzekerd zijn via hun lidgeld en dat het mogelijk is om hen een vrijwilligersbijdrage te betalen. Deze bijdrage is wettelijk bepaald. Ik weet echter niet zeker of dit ook voor een privéfeest kan.

Elise
28-2-2015
 Meld misbruik17-11-2014 19:45:50

vrijwilligerswerk kunnen personen enkel doen in niet-commerciele organisaties (vb: vzw). een vrijwilligersvergoeding ligt momenteel rond de 30-35 euro voor een hele dag. Als je hen wilt betalen zoals een werknemer, dan zou je dit best doen via de officiele weg, en dat is ze aangeven aan de rsz en met een btw-nummer... Anders is het zwartwerk. het zou de feestvreugde niet bevorderen, mocht de inspectie langskomen.

Christ

Meld misbruik17-11-2014 19:54:04

Ik weet ook niet wat je precies verwacht van hen... Als ik op een feest garçons het eten zie opdienen, denk ik altijd: dat zou niks voor mij zijn... ik zou nogal morsen... Drank opdienen kunnen de meeste wel, maar eten? Ik vind dit toch delicaat...

Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik18-11-2014 15:06:06

Misschien moet je niet meteen een inspectie verwachten als dit eenmalig is. Je moet je enkel de vraag stellen: wat als er iets gebeurt met één van de garcons of wat als zij een ongeval veroorzaken met derden. Als dit in het zwart is en dus niet verzekerd kan je hiermee serieus in de problemen komen.
Simpele voorbeeldjes: 1 van de garcons (in het zwart) morst hete soep over de arm van een gaste en zij loopt ernstige brandwonden op. Garcon laat glazen vallen en heel ongelukkig komt één van de scherven terecht in de voet (gaste heeft sandaaltjes aan) van een gaste . En ga zo maar door ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...