Nu Online
Momenteel zijn er 295 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfels uur wettelijk en kerkelijk huwelijk (iemand tips?)

10-12-2014 12:55:07
Wij moeten dringend het uur van ons kerkelijk huwelijk doorgeven en bijgevolg dus ook van het wettelijk huwelijk. Nu twijfelen we heel hard.
optie 1: 10 uur trouwen voor de wet en 11.30 uur trouwen voor de kerk, tussen de wet en kerk zouden we dan foto's met de familie trekken, na het kerkelijk huwelijks iets gezamelijk eten en wij daarna als koppel foto's gaan trekken, recetie zou rond 17.30uur zijn
bedenkingen: 10 uur te vroeg? + suite heeft een lange namiddag zonder iets te doen
optie 2: 11uur trouwen voor de wet en 14u voor de kerk
bedenkingen: 14u trouwen voor de kerk dus ten vroegste tegen 15.30u onderweg naar locatie voor de foto's en tegen 17.30 reeds receptie dus misschien te weinig tijd voor foto's te gaan trekken

Hoe ziet jullie dagplanning eruit. Of wat zijn volgens jullie de voor-en nadelen van deze opties?
Alvast suuuuper hard bedankt!

Groetjes
Karen

Karen
20-6-2015
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 807

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik10-12-2014 15:23:35

Hallo Karen,

Ik zou voor optie 1 gaan en zorgen dat er echt voldoende tijd is voor de foto's. Dat is, naast de ringen, het enige dat nadien nog zal blijvend zijn dus daar zou ik veel belang aan hechten. De suite kan dan een uitgebreide lunch nemen en vooraleer zij het weten is het tijd voor de receptie. Dus dat zal wel meevallen.
Een kerkdienst moet je toch rekenen op 1u + nadien wil iedereen jullie feliciteren etc dus dat is zeker nog een 1/2 uur extra.
Optie 2 lijkt me te krap voor de foto's en wat doe je dan tussen 11u en 14u? Dat is zo een net wel net niet moment.

Succes!

Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik10-12-2014 17:41:18

En is het geen optie dat jullie op een andere dag jullie burgerlijk huwelijk doen - dan is je dag sowieso relaxter. Ik las ook dat koppels voor het burgerlijk huwelijk foto's nemen ipv na de kerk.

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik10-12-2014 17:54:12

Ik zou toch graag alles op 1 dag plannen.
Liefst zou ik de foto's nemen met mijn trouwring aan dus na de wet en de kerk (het klinkt misschien stom hoor) Toch bedankt voor het idee!

Kim
19-7-2014
 Meld misbruik10-12-2014 19:45:08

Wij zijn onze foto's gaan nemen voor onze wettelijke en kerkelijke trouw omdat het niets anders ging. En op zo'n foto's zie je echt niet of je een trouwring aanhebt hoor.. Maar ik zou ook voor optie 1 gaan. Van uw suite moet je je niets aantrekken, die zullen ook wel moe zijn en zo'n rustmoment is meer dan welkom. En 10 uur is niet te vroeg, foto's trekken met de suite duurt langer dan je denkt. Je moet ook zeker extra tijd rekenen voor al de verplaatsingen. Wij hebben telkens met kwartier marge gewerkt en het is net goed uitgekomen..

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik11-12-2014 8:05:53

Wat ook een optie is, is om de fotoshoot met jullie 2 op een andere dag te plannen. Dat is echt super relaxed dan. Wij hadden op onze dag zelf een fotograaf die gewoon alles gevolgd heeft en de familiefoto's heeft genomen. Een paar dagen later zijn we dan met ons 2 op pad gegaan voor onze shoot. Dat was echt super!
Je bent meer relaxed en je geniet er dubbel van. Ok, je moet opnieuw kapper en make up verzorgen, maar dat is maar een klein iets vind ik.

Sanne
18-7-2015
 Meld misbruik12-12-2014 13:04:26

Ik zou ook voor optie 1 gaan.
Wij trouwen ook om 10h voor het gemeente en al om 11h voor de kerk.
De receptie ligt nog niet vast, maar dat zal ook zoiets worden...
En de suite zal zich niet vervelen, zij kunnen op hun gemak eten, wat uitrusten en wie weet wel jullie huis gaan versieren ;-)

Else
18-9-2015
 Meld misbruik12-12-2014 19:20:56

Ik zou voor optie 1 gaan. Zelf trouwen wij om 12.30u voor de wet en 13u voor de kerk. Groetjed

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...