Nu Online
Momenteel zijn er 636 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enkele Vragen ivm met eten, jurk, DJ, ...

16-12-2014 11:57:50
Hallo iedereen

Wij zijn ons stilletjes al aan het voorbereiden voor de trouw. Wij hebben maar een klein budget dus willen we zoveel mogelijk hebben met zo weinig mogelijk geld
We zijn er nog niet uit over bepaalde dingen:

We twijfelen tussen Snackstore te laten komen of een menu bij een traiteur samen te stellen. Snackstore is het goedkopere ( is iedereen hier wel happy mee), en bij een menu weet je niet of iedereen het lust (redelijk veel kinderen bij). Iemand ervaring met snackstore?

Weet er iemand in de omgeving van Begijnendijk een trouwjurkenwinkel zijn (die bij prijs zijn)

We zoeken ook nog een DJ voor tijdens het eten (tussen 18u en 21u) achtergrond muziek wil laten afspelen en vanaf 21u een feest laten beginnen tot de vroege uurtjes (voor DJ hebben we slechts een budget van 450 euro).

Waar vind je de mooiste trouwringen?

Alvast iedereen bedankt!

Nick
4-8-2018
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1376

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik16-12-2014 12:18:48

Alvast proficiat met jullie huwelijk.
Ik denk dat het belangrijk is dat je altijd je budget voor ogen houdt. Tijdens de voorbereidingen laat je je al wel eens gaan waardoor je op het einde van de rit altijd duurder uitkomt.
Eerst de jurk: het is nog wel een tijdje tegen dat jullie trouwen: surf veel op het internet en bezoek zéker de winkels in een soldenperiode.
Jagré in Antwerpen heeft bijvoorbeeld altijd outlet hangen. Daar hangen ook super leuke jurken tussen. In Nederland zijn er zelfs grote outletwinkels. Het is misschien niet naast de deur, maar wel de moeite waard!
Qua eten moet je nemen waar jij je goed bij voelt.
Belegde broodjes, fritjes, pasta, paella-pan, ... Ik denk dat iedereen zoiets wel lust.
Lijkt me ook super voor de kindjes!
veel succes!

LB.

Meld misbruik16-12-2014 13:29:23

achtergrondmuziek dat is een playlist opzetten of een CD insteken, laat dat aan de zaal over, of hang een ipod aan de installatie, daar heb je geen dj voor nodig.

Nele
15-5-2015
 Meld misbruik16-12-2014 15:25:44

Proficiat met jullie huwelijk !

Wij trachten zelf ook met een beperkt budget onze dag in elkaar te steken, en doen voor een aantal zaken beroep op vrienden.

We doen geen avondfeest, maar gaan na de ceremonie (enkel voor de wet) met het grote gezin lunchen, en doen daarna in de namiddag voor onze andere gasten een dessertenbuffet.

We werken hiervoor wel samen met een traiteur, maar ook met traiteurs kan je budgetvriendelijk werken. Ze hebben daar heus begrip voor en dringen geen 5-gangen-menu op. ;)

Muziek wordt verzorgd door een van onze vrienden, die zorgt dat er leuke achtergrondmuziek speelt, en dat we toch een "openingsdans" hebben. Animatie (vlaamse spelen) voorzien we via de plaatselijke spelotheek waar je dergelijke zaken kan lenen.

Een jurk heb ik zelf gevonden door heel veel zoekertjes te raadplegen en uiteindelijk een nieuwe jurk voor een prikje op de kop te kunnen tikken (ik moet er enkel nog een retouche aan laten doen door een kleermaker).

Trouwringen laten we maken door een juwelenontwerpster uit de buurt. Zij herbruikt oud goud dat we recupereren.

En decoratie maken we zelf, met heel veel inspiratie dankzij Pinterest ;)

Probeer vooral jullie eigen idee vast te houden en je niet te laten leiden door reacties van de omgeving. Er is niets mis met een klein of budgetvriendelijk feest dat anders is dan andere feesten.
Als jullie er zelf maar plezier van hebben, dat is het allerbelangrijkste ! :)

anke
4-7-2015
 Meld misbruik16-12-2014 19:48:56

hey Nick,
Leuk u hier te vinden.
Proficiat met jullie huwelijk.
Wij hebben een dj van averbode. dj starlines en betalen 350 euro. En we hebben ze al bezig gezien bij edith en marc hun 25 jaar getrouwd.
Bij maxims in Mechelen hebben ze ook outlet bruidsjurken.

groetjes Anke en Matti

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik16-12-2014 20:46:10

In tegenstelling tot LB zullen de meeste DJ's op trouwfeesten een totaalservice verzorgen. De meeste professionele feestzalen waar ik kom verwachten dat ook zo.

Het gaat niet alleen om achtergrondmuziek laten afspelen tijdens de maaltijd. Zo wordt er traditioneel een feestelijke aankondiging gedaan aan tafel met gekozen muziek en ambi. Een draadloze micro voorzien voor de speech, woordjes uit de zaal, bedanking aan de ouders, klank weergegeven bij een computerpresentatie van genodigden enzovoort. Er zijn feesten waar tussen de gerechten al gedanst wordt, walking dinner of een uur dansen voor het dessert. Of er wordt doorgedanst tijdens het dessert. De DJ draait ook vaak al actief voor het dansen, past de plaatjes aan om het publiek op te warmen.

De meeste DJ's zetten ook hun eigen materiaal op, en doen dat netjes voor de avondgasten toekomen, om niemand te hinderen. Ze komen vaak van wat verder, zodat terug vertrekken en terugkeren om aan te komen tijdens het dessert, risico te nemen, geen optie is.

LB.

Meld misbruik16-12-2014 22:56:14

Als je wil besparen op een dj ... dan laat je die niet vanaf 18h opdraven tot de vroege uurtjes.

"De meeste dj's" hun manier van werken of aanpak, daar doe ik geen uitlatingen over. Het is neerbuigend, de start van nodeloze polemiek en doet in deze niet terzake ...

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik17-12-2014 8:31:18

LB, de klant zal bij de meeste DJ's niet besparen als hij die opdracht geeft om tussen 18u en 22:30u weg te blijven, tenzij de maaltijd. Wanneer de installatie er zeker moet staan voor het event, dan betekent dat twee keer rijden. Als dat van Brussel naar Gent is, niet zo interessant, en eigenlijk een extra kost. Een DJ die met zijn kisten toekomt op een stijvol trouwfeest om 21:45u, dat ziet er ook niet zo goed uit... Als de installatie er is zonder DJ kan deze bij de meeste teams niet gebruikt worden door iemand anders. Geen micro of liedje voor de bedankingen of een sketch.

Ik denk dat het ter zake doet om niet alleen prijs te vergelijken, of bij het eventueel toch besparen van 50 of 100 euro erover na te denken wat de ongemakken zijn.

Maar voor 350 à 450 euro kunnen ze voortreffelijke service krijgen, en hoeven ze niet echt te besparen toch.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...