Nu Online
Momenteel zijn er 652 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen 2 dagen?

18-12-2014 15:04:43

Dag iedereen

We hebben gisteren het idee gekregen om te trouwen in 2dagen.

Ten eerste voor de dagindeling op te splitsen zodat we nog meer kunnen genieten van onze trouw. Het lijkt me anders een zeer gevulde dag , een dag die zo voorbij vliegt! Ik wil geen vol schema op 1 dag.

Vandaar het idee om het gemeentehuis en de ceremonie op dag 1 te doen

en het avondfeest op dag 2. Zou dit haalbaar zijn?

Hoe gaan we dit moeten aanpakken?:) Iemand ervaring? Iemand die dit ook van plan is?

silke
11-9-2015
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1269

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik18-12-2014 17:17:44

Hela,

Ik trouw ook op twee dagen.
Ik trouw op 14/08 voor de wet + klein tuinfeestje voor de suite
en op 15/08 ceremonie + feest.
Ik zou persoonlijk het feest net zoals ons koppelen aan een ceremonie. Persoonlijk vind ik dat fijner. Anders heb je énkel het feest op een die dag.
Tot hier toe ben ik heel enthousiast over onze dagindeling; maar je moet het zelf beleven denk ik - wie weet valt het tegen... Kben curieus!

Deborah
5-9-2015
 Meld misbruik18-12-2014 17:25:35

wij trouwen ook op twee dagen omdat we niet op zaterdag voor het gemeentehuis kunnen trouwen en die zaterdag voor ons toch een speciale betekenis heeft;

wij trouwen de vrijdag voor de wet en gaan erna gewoon ergens iets eten en de zaterdag ceremonie en feest.

Persoonlijk zou ik ook zoals Jolien zegt, de ceremonie op dezelfde dag als het feest doen.

Céline
1-7-2016
 Meld misbruik18-12-2014 18:22:44

Hoi Silke,

Wij trouwen ook op 2 verschillende dagen. 1 jaar tussen beide.
Volgend jaar trouwen we op 1 augustus voor de wet en op 30/07/2016 voor de kerk.
We gaan na de burgerlijke trouw gewoon uitgebreid eten met de familie en getuigen. Mijn familie telt maar 5 personen en mijn verloofde neemt enkel zijn ouders mee. + De getuigen.
Ik zal dan ook een "simpele" jurk aanhebben.
Het wordt dus een beetje meer ingetogen.

In 2016, na de kerkelijke trouw doen we ook het grote avondfeest.
Dan ga ik ook mijn echt trouwkleed dragen.
We houden dan na de trouw een diner en een dansfeest. Ook op die dag zullen we de fotoschoot doen.
Het is een keuze maar het is mss leuker om de ceremonie aan het feest te koppelen.

Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik18-12-2014 22:27:58

Getrouwd op twee dagen en super blij!
Dag 1 hebben we eerst fotoshoot gedaan, wet en dan receptie aan stadhuis.
Dag 2 dan kerk, receptie en avondfeest.
Enorm relaxed qua sfeer
Enige nadeel maar dat was omdat het op twee verschillende locaties was ( west-vlaanderen en vlaams-Brabant) en dat ik twee keer kapper en make-up moest zoeken!
Maar voor de rest super! Vooral dat ik twee dagen mijn trouwkleed aan had!

Inge
22-8-2015
 Meld misbruik19-12-2014 7:46:08

Hier ook op 2 dagen!
Wij zijn dit jaar 22/08/14 getrouwd voor de wet, en gaan eten met de ouders, zussen, broers, getuigen.
Volgend jaar 22/08/2015 trouwen we voor de kerk en geven we ons groot feest!

Zeker doen, dan zit je inderdaad meer op je gemak.

Ik zou ook zoals iedereen zegt, het feest koppelen aan de ceremonie.

silke
11-9-2015
 Meld misbruik19-12-2014 22:07:13

merci voor de tips!

Mischien toch beter hoe dat jullie het voorstellen. We maken er een heel feestweekend van!!

Die indeling lijkt me zowieso ook super fijn en aangenaam:)

Nog maar eens goed over nadenken en concreet beginnen plannen want het begint tijd te worden en ik wil zo graag dat alles vast staat;)

groetjes silke

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik20-12-2014 17:05:51

Hier heeft mijn neef dat een paar jaar geleden gedaan.

Dag 1 (een vrijdag): De wet + een drink op een terrasje voor iedereen die daarbij was

Dag 2 (een zaterdag en feestdag): Ceremonie in de tuin van de feestzaal + receptie + avondfeest

Zij deden het vooral omdat zij moesten trouwen in Leuven (waar ze wonen), maar hun feestzaal in Brasschaat was (de buurt waar zijn moeder en de helft van de familie woont).
De afstand met iedereen overbruggen ging véél te hechtisch worden. En zo konden ze tenminste "rustig" 's middags beginnen op dag 2.

Veel lijkt mij ook af te hangen waar je de ceremonie wil doen.
Als dat op een andere locatie is dan je avondfeest kan je het loskoppelen van elkaar en op dag 1 doen.
Als het op dezelfde locatie is als je avondfeest, lijkt het mij handiger om het samen te houden.

Zij hadden overigens verwacht dat er op dag 1 eigenlijk héél weinig volk ging zijn (omdat het eigenlijke feest dus de dag erop was en bovendien iedereen ook nog es verlof moest nemen), maar de trouwzaal van 't stadhuis zat toch echt wel behoorlijk vol.

Shelly
21-3-2015
 Meld misbruik12-1-2015 22:49:42

Wij hebben ook 2 dagen. 20 februari trouwen we voor de wet om 11u met daarna een receptie op het stadhuis en daarna lekker gaan eten met de familie in ons eigen huisje. Blijft ingetogen op deze dag...
En op 21 maart trouwen we voor de kerk om 15u. Daarna receptie, diner, dessertbuffet en dansfeest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...