TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
INFINITY.be (DJ Peter)
|
21-12-2014 11:50:40
Denk eens goed na over je concept. Hoeveel mensen en wie nodig je allemaal uit? Van welke muziekgenres houden die allemaal? Zijn er ook veertigers, vijftigers, zestig plussers die mogelijk in het begin van de avond ook een willen dansen?
Je hebt een diner, met daarna dansen? Vaak dus een DJ-set van 4 à 5 uur. Stop je die vol met alleen elektronische dansmuziek?
Als iemand een rocknummer genre 'Thunderstruck' of 'Sex On Fire' komt aanvragen, kan dit dan? En hoe verregaand zal de DJ zijn beperkingen krijgen, want als een ouder koppel 'Hemelsblauw' vraagt dat weer niet?
Een feest in één bepaalde stijl trekken, lukt maar op één voorwaarde. Dat de genodigden het aankunnen, en allemaal van datzelfde genre houden en niets anders wensen. Op een trouwfeest is dat weinig waarschijnlijk. Op een verjaardagsfuif met vrienden misschien logischer.
Feesten is een sociaal gebeuren. Groepsgevoel bouw je op door de hele groep te betrekken.
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
21-12-2014 16:39:44
De dj die de trouwavond vult met schlagers bestaat niet mijn inziens. Indien je echter met de klassieke dj, een allround dj bedoelt, die alle genres kent en die presenteert aan je gasten (want het zijn die het feest maken)...zeg ik volmondig ja. Vul de achtergrondmuziek tijdens het etentje met lounge of meer 'niet herkenbare muziek', en je gasten voelen zich al ergens 'niet thuis'. Nochtans is het de bedoeling dat zij zich straks 'bloot' moeten geven op een vreemde plaats met onbekende mensen. Laat je dj wat klassiekers de revue passeren (ook al vind je ze minder goed). Daarna wat nineties retro en house. Om daarna over te schakelen naar modernere baets en tomorrowland stuff en je eigen playlist. Je trouwparty volledig vullen met uitsluitend house is dodelijk. Mvg
|
|
Dierk
|
|
|
LB.
|
22-12-2014 9:53:47
Collega's ... eerst lezen en dan in jullie pen kruipen ... de bruid in kwestie vraagt : "Mijn verloofde en ik vinden house/lounge leuk en willen een leuk feestje geven! (geen klassieke/schlager dj;) Wie heeft er tips?"
Ze zegt niet ... wij willen dat Oliver Heldens gedurende de hele avond zijn ding moet komen doen.
Dus beste Sara, wat je vraagt is perfect mogelijk. Er zijn genoeg dj's die naast hun trouwfeest business met andere muziek bezig zijn, of ook in lounge bars en dergelijke draaien. Niet elk trouwfeest moet voorzien worden van vlaamse boereleute en aanverwante zwaai met servietten de zon even voor mij als de nacht verdwijnt toestanden.
DJs die naast het opluisteren van trouwfeesten ook met house bezig zijn en die dus naast een terdege kennis van wat reil en zeilt in het hedendaags house wereldje, tevens een klassieker kunnen opleggen ... http://www.djdimilikegreet.com/ http://www.allsound.be
|
|
INFINITY.be (DJ Peter)
|
22-12-2014 13:14:40
Ik ben zeer gelukkig met de reactie van Discovideo "De dj die de trouwavond vult met schlagers bestaat niet mijn inziens."
|
|
Dirk
|
22-12-2014 22:51:34
Hey Sara, Nog een DJ die zich komt moeien :-) Moet een streep house kunnen op een feest? Uiteraard! De hitlijsten staan er jaren vol van! Maar wat is house he? Ondertussen hebben we daar een enorm breed gamma. Dat gaat van brave commerciële beatjes a la Milk Inc en Guetta langs de zinderende bassen van Dr Electroluv of Fatboy Slim tot de Tomorrowland party anthems van oa Mike & Vegas. Liever de onmisbare retro classics a la Dr Alban, Technotronic, Snap, Culture Beat, Virtual Zone enz enz? 90's eurodance scoort zo goed als altijd! Op heel veel feesten en fuiven wordt er een gezonde mix van gedraaid. Van het "cleane" familiefeest tot de dampende fuif. Vrij normaal denk ik, het is ook muziek dat je aan het dansen zet en is dat net niet de taak van een goeie DJ? Maar, tegelijk is afwisseling de sleutel tot een succesparty. Mensen worden moe, niet alleen fysisch maar ook van een muziekgenre en dan is het tijd om gezwind een andere wending aan het feest te geven door wat rock, nieuwe of classic pop, 80's, disco, sixties enz erachter te spelen zodat iedereen de dansvloer kan bezoeken. Alles met mate, niets choquerend of van de hak op de tak, snap je... Het is trouwens jullie feest, druk die muziekstempel erop! :-) Partygreets DJ Dirk www.db-allmusic.be
|
|
Lieven
|
28-12-2014 17:35:18
|
|
Kurt
|
4-4-2015 13:40:49
Ik sluit me volledig aan met LB. Er zijn dj's die naast trouwfeesten nog wekelijks actief zijn in danscafé's etc waar ze een mix brengen van commerciële dance met de iets onbekendere house plaatjes.
Een goede dj zal jullie begeleiden met het verloop van de avond en maakt er een feestje van! Succes!
|
|
David
|
10-4-2015 13:36:10
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|