Terug naar overzicht
Sofie,Misschien moet je een alternatieve dienst nemen? Iets als Huis van de Mens bijvoorbeeld...Greetz,Christ
Sofie,
Misschien moet je een alternatieve dienst nemen? Iets als Huis van de Mens bijvoorbeeld...
Greetz,
Christ
Ik heb al van vrienden gehoord dat ze op voorhand twijfelden, en achteraf hun viering het mooiste moment van de dag vonden. Dus het lijkt me zeker een aanrader om dit niet te laten vallen.Er zijn ook verschillende soorten misvieringen, met of zonder eucharistie, en dat maakt het meteen ook wat korter en persoonlijker. Kijk eens op www.misboekjemaken.be of www.facebook.com/misboekje (is van hetzelfde) voor nuttige info en je kan zeker ook Vicky zelf contacteren als je hulp zoekt om een mooie viering samen te stellen. Of je kan inderdaad ook zelf een alternatieve viering maken of vrijzinnig gaan, of een wedding planner zoeken die zoiets maakt of... Zoveel mogelijkheden :-) Maar ik zou zeker IETS doen. Ik ben blij dat ik mijn (wel gedoopte, maar niet bepaald gelovige) aanstaande heb kunnen overtuigen voor een kerkelijk huwelijk.Toch nog eens goed over praten dus :-) x
Hallo Sofie, vooral je gevoel hierin volgen. Waar hechten jullie zelf belang aan.Hoe willen jullie die dag zelf graag invullen?Wij zijn zelf niet gelovig, maar wilden wel graag dat ook de betekenis van het huwelijk echt vorm kreeg die dag. En dat deden we met de hulp van Tamara van het huis van de mens in Halle. Zij heeft echt een geweldig werk geleverd. Het was helemaal hoe wij het voor ogen hadden, maar dan in een mooie vorm gegoten dankzij haar professionele hulp.Dat is juist het mooie aan het huis van de mens. Het is met een vrijzinnige blik vorm geven aan jullie huwelijk, op de manier die jullie voor ogen hebben. Natuurlijk kunnen zij het hier en daar kruiden met extra ideetjes waar jullie je ook goed bij voelen.Een zeer klein ministukje van onze ceremonie kan je zien op http://vimeo.com/105629018 Je kan de ceremonie dan ook houden waar je ook maar wil. Onder een boom, in jullie tuin, aan de feestzaal, op een boot. De keuze ligt helemaal bij jullie zelf.Geniet van jullie huwelijksdag en jullie huwelijk.Kim