TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nele
15-5-2015
|
5-1-2015 20:17:35
ik zou kiezen voor wat het beste bij jullie past, dus het festival-idee. Lijkt me heel tof, knus, kleurrijk en ook intiem. En het is dan ook het seizoen van de festivallekes, dus jullie thema sluit daar dan perfect bij aan, al moet je het daar niet echt voor doen ! ;)
inspiratie-tip: http://www.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&a...
Ik wens jullie heel veel plezier bij het organiseren van jullie droomhuwelijk!
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
6-1-2015 11:43:55
Indien je iets meer rekening overweegt te houden met je gasten en familie, zoals je zelf zegt, dan lijken beide formules niet echt wenselijk of mogelijk. mvg
|
|
Trouwfuif.com
|
6-1-2015 13:14:37
3 jaar geleden had ik een trouwfeest in het festival-thema. Dit was in een tent, met live-optreden van een redelijk bekende band, en daarna DJ.
Afgelopen zomer had ik een trouwfeest waar ze 3 grote Tipi-tenten aan elkaar hadden gezet. Tof, en heel goed doenbaar. Zij hadden ook loopplanken voorzien, en een lounge-hoek buiten op het 'terras' net voor de tent. Dit werd een héél leuk en jong feest.
Op een ander trouwfeest afgelopen zomer was het buiten in de tuin te doen, aan het zwembad. Er was een open tent en een grote lounge-hoek buiten. Dit werd een gezellig & zwoel feest, heel jong van mentaliteit en toch was het voor alle leeftijden heel leuk. Als je de ruimte hebt is dit zeker een aanrader.
Qua eetkraampjes zijn er meerdere traiteurs die dit aanbieden.
Uw idee kan dus wel degelijk, en ik vind dit zelfs verfrissend. Voorzie je echter wel op de mogelijkheid van slecht weer: loopplanken, tenten voor de kraampjes, verwarming. En pas op met parkeerplaatsen op een weide... .
Groeten, Thierry Heldenbergh www.trouwfuif.com
|
|
Melissa
8-8-2015
|
7-1-2015 12:06:49
@Discovideo Waarom zou geen van beide wenselijk zijn? Dat naar het buitenland komen moeilijk kan zijn voor mijn gasten dat begrijp ik zeker, maar een festivalhuwelijk, waarom zou dat niet kunnen?
@Thierry, bedankt voor je input. We informeren ons zeker.
@Nele Bedankt voor de link, we vinden er heel leuke dingen tussen.
|
|
Nele
15-5-2015
|
7-1-2015 13:08:10
Ik vind nog steeds dat je een trouwfeest moet geven waar je in eerste instantie jezelf goed bij voelt. Het is jullie dag, niet de dag van de familie of gasten.
Wij doen om die reden ook geen avondfeest, maar een lunch met onze ouders en zussen, en daarna een 4-uurtjes-dessertenbuffet voor onze genodigden. Met vlaamse spelen als entertainment voor de kinderen (jong of oud :) ) Geen feest uit de theoretische "zo moet het" boekskes, maar iets waar we nu zelf al met veel pretlichtjes in de ogen naar uitkijken. Er gaan altijd mensen zijn die commentaar hebben, maar dan stel ik me echt de vraag: die je het feest voor de mensen te plezieren of om er zelf plezier aan te hebben?
Rekening houden met anderen moet je altijd een beetje doen als het op eten en zo aankomt, voor de vegetariërs etc... Maar als je je feest zelf betaald, dan mag je de invulling daarvan absoluut zelf bepalen. Nogmaals, jullie trouwen, maak er echt jullie droomdag van! :)
|
|
Trouwfuif.com
|
7-1-2015 16:52:33
Een kleine 3 jaar geleden zijn we zelf getrouwd in april. In augustus zou mijn schoonbroer ook trouwen op de traditionele manier in een feestzaal. Mijn vrouw en ik wilden niet zo traditioneel gaan, en zeker niet omdat haar broer zowieso ook al traditioneel ging trouwen. En je moet weten dat haar familie zéér groot is, terwijl mijn familie amper mensen telt.
Wij hebben gekozen voor een weekend ipv 1 dag. Al het vervoer van de suite gebeurde met een kleine maar heel comfortabele "halve bus" (precies zo'n kleiner model van de grote bussen).
Zaterdag: - 's morgens 10h00 wettelijk huwelijk - 's middags broodjes en buffet bij haar ouders - van 14h00 tot 17h00 een receptie waarop iedereen welkom was. Er waren uitgebreide hapjes (eerder walking dinner). Er was ook een Jazz-band met 5 muzikanten. Had de receptie nog een half uurtje langer geduurd, dan waren de mensen aan het dansen... . - 17h00: de suite vertrekt met de bus naar de Ardennen waar we een chalet gehuurd hadden. Vanuit de feestzaal kregen we koude schotels, gourmet-schotels en fondueschotels mee (op voorhand besteld). - rond 19h00 komen we toe in de chalet, installeren ons, en eten. - rond 22h30 doen we onze 'openingsdans'. Deze werd live en akoestisch gezongen door mijn schoonbroer en zijn man (homo-koppel). Heel gezellig en intiem. - Daarna spelletjes gespeeld tot 02h00.
Zondag: - Onze buschauffeur was de koffiekoeken gaan halen bij de bakker. Deze werden op voorhand besteld (er is maar 1 bakkerij in dat dorpje). - Iedereen was tot 12h00 vrij om te doen wat hij wou. De meesten deden samen een grote wandeling. Wij hebben vooral de sauna goed 'getest'. - 's middags eten, alles opkuisen en inpakken - rond 14h00: op de terugweg zijn we gestopt bij een bowling, en hebben 2 uurtjjes gespeeld. Heel tof en relax. - Verder naar huis gereden, en gestopt aan een restaurant waar we samen nog een laatste keer aten. Rond 21h00 ging de bus naar ons huis, waar iedereen terug met zijn eigen auto vertrok.
Alles was op onze kosten, en ook de chauffeur moest slaapgelegenheid en eten krijgen. Dit kwam even duur uit als een traditioneel trouwfeest in een feestzaal, maar we vonden dit veel gezelliger en heel relax. En enkele maanden later kwam toch de hele familie samen voor de trouw van haar broer, dus ja... .
Ieder doet wat hij zelf in gedachten heeft. Wees creatief. Zoek dan wel de geschikte leveranciers, want ze willen er niet allemaal in meegaan.
Groeten, Thierry Heldenbergh www.trouwfuif.com
|
|
petra
17-7-2015
|
14-1-2015 18:21:52
ik weet niet van waar je bent maar dixabillyburger is een leuke kraam. wij hebben hun en als dessert een vw oldtimerbus met ijsjes
|
|
Renkje
27-8-2016
|
25-4-2015 20:31:56
We zijn ondertussen al enkele maanden verder maar ik vind het een super idee! We gaan namelijk volgend jaar ook trouwen en gaan ook voor het 'festivalthema'. Heb jij misschien inmiddels tips voor ons? Feestlocatie gevonden? Wij zijn al even op zoek naar een grasveld/weide, echter zonder resultaat, om deze reden denken we er dan ook aan om een 'weddingplanner' aan te spreken.
|
|
Thierry
|
27-4-2015 14:18:12
Vorig weekend opnieuw een trouw verzorgd voor een koppel dat rond het Tomorrowland-thema werkte: inrichting van de zaal, "bodyguards" aan de ingang, festivalbandje rond de pols, en de muziek natuurlijk. Echt leuk.
Groetjes, Thierry
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|