Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bloemen voor op tafel: praktisch?

19-1-2015 9:27:11
Dag allemaal,

Terwijl ik ideetjes aan het opdoen was voor de tafeldecoratie ben ik mij iets beginnen afvragen: ik zou graag op de tafels allerlei soorten kleine vaasjes willen zetten met daarin enkele bloemetjes... Maar hoe dat dan praktisch moet gebeuren zie ik niet goed: de vaasjes ga ik zelf ineen knutselen en liefst heb ik dan dat er échte bloemen instaan. Maar op de dag zelf gaan wij gewoon geen tijd hebben om bloemen te gaan halen en om dat dan allemaal in de vaasjes te gaan steken. We trouwen op een zaterdag en de avond ervoor is er ook een feest dus alles al vrijdagavond gaan klaarzetten is ook geen optie... Zou ik dan beter valse bloemen nemen? Echte bloemen zijn dan toch best "vers" van de bloemenwinkel? En het zou dan per vaasje 1 of 2 bloemen zijn, misschien niet genoeg in aantal om te vragen aan een bloemist dat ze dat leveren in de zaal ofzo? Want denken jullie?

Merci!

sarah
25-7-2015
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 945

kim
9-7-2016
 Meld misbruik19-1-2015 11:19:18

Hey
Wij gaan met valse bloemen werken, maar ik ga die in vazen onder water zetten, een vzlse bloem kan net zo mooi en natuurlijk zijn als echte, en je kan ze later nog ergens een mooi plekje in huis geven

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik19-1-2015 13:08:35

Persoonlijk zou ik nooit voor valse bloemen kiezen. Wij hebben de dag voor het huwelijk via Bloemenhal, bloemen besteld op de veiling. (supergoedkoop!).

Je kan perfect je bloemen al 1 dag op voorhand schikken in je vaasjes. Wij deden dit ook zo. Op het avondfeest zijn ze zeker nog vers, en sommige bloemen zullen al wat opengaan waardoor ze nog mooier worden.

De bloemen hebben wij, samen met vrienden (lekker gezellig) zelf geschikt in onze vaasjes. (bij Ikea heb je lage, kleine vaasjes voor 1 euro). De vaasjes hebben wij direct gevuld met water en in kartonnen geschikt zodat je ze makkelijk kan vervoeren. Wij hebben onze zaal de dag voor het huwelijk versiert, maar je kan misschien vragen aan vrienden of aan personeel van de zaal om ze de dag zelf nog op de tafels te schikken. De vaasjes zijn kant en klaar, en zijn zo rap te plaatsen.

Wij hebben meerdere bloemen per vaasje gestoken, zodat het een boeketje werd. Vaasjes hebben wij van Ikea. Hier een foto van onze tafel en de bloemen.

http://www.pinterest.com/pin/525513850241954398/

Als je van die mini vaasjes hebt, dan zou ik wel maar voor 1 bloem gaan per vaasje. Veel mini vaasjes op een tafel zijn best wel romantisch en speels.

http://www.pinterest.com/pin/204069426839980597/

http://www.pinterest.com/pin/342766221611601320/

Groetjes,

Greet

Inge
22-8-2015
 Meld misbruik19-1-2015 15:52:35

Ik zou persoonlijk ook voor echte bloemen kiezen. Je kan die perfect al donderdag in de vaasjes steken ook. Gewoon fris proberen te bewaren (garage/kelder). Ik volg al 2 jaar cursus bloemschikken, en alle stukken die ik maak met verse bloemen kunnen minstens 1 week zeer mooi blijven staan. Sommige zelfs tot 2 weken afhankelijk van de soort bloemen.
Snijd de stengels van je bloemen schuin aan voor je ze in de vaasjes steekt, dan blijven ze langer goed.
Zorg ook dat je vaasjes proper zijn, kuis ze eventueel met een klein beetje javel. Daarna goed uitspoelen met water natuurlijk voor je er de bloemen in doet.

Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...