Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten + eten "gesplitst" avondfeest

20-1-2015 8:29:42
Dag medebruidjes

Hier ben ik weer met een vraagje.
Wij weten nog niet juist hoe we ons trouwfeest moeten geven. We willen namelijk eten met de dichte familie (mijn gezin, zijn gezin, de grootouders, peter en meter). We twijfelen om ook de tantes en nonkels en onze vrienden mee te laten eten en dan de neven en nichten, buren en collega's later te vragen en hun hapjes of dessertbuffet te geven. Eigenlijk zou ik graag eten met de dichte familie + onze vrienden (zonder de tantes en de nonkels aangezien we hun veeeel minder zien dan onze vrienden) maar onze ouders vinden dit raar en zouden ook de tantes en nonkels vragen om mee te eten.
We kunnen niet iedereen uitgebreid laten eten wegens ons budget :-).
Wie van jullie splitst zijn avondfeest ook op zodat er bijvoorbeeld gasten komen om 18u en 20u? En hoe ziet dit bij jullie eruit qua gasten en eten?

Alvast suuuper hard bedankt voor de hulp.

Karen
20-6-2015
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1154

Brenda
29-8-2015
 Meld misbruik20-1-2015 8:49:25

Hallo Karen

Ook hadden we dit probleem en na puzzelen zijn we tot dit besluit gekomen:

11u: burgelijk huwelijk
vanaf 12u tot 14u30: onze getuigen, ouders, broers, zussen en grootouders in een zaaltje (receptie + verassingsbroodjes) en wij fotoshoot
vanaf 14u30 tot 16u30: tantes, nonkels, collega's in hetzelfde zaaltje (receptie + verschillende mini dessertjes (cake, brownies, tiramisu, chocomousse, javanais, eclairtjes, ...)
vanaf 17u tot ?: avondfeest met receptie, BBQ en dessertenbuffet met onze dichte familie en nonkels en tantes van mijn vriend en ook die van mij maar langs moeders kant en vrienden (70 man) in feestzaal de camargue Bertem.

Enkel nonkels en tantes van mijn vriend komen naar het avondfeest omdat we daar nog veel contact mee hebben, enkel die van mij de tantes en nonkels langs vaders kant komen naar het receptie vanaf 14u30 tot 16u30 omdat we met hen niet veel contact hebben.

Groetjes Brenda

kim
9-7-2016
 Meld misbruik20-1-2015 9:06:32

Hey,
Wij gaan hetzelfde doen, wij geven geen receptie,omdat mijn virned met een te grote familie zit, en wij niet kunnen beslissen wie naar waar moet komen gaan wij enkel eten met ouders,grootouders, nonkels, tantes ,getuigen (40pers)
En al de rest komt nadien voor dessertenbuffet en de taart
Zo voelt niemand hem buiten gesloten

petra
17-7-2015
 Meld misbruik20-1-2015 11:19:48

Ik vind tenzij de ouders sponseren daar niks over te zeggen hebben 😉

Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik20-1-2015 12:22:11

Hier gaan we alleen eten met ouders, grootouders, getuigen en de meters/peters van onze kindjes. De rest (neven/nichten, tantes/nonkels, vrienden) komt er pas bij vanaf het dessert (om 20u30)

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik20-1-2015 13:01:42

Hier, het idee, het ligt nog niet 100% vast natuurlijk :-):

- trouwen om 11u
- aansluitend mini-sandwichkes bij ons thuis met suite (14 personen + onze 2 dochters)
- tussen sandwichkes en feest: onze foto's
- Receptie met vrienden en vrienden ouders (die wij ook kennen...) om 17u30: 70 pers.
- Aperitief avondgasten om 19u, met aandluitend diner: enkel suite + tantes en nonkels en een paar heeeeeeel goede vrienden (ong. 55 pers.)
- Dessertgasten om 22u15: ong. 100 à 120 personen extra...

Groetjes,

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 12:35:16

@ sjoeke: toch nog iemand die z'n avondgasten ook zo 'laat' vraagt...
Begon me hier al zorgen over te maken dat dit echt te laat was.

Aan alle anderen, rond welk uur komen deze bij jullie aan?
En kan je er ook even bij vermelden wanneer jullie starten met eten en hoeveel gangen er zijn want ik ben al aan het twijfelen om een gang weg te laten om de mensen rond 21u30 te kunnen vragen...

Als ik hier 20u30 lees voor de avondgasten, dan weet ik al op voorhand dat dit bij ons niet lukt, we starten om 19u met voorgerechtenbuffet, dan soep en dan hoofdgerechtenbuffet, dan dessertenbuffet en dan nog taart... Ik schat dat die mensen ten vroegste tussen 22u en 22u30 gedaan zullen hebben, je kan het er ook niet gaan in rammen natuurlijk he....
Maar 22u-22u30 om nog naar een feest te gaan, ben bang dat ze dit veel te laat gaan vinden om nog te komen...

En dan zou ik eventueel de soep kunnen weglaten om het wat op te schuiven...

kim
9-7-2016
 Meld misbruik21-1-2015 12:44:06

Wij hebben onze uren nog niet concreet wij zijn nog op zoek voor de zaal, maar ik had iets van 20.30 -21.30 in men hoofd, ik denk ook dat 22u voor een deel te laat is,
Ik vraag me ook af hoe het dan loopt
Pak dat de gasten om 21u komen start je dan direct met de taart en dessertenbuffet en erna de openingsdans? Of omgekeerd?
Wij willen ook snachts nog een frietje ofzo laten rondgaan

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 12:51:37

wij hebben al besloten om toch te wachten met de openingsdans tot na dessertenbuffet en taart want zoals je weet, na de openingsdans is het, denk ik toch, de bedoeling dat de rest ook volgt (al dan niet met vermenigvuldigen of gewoon meteen iedereen de dansvloer op vragen)... en als je dan wacht met je dessert en taart, dan gaat alles weer stilvallen omdat ze terug aan tafel moeten gaan...

Wij hebben snachts nog een klein kaas-vlees-fruit buffetje.

Maar als je 20u30-21u30 in gedachten hebt, welk uur zou jij dan beginnen eten?
En hoeveel gangen zou je hebben? Of heb je daar nog geen idee van?

petra
17-7-2015
 Meld misbruik21-1-2015 13:31:53

Ik heb al eens gehoord van iemand die alleen voor desertbuffet was uitgenodigd dat die moesten wachten omdat het eten nog bezig was erg lullig dan. Wij hebben een amerikaanse hamburger/hotdogkraam en iedereen mag bij ons eten. Als dessert komt ee oude vw bus met ijsjes☺ook voor iedereen

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 13:43:38

... heb ook al zulke dingen gelezen en wil dat absoluut vermijden, is echt wel niet tof...
Vandaar dat ik zoveel info rondvraag om dit goed in te plannen...

petra
17-7-2015
 Meld misbruik21-1-2015 14:23:58

☺

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik23-1-2015 8:00:24

Nu ben ik zelfs al aant twijfelen of we niet gewoon iedereen tegelijkertijd zouden laten komen en dan een BBQ geven (BBQ zodat het betaalbaar is). Hoewel we oorspronkelijk niet zo voor BBQ waren.

kim
9-7-2016
 Meld misbruik23-1-2015 9:20:06

Wij zouden starten rond 17 u wel met ern hapje en apperitief,
Dan een 4 gangen menu,ze rekenen ongeveer 4 u uur daarvoor dus da moet mooi passen, als wij een beetje eerder van tafel gaan om bij de arriverende gasten te gaan maakt toch niet veel uit het is ten slotte familie die je aan tafel hebt,

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik23-1-2015 13:14:14

aaah maar hapjes en aperitief reken ik nu wel niet mee als een gang.
Ik bedoel dan eerder: voorgerecht-soep-hoofdgerecht-dessert.

Wij starten om 19u met ook een 4gangen-menu. Dan komen wij uit op 23u
Veeel te laat he... Zou anders wel nog een gang kunnen laten vallen om het wat op te schuiven, de soep bevoorbeeld. Maar dan kom ik nog maar uit op 22u...
Wat ik nog altijd wat aan de late kant vind.
Als we nu voor elke gang maar 50min rekenen ipv een uur.
Dan kan ik nog een half uurtje opschuiven, naar 21u30.
wat ik persoonlijk ideaal vind... Eerder lukt sowieso niet...
Maar dan blijft wel de hamvraag of het te doen is dat er om de 50min een nieuwe gang gestart wordt.

Iemand ervaring hiermee??

kim
9-7-2016
 Meld misbruik23-1-2015 20:35:56

Nee da is ook geen gang hoor maar ik reken zo rond 17 u daar komen een aperitief miss geen hapje 😄
Dan rond 17.30 starten ik ga vragen om geen dessert op het einde te geven maar koud voorgerecht soep warm voorgerecht en hoofdgerecht,
Ik drnk 50 min moet wel lukken hoor als het geen te grote groep is,
Wantja hoe groter hoe langer het duurt eer iedereen bediend is natuurlijk, maar ik zou gewoon tegen de maitre zrggen dat het eten ten laatse om 21.30 moet eindigen
Daar moeten ze hun gangen toch naar schikken vind ik dan

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik24-1-2015 19:09:43

Ik ben naar het huwelijk van een collega geweest, we waren uitgenodigd tegen 21u30. We hebben daar een dik half uur in de hal staan wachten voor we binnen mochten omdat ze nog aan de dessert bezig waren.
Ik vond dat echt niet leuk en vond het veel te laat.
Dus nu op mijn eigen trouwfeest wilde ik dit absoluut niet, iedereen komt tegen 18u! We doen het wel op een vrijdagavond omdat het goedkoper uitkomt met een all in formule dan op een zaterdag!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info