Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in het Buitenland

20-1-2015 8:58:20
Na uitgebreid informeren is onze keuze gemaakt. Wij gaan trouwen in het buitenland! Het wordt Hongarije...
Nu, ons burgerlijk huwelijk staat gepland op zaterdag acht augustus. Maar dat lijkt mij nu de ideale datum om het in Hongarije te vieren. Dus ik dacht dat we het burgerlijk huwelijk misschien kunnen verzetten naar een weekdag, daar geen te groot trammelant van te maken (misschien gewoon wij twee en de kindjes) en die zaterdag in Hongarije de ceremonie laten doen.
Nu heb ik natuurlijk enkele vraagjes.
Als je trouwt in het buitenland, hoe lang op voorhand moet je je uitnodigingen versturen? Hoe maak je duidelijk dat de gasten ZELF verantwoordelijk zijn voor het betalen van hun verblijfs-en vervoerskosten? (Geen nood, we weten dat dit niet standaard is en we weten ook dat veel mensen dit niet gaan zien zitten, we nemen ze dit niet kwalijk)

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 757

mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-1-2015 9:17:56

Ik zie dat je dit jaar trouwt. Dan zou ik stante pede save the dates of uitnodigingen gaan versturen! Veel mensen plannen nu al hun zomervakantie om vb. te kunnen boeken met vroegboekkorting en verlof te kunnen aanvragen op het werk om dit met de collega's te regelen. Je hoort op de radio ook reclame voor vroegboekkortingen nu. Wij kregen in januari in ieder geval al de vraag van vrienden wat onze datum nu precies weer was, omdat ze hun verlof aan het regelen waren...

Hoe je duidelijk maakt dat ze de reiskosten zelf moeten betalen... daar heb ik niet snel een antwoord op. Ik zou gewoon het adres in Hongarije vermelden en je telefoonnummer. Mensen die dan vragen hebben over de reis kunnen je dan bellen? Of formuleer iets als 'Vragen over de reis? Bel ons: nr. xxxx-xx xx xx'.

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik20-1-2015 9:32:08

Je hebt helemaal gelijk! Ik ga toch stilletjes aan moeten er in vliegen. Bedankt!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik20-1-2015 11:04:33

Je zegt het zelf Melissa, "veel mensen gaan dit niet zien zitten".
Een feest zonder familie, kennissen of vrienden lijkt mij "geen feest" te worden.
mvg

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik20-1-2015 13:08:11

DiscoVideo,
De familie en vrienden die er echt WILLEN bij zijn zullen zorgen dat ze er bij zijn. En ik heb geen nood aan 120 schijnheiligaards die enkel maar komen om te eten en te drinken op andermans kosten. Dan heb ik liever 30 mensen die er echt toe doen op de dag van mijn leven.
Toch bedankt voor je input.

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik20-1-2015 19:06:51

Melissa, wil je het burgerlijk huwelijk zelf daar doen? Of enkel een (ceremonie en) feest?

In het eerste geval is dat een administratieve uitdaging, en vermoedelijk best lang op voorhand te regelen. Je moet daar naar de Belgische ambassade enz. Zijn jullie beiden Belg? Ik stel me al voor dat Hungary nog een administratie heeft van perkament en zegel, en mogelijk de nodige corruptie als je iets wil laten voorruit gaan. Eerlijk gezegd ken ik Hungary niet... it could be a very modern European state by now.

Een huwelijk in het buitenland gaat vaak gepland met een plaatselijke wedding-planner.

Succes!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-1-2015 6:01:28

Neen, het burgerlijk huwelijk doen we gewoon hier. Om ons die rompslomp te besparen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...