Terug naar overzicht
Ik zie dat je dit jaar trouwt. Dan zou ik stante pede save the dates of uitnodigingen gaan versturen! Veel mensen plannen nu al hun zomervakantie om vb. te kunnen boeken met vroegboekkorting en verlof te kunnen aanvragen op het werk om dit met de collega's te regelen. Je hoort op de radio ook reclame voor vroegboekkortingen nu. Wij kregen in januari in ieder geval al de vraag van vrienden wat onze datum nu precies weer was, omdat ze hun verlof aan het regelen waren... Hoe je duidelijk maakt dat ze de reiskosten zelf moeten betalen... daar heb ik niet snel een antwoord op. Ik zou gewoon het adres in Hongarije vermelden en je telefoonnummer. Mensen die dan vragen hebben over de reis kunnen je dan bellen? Of formuleer iets als 'Vragen over de reis? Bel ons: nr. xxxx-xx xx xx'.
Je hebt helemaal gelijk! Ik ga toch stilletjes aan moeten er in vliegen. Bedankt!
Je zegt het zelf Melissa, "veel mensen gaan dit niet zien zitten".Een feest zonder familie, kennissen of vrienden lijkt mij "geen feest" te worden.mvg
DiscoVideo, De familie en vrienden die er echt WILLEN bij zijn zullen zorgen dat ze er bij zijn. En ik heb geen nood aan 120 schijnheiligaards die enkel maar komen om te eten en te drinken op andermans kosten. Dan heb ik liever 30 mensen die er echt toe doen op de dag van mijn leven. Toch bedankt voor je input.
Melissa, wil je het burgerlijk huwelijk zelf daar doen? Of enkel een (ceremonie en) feest?In het eerste geval is dat een administratieve uitdaging, en vermoedelijk best lang op voorhand te regelen. Je moet daar naar de Belgische ambassade enz. Zijn jullie beiden Belg? Ik stel me al voor dat Hungary nog een administratie heeft van perkament en zegel, en mogelijk de nodige corruptie als je iets wil laten voorruit gaan. Eerlijk gezegd ken ik Hungary niet... it could be a very modern European state by now. Een huwelijk in het buitenland gaat vaak gepland met een plaatselijke wedding-planner. Succes!
Neen, het burgerlijk huwelijk doen we gewoon hier. Om ons die rompslomp te besparen :)