Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

laat avond gasten (hapjes of dessertbuffet)

20-1-2015 12:37:03
Wij kunnen nog wel wat raad gebruiken ivm het avondfeest.
We zouden eerst eten met een beperktere groep en een paar uurtjes later de andere gasten erbij vragen.
Zouden jullie de laat avondgasten dessertbuffet geven of hapjes?

Alvast bedankt voor jullie mening ;-)

Karen
20-6-2015
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1347

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik20-1-2015 12:55:21

Bij ons is het dessert :-)
Onze feestzaal (en de meeste feestzalen die we bezocht hebben) hadden voor dessertgasten een speciale prijs met dranken in...

Groetjes!

Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik20-1-2015 13:40:53

Bij ons ist ook dessert voor avondfeest, anders hadden de dinergasten én dessert én hapjes waar we voor zouden betalen, terwijl dat gewoon veel te veel zou zijn.

Kim
27-6-2015
 Meld misbruik20-1-2015 15:41:30

Hier ook dessert voor avondfeest en met dranken in. :)

Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik20-1-2015 16:10:13

Wij doen eerst hapjes bij de apero, dan dessert, en om middernacht nog een vettige snack voor hen die er een echt feestje van willen maken :)

Tiny
20-6-2015
 Meld misbruik20-1-2015 16:53:00

Wij doen ook dessertenbuffet

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik20-1-2015 18:59:27

Als je mensen uitnodigt om pakweg 22u, dan gaan die eerst in groepjes ergens op restaurant of eten thuis voor ze komen. Ze verwachten dan nog aan het meest gebruikelijke: een dessert(-buffet).

Ik merkte al op dat er soms niet al te veel van gegeten wordt maar de 'tweede shift' al wat uitgelaten is van enkele pintjes die ze dronken voor ze op het feest aankomen.

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik21-1-2015 7:58:14

We zouden de 'laat'avondgasten vragen tegen 19.30u. Persoonlijk zou ik liever hapjes hebben dan een dessertbuffet. Het zou niet de bedoeling zijn dat de gasten die er al zijn mee hapjes eten. Misschien is het inderdaad een idee om de laat avondgasten een hapje te geven bij hun aperitief en ze daarna mee laten aanschuiven bij een dessertenbuffet...

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 12:28:08

aan de bruidjes die WEL hapjes gaan geven:

Hoe zien jullie dit dan?
De avondgasten komen aan en dan zonderen jullie je even af van de andere gasten en bieden jullie hen een glaasje aan en wat hapjes?

Maar bij ons kan je je moeilijk gaan afzonderen met die mensen, of je moet ermee in de gang gaan staan, dat kan je moeilijk een half uur lang doen eh...

Of vraag je die mensen binnen en laat je ze aan tafel gaan (hebben een aparte tafel bij ons) en laat je ze daar hun aperitief opdrinken en laat je daar de hapjes brengen?

Ik zou dit dan bevoorbeeld doen terwijl de andere gasten gedaan hebben met eten en wachten op het dessertbuffet.

En dan als de avondgasten hun hapjes op zijn dan kan je het dessertbuffet laten aanrukken, wat denken jullie hiervan?

En wat als je geen hapjes geeft, dan komen je avondgasten aan en wat doen jullie er dan mee? Dit is voor mij nog zeer onduidelijk omdat ik nog nooit ben gevraagd als avondgast en ook nog nooit een feest heb meegemaakt waar er avondgasten waren (nog maar enkele trouwfeesten meegemaakt, vandaar...)

ik kijk uit naar jullie meningen eigenlijk want geraak daar al een tijdje niet uit :-(

Lindsay
18-4-2015
 Meld misbruik21-1-2015 12:51:28

Wij hebben ook een deel laat-avondgasten die pas om 21u aansluiten.
Zij komen eigenlijk aan en rond 22u is het dan dessertenbuffet en rond 1u bieden wij nog een middernachthapje aan (frietjes)

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik21-1-2015 12:58:21

en als die mensen dan aankomen, dan laat je ze gewoon meteen aan tafel aanschuiven?
Maar als ik het goed begrijp moeten zij een uur wachten eer ze iets krijgen?

En rond welk uur starten jullie dan met eten en hoeveel gangen zijn er?
Ik zou de avondgasten nooit zo "vroeg" kunnen vragen, al zou ik dat wel willen hoor....

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik21-1-2015 13:21:17

De mensen van ons dessertbuffet worden verwacht rond 22u. Ze krijgen eerst in een afzonderlijk zaaltje een drankje, en als zij er zo goed als allemaal zijn (zaal geeft seintje - Normaal tegen 22u15 staat op hun schema) gaan wij naar hun gedeelte. Na het aperitiefje gaat iedereen aan zijn tafel zitten en wordt het buffet geopend.

Je gaat dus inderdaad even 'in afzondering', maar niemand zal daar eigenlijk last van hebben (hoop ik ). Het is ook niet dat dit dan 2u duurt he...

Nathalie
14-3-2015
 Meld misbruik21-1-2015 14:22:55

Wij gaan een snoepbuffet maken met een paar taarten erbij. En er zal een ijskar in de zaal staan. Dus onze avondgasten krijgen dat en nadien voorzien wij voor de echte hongerigen nog een frietje....

Dominique
2-5-2015
 Meld misbruik22-1-2015 16:29:34

Wij werken met een nachtbuffet, onze avondgasten zullen rond 22u komen en dan krijgen ze een drankje aangeboden en worden direct betrokken bij het feestgebeuren..
Vanaf 22u zal er dus een feestkar staan met broodjes, beenhesp, soep..... Het is beschikbaar voor alle gasten, ook gasten die al gegeten hebben. Het blijft er staan tot het einde van het feest of tot het op is ;)

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik23-1-2015 8:01:38

Nu ben ik zelfs al aant twijfelen of we niet gewoon iedereen tegelijkertijd zouden laten komen en dan een BBQ geven (BBQ zodat het betaalbaar is). Hoewel we oorspronkelijk niet zo voor BBQ waren

Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik23-1-2015 12:40:27

dan zal je toch eens goed moeten rekenen of dat goedkoper uitkomt hoor....
Ik denk van niet maar dat hang natuurlijk af van de prijs die je nu hebt per persoon voor met de beperkte groep te gaan eten en de prijs die je krijgt om een bbq te geven voor iedereen.
Het aantal personen zou er kunnen voor zorgen dat de goedkope bbq-prijs teniet wordt gedaan...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info