Terug naar overzicht
Gevoelige materie. Het hangt af van de feitelijke situatie. Je trouwde voor de katholieke kerk, en wenst dat opnieuw? Er zijn zoveel regels, alternatieve christelijke religies, afgescheurde priesters enzovoort. Het hangt ook van jullie religieuze toewijding, dus hoe belangrijk het voor een of andere kerk 'officieel' karakter van de wijding van de ceremonie is... Iedereen schrijft hier af en toe over ervaring met 'Rent a priest' (commerciële priesters) en 'Huis van de mens' (Humanistische organisatie), maar die instanties of enige institutionele kerk is hier niet aanwezig op de blog. Hier zal je het dus niet echt zeker weten.
Er is een mogelijkheid om je eerste huwelijk voor de kerk "nietig" te laten verklaren, maar da's een behoorlijk zware procedure.Je moet ook héél zware redenen kunnen aandragen waarom je eerste huwelijk niet geldig zou zijn.Ik zou zelf kijken in hoeverre het katholieke een belang heeft in jouw leven en dat van je toekomstige.En inderdaad eerder kijken naar Rent a Priest of andere organisaties.
Iemand die ik ken kon inderdaad niet meer voor de kerk trouwen, maar hebben een dankviering laten doen in de kerk. Heel leuk, heel persoonlijk. Jammer genoeg is dit dan zonder 'tekenen'.... Ik vind dit ook een meerwaarde want uiteindelijk heb je dan ook de toestemming van God vind ik...
Een tweede keer voor de kerk trouwen is theoretisch gezien enkel mogelijk wanneer je vorig huwelijk eindigde door overlijden van de partner. Of wanneer je huwelijk eindigde door de seksuele geaardheid van de partner, maar dat moet je via een hele procedure doen. Niet zo eenvoudig.bedpreek het eens met de priester of diaken uit jullie gemeente? Misschien is een dankviering ook wel iets voor jullie? Succes alvast!
Chantal,Dat gaat inderdaad moeilijk, maar er zijn alternatieven: rent a priest, maar ook bv Huis van de Mens... zeer persoonlijke diensten! Je trouwt dan niet in een kerkgebouw maar bv in de tuin van jullie feestzaal...Greetz,Christ
Chantal,
Dat gaat inderdaad moeilijk, maar er zijn alternatieven: rent a priest, maar ook bv Huis van de Mens... zeer persoonlijke diensten! Je trouwt dan niet in een kerkgebouw maar bv in de tuin van jullie feestzaal...
Greetz,
Christ
ik heb het ook eens opgezocht en het is inderdaad gewoon niet haalbaar maar dan vraag ik me toch af hoe Helmut Lotti dat al die keren heeft gedaaan