TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Melissa
4-7-2015
|
28-1-2015 20:45:07
Hallo Melissa,
wij trouwen ook enkel voor de wet. We trouwen om 11u30 dus ik vermoed dat dit een 15 - 30min duurt. Dan gaan we foto's nemen met de mensen die er zijn en de ouders, getuigen en dichtste vrienden. Daarna als enkel het 'suitevolk' er nog is, gaan we bij mooi weer picknicken. En dan ondertussen ook onze foto's laten nemen. Dit kan bij ons allemaal op dezelfde locatie. We rekenen hiervoor ongeveer 2 - 2,5 uren met picknick en foto's. Daarna gaan we naar ons feestzaal, nemen we daar nog foto's omdat dit een mooie locatie is en dan gaan we inchecken op ons kamer en dan ons wat te verfrissen tot de mensen komen van de receptie. De mensen die bij ons aanwezig zijn op de suite, blijven ook bijna allemaal slapen.
Groetjes Melissa
|
|
kathleen
27-6-2015
|
28-1-2015 20:53:26
Hey Melissa , wij trouwen voor de wet in de voormiddag met eigen familie en in de namiddag doen wij een dienst met "de mens nu". We wilden toch wel iets meer doen dan alleen trouwen voor de wet. Dus al de gasten zijn al uitgenodigd voor de ceremonie.
|
|
Christ
|
28-1-2015 20:55:38
Melissa, Na het stadhuis wellicht iets eten 's middags? Mocht ik jullie zijn, zou ik in de namiddag de fotoshoot met de familie doen, jullie fotoshoot op locatie (gezien je tijd hebt, kan je verschillende locaties doen) en dan ben je 's avonds tijdig op jullie receptie! Je hebt dan voor de receptie ook nog tijd om es je op te frissen, even de schoentjes uit te doen, een eventuele aanpassing van de avondgasten doorgeven aan de maître.... Het lijkt misschien een 'groot gat' maar het gaat zo snel voorbij... Je zal blij zijn als je zoveel tijd hebt voor de mooie locatiefoto's... Succes alvast en mocht je nog vragen hebben, mail me gerust: christ.vilez@telenet.be Greetz, Christ www.christvilez.be
|
|
bjorn
10-7-2015
|
29-1-2015 1:28:32
wij trouwen voor de wet in de namiddag en onze planning ziet er wel wat anders uit omdat mijn vriendje slaapprobleem heeft kunnen wij op onze grote dag slapen tot rond 10u - om 10u opstaan ,douchen ,ontbijten -om 11u naar de kapster om haar te laten opsteken - om 12u komt mijn vriendin me shminken en komt mijn schoonmama en ma mij aankleden -om 13u komt mijn ventje en eten we samen in ons huisje een middagmaal met de dichte familie - na 13u45 hebben we de fotoshoot van een 1h30 - om 15u30 worden we verwacht bij de drukker om de bedankjes en komt de kapster mijn haartjes veranderen (mijn sluier instoppen etc) duurt een 5 tal minuutjes erna vertrekken wij naar het stadhuis waar we om 16u verwacht worden om de gasten te ontvangen tot 16u30 zitten we op het gemeentehuis en nadien geven we een drink voor alle genodigden een 3tal uurtjes erna vertrekken wij richting luchthaven voor onze prachtreis naar thailand voor 14 dagen :) das onze dag indeling wel een beetje ruim berekend maar willen van alles dat gebeurt extra veel genieten !!
|
|
Sjoeke
3-7-2015
|
29-1-2015 10:46:06
Hier ook enkel voor de wet! Onze dag ziet er zo uit: Mijn mama blijft bij mij thuis slapen. Rond 6u30 opstaan, kindjes wakker maken en iets eten. 7u00 aankomst madammeke voor haar & make-up 9u00 geschat einde, meisjes zouden dan ondertussen moeten gekleed zijn door oma, mijn kleed aantrekken. Oma wordt dan ook een beetje opgemaakt. Tegen dan wordt de fotograaf ook verwacht. 10u00 aankomst suite 10u15 aankomst bruidegom (alé, hoop ik toch :-)) 10u45 vertrek naar gemeenstehuis (alé een plaatselijk kasteel in onze gemeente) 10u50 aankomst gemeentehuis 11u00 TROUW 11u30 Denk ik... Foto's trekken met aanwezigen en suite 12u30 à 13u00 terugvnaar ons huis met suite voor een mini-sandwichke en een drankje. Daarna willen we de kindjes dan eventjes laten slapen, de babysit blijft bij hen. Wij gaan dan naar het centrum voor onze foto's. Andere suitemensen kunnen dan gaan inchecken in hotel en/of zich even gaan verfrissen. 16u15 Inchecken in hotel waar we zullen overnachten en dan onmiddellijk doorrijden naar feestzaal. 16u45 à 17u00 aankomst feestzaal, tegen dan worden suite en uiteraard onze kindjes ook terug in de zaal verwacht. 17u30 eerste receptie 19u00 aperitief dinergasten 22u00 (dacht ik...) aankomst dessertgasten, zij krijgen een aperitief in een eerste ruimte, dan schuiven ze door naar de grote zaal.
Voila, ik denk dat het zo een beetje zal zijn :-) Groetjes en succes!
|
|
Annelies
28-2-2015
|
29-1-2015 12:58:09
Onze dag ziet er een beetje anders uit. Wij trouwen op 28 februari 2015.
7u vertrek naar de respectievelijke ouderlijke huizen. 7u30-10u: make up, kapsel, jurk 1015 vertrek naar ons eigen huisje 10u30 aankomst thuis 11u45 vertrek naar gemeentehuis 11u-11u30 wettelijk huwelijk 11u45 tot 13u15 kleine receptie bij ons thuis Pauze 14u aankomst feestzaal (op 5 minuten van bij ons) + foto's + nakijken of alles in orde is 15u aankomst gasten namiddag met receptie en diner aan tafel 18u aankomst avondgasten met verwelkoming aan ons Glühwein en warme chocokraampje 19u viering die onze vrienden en familie in elkaar steken 20u opening avondbuffet (vrije zitplaatsen) 22u einde avondbuffet en optreden coverband 23u einde optreden coverband + aankomst laatavondgasten + opening espressobar en dessertenbuffet 23u30 openingsdans en dansfeest.
|
|
Leen
9-9-2016
|
29-1-2015 13:12:03
Ik merk dat er verschillende bruidjes zijn met overnachtingen in een hotel. Van welke regio zijn jullie en en welk hotel zullen jullie hebben? Wij zijn nog op zoek naar een locatie met hotel. Ons huwelijk is voor 2016, en we moeten onze dagplanning nog in elkaar steken. Dus on topic kan ik jammer genoeg nog niets meegeven.
Bedankt!
|
|
Nele
15-5-2015
|
29-1-2015 14:59:02
Bij ons is het volgende dagplanning:
6u à 6u30 opstaan 7u klaarzetten van de feestzaal 9u (denk ik toch :p ) komt mijn vriendin aan voor haar en make-up van mezelf en onze dochters 10u15 à 10u30 aankomst van ouders en gevolg 11u foto's aan de auto's en vertrek gemeentehuis 11u30 TROUW ! <3 tussen 12u en 13u verplaatsing naar de feestzaal met tussenstopje voor foto's op de oude spoorweg 13u lunch voor ons "groot gezin" 15u klaarzetten dessertenbuffet 15u30 ontvangst gasten receptie/dessertenbuffet ergens tussen 15u30 en 17u een verrassingske :) tussen 18u en 19u wordt het einde voorzien
We doen geen avondfeest (mijn partner doet dat absoluut niet graag, dus we hebben een compromis gesloten ;) ) maar houden er wel rekening mee dat er "plakkers" kunnen zijn na het dessertenbuffet, en dan gaan we een frietje halen tegenover de feestzaal :D
Het zal een heel ontspannen, gemoedelijke, "niks moet, alles kan" dag worden. Waarop we ons een beetje proberen houden aan de grote lijnen van het schema, maar verder gewoon volop willen genieten zoals we ook op andere dagen doen. En daar hoort geen strikt schema of vastgelegde etiquette bij. :-)
Oja, qua animatie voorzien we Vlaamse Spelen en/of Reuze Games. Kwestie van de kinderen te entertainen, zowel de jonge/kleine, als de oude/grote :)
|
|
Sylvie
14-3-2015
|
29-1-2015 17:43:28
Wij trouwen om 10u50 voor de wet - daarna gaan we met de bus naar het stoomcentrum om wat foto's te trekken - daarna de stoomtrein op waar we broodjes eten. Trein stopt zo goed als voor het hotel (omstreeks 14u). Daar kan eenieder wat koffie drinken/cake eten en zich wat opfrissen. Babysits komen dan ook naar door in de hoop dat onze kiddies dan wat slapen. Om 17u gaan we naar de feestzaal voor onze viering - daarna receptie, buffet en de het feest!! Veel succes met de voorbereiding.
|
|
Brenda
10-9-2016
|
29-1-2015 20:09:14
Pfff ik vind dat zo moeilijk! Ik ben zelf al aan het denken om het wettelijke huwelijk in ons geval een dag eerder te laten gebeuren doordat ik denk dat onze dag te hard gevuld is en teveel stress gaat geven. Want ik denk op de dag zelf om 11 uur kerkelijk te huwen (geen idee hoelang dit duurt), rond half 1 naar huis, dan staat er hier in de tuin een grote tent voor een kleine receptie voor de naaste familie met broodjes en dergelijke. Wij om 14uur weg voor de foto's en om 16 uur terugkeren naar huis om dan tegen 16uur20 richting de feestzaal te rijden want het feest begint om 17uur. Denken jullie dan ook niet dat er te weinig tijd is om wettelijk te huwen? Kwestie dat je 'S morgens nog moet opgemaakt worden en mijn ventje mij nog moet ophalen..
|
|
cindy
8-8-2015
|
29-1-2015 22:27:42
Wij trouwen ook alleen voor het gemeentehuis om 14 uur. Het neemt een half uur in beslag. Daarna foto trekken en daarna gaan we naar onze zaal. Ik heb zo laat genomen omdat mijn schoonfamilie van antwerpen moeten komen en wij zijn van limburg. Ik hoop dan ook dat ze al gegeten hebben zodat we daar alleen maar voor het avondfeest moeten zorgen. Wat ik in de tussen tijd ga doen met mijn schoonfamilie weet ik nog niet. Misschien na de zaal of wel na huis even maar dat is veel volk. Ze hebben wel 1km van onze zaal allemaal twee dagen geboekt in een hotel waar ik blij om was omdat ze geen Een van hun een auto heeft konden ze in de nacht ook niet na huis en ik wou mijn huis afstaan maar mijn schoonmaak wou dat niet, ze zei het is jullie dag en ju,liet moeten in jullie huisje slapen met jullie kindjes en niet wij. Ikke blij.
|
|
Sjoeke
3-7-2015
|
30-1-2015 8:50:35
@Leen: ik ben van regio Gent, mijn partner van Aalst, maar we wonen al 7 jaar in Evergem... Onze feestzaal ligt in Merelbeke (dicht bij E40), zodat niet iedereen van de Aalsterse familie verplicht was om te overnachten, maar door de locatie hebben we hen wel de kans gegeven om te kunnen blijven overnachten... We hebben kamers vast laten leggen bij de Holiday Inn te UZ. Dat is 5km rijden van de feestzaal. Wij blijven er overnachten omdat we al 2 kindjes hebben en dan zo toch een beetje alleen zijn :-)
|
|
Leen
9-9-2016
|
1-2-2015 12:56:13
Dank je wel Sjoeke. Jammer genoeg andere regio! Veel succes
|
|
Sjoeke
3-7-2015
|
2-2-2015 10:02:36
Ik heb aan de feestzaal zelf gevraagd of ze een hotel in de buurt kenden. Zij hebben ons de tip gegeven, en dan heb ik onmiddellijk een mailtje gestuurd met de vraag of ze ons een speciaal prijsje konden geven :-) Misschien kan de feestzaal jullie ook helpen? Groetjes!
|
|
Leen
9-9-2016
|
2-2-2015 21:34:40
Bedankt voor de tip!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|