Terug naar overzicht
Dit is volgens mij afhankelijk van gemeente tot gemeente. Best kan je contact openen met de politiezone waartoe de locatie van het oplaten behoort.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook maar iets gevaarlijk vind. Er zit 'vuur' in zo een ballon. Je trouwt in de zomer bij extreme droogte kan de landing van zo een ballon gevaarlijk zijn. Ik vind dat er op Pinterest heel leuke ideeën zijn van het meedragen van overledene. Zoals heel schattige kadertjes aanbrengen aan je bruidsboeket, ... (voorbeeld hiervan vind je bij de fotoreportage van Melissa Milis over Milou & Nick) Je moet maar eens kijken...
Dat is hetgeen wat wij ook gaan doen, zo een fotokadertje aan mijn boeket van mijn schoonbroer
Het hangt inderdaad van gemeente tot gemeente af. Dus steek zeker eens je licht want de boetes zijn vaak niet min. Wij doen een alternatieve viering en staan dan even stil bij de mensen die er niet meer zijn.
Ja Silvia dat is ook iets moois en anders kan ik een witte ballon met hun Namen of voor iedere persoon die er niet meer is een witte ballon en die dan in de lucht doen. Zou ook iets moois zijn. Merci allemaal.
Het oplaten van wensballonnen wordt inderdaad op gemeentelijk niveau bepaald. In sommige gemeenten mag het totaal niet, in andere mag het beperkt mits rekening te houden met een aantal voorwaarden. Je kan dit waarschijnlijk op de website van de gemeente waar jullie feestzaal ligt terugvinden. Of anders even navragen aan de dienst bevolking of zo. Het oplaten van een ballon is een prima alternatief. Daar kan je nog een kaartje aanhangen, of iets opschrijven. Of zoals de dames hierboven ook vermelden; een fotootje of zo aan je boeket hangen... Sommigen houden in de kerk ook een stoel vrij, met daar een foto op van de personen die er niet bij kunnen zijn. Zo zijn ze toch vanop de eerste rij getuige van het huwelijk...
Ik ga het op een witte ballon houden en daar een kaartje aan met de naam en een kleine tekst. Ik wil niet dat ik ergens een brandje veroorzaak.