Terug naar overzicht
Hallo collega-bruidjes,
Ik ben nog op zoek naar een mooie bezinningstekst voor op het einde van de viering (na de communie en voor de zending en zegen). Iemand leuke ideeën?
Groetjes Melissa
Wij hebben voor dit tekstje gekozen:In het huwelijk zijn de kleine dingen de grote dingen...Het is nooit “te oud” om hand in hand te lopen. Het is eraan denken, van minstens één keer per dag “Ik hou van jou” te zeggen.Het is nooit boos naar bed gaan.Het is een gemeenschappelijk gevoel te hebben voor waarden en doelen.Het is samen de wereld in de ogen kijken.Het is een cirkel van liefde vormen die de hele familie omarmt.Het is woorden van waardering spreken, En op attente manieren dankbaarheid tonen.Het is kunnen vergeven en vergeten.Het is elkaar de ruimte kunnen geven om te groeien.Het is samen zoeken naar het goede en het mooie.Het is niet alleen de juiste persoon “trouwen”,Het is de juiste partner “zijn”.
Grote kanshebber bij ons:Getrouwd,dat is met heel je wezenblij en arm zijn,koud en moe zijn,groot en klein zijn,bij elkaar.Dat is van top tot teen,met huis en haarvolop mens zijn,man en vrouw zijn,bij elkaar. Getrouwd,dat is zwijgend moe zijn,onbegrepen,niet in staat een weg te banennaar elkaar.Dat is vragend,plagend,lievend, gevend,stil maar wachtendbij elkaar.Getrouwd,dat is getweeën groeiendals mensenieder naar zijn aard.En daarin elkaar steeds weer boeiend:'Jij bent mijn hele leven waard!