Nu Online
Momenteel zijn er 649 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfels trouwkleed

3-2-2015 17:48:09
eeej medebruidjes

Stresssssssssss.
Vorige week vrijdag ben ik voor weer gaan kijken voor een trouwkleed. Nu bij ann en john bruidsmode outlet te Eindhoven (wat trouwens een aanrader is). ik ben er binnen geweest van 14u tot 17u en heb uiteindelijk een trouwkleed gekocht :). Normaal zou ik mij dus nu suuuper happy moeten voelen maar dit is niet zo. ik heb zo'n harde twijfels.
Ik wist perfect wat ik zocht :), een beetje kant, niet te prinsessig, niet te breed dus redelijk aanpassend. Zo'n een kleed heb ik gevonden maaaar niet gekocht.
Er werd mij een kleed aangegeven om eens naar het model te kijken (zonder kant, wel aanpassend maar met pareltjes). Op de kapstok helemaal niet mijn ding maar toen ik mezelf in de spiegel zag, viel dit echt kei goed mee. Mijn 2 zussen en mama wisten ook helemaal niet wat kiezen. Datgene dat ik zocht of datgene dat echt reuze meeviel en echt mooi paste. Ik heb na suuuuper lang twijfelen datgene gekocht met de pareltjes. Ik ben een eeuwige twijfelaar maaaaaaar soms denk ik dat ik toch beter het kleed had gekocht waar ik oorspronkelijk naar op zoek was. Ooooh ik weet het niet meer.

Karen
20-6-2015
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1193

Elena
29-8-2015
 Meld misbruik3-2-2015 18:43:04

Hahaha, Karen, sorry maar zo herkenbaar!! Ik heb acht winkels gedaan voor ik mijn kleed gekocht heb.
Vond het direct al erg mooi, maar het is niet in het wit. Ik wou altijd in het wit (ivoor) trouwen. De winkel waar ik mijn kleed gekocht heb, ben ik al drie keer geweest om te passen (och arme mijn verkoopster!). En derde keer dat ik er was nog eens mijn lievelingskleedjes gepast en uiteindelijk gekozen voor mijn kleed. Het is helemaal mijn ding!! Alleen spijtig dat het niet wit is. Uiteindelijk direct gekocht en in een keer betaald.
Thuis gekomen... "heb ik er goed aan gedaan om het te kopen!? Had ik niet beter nog gezocht. Had ik het niet beter in het wit besteld." OMG, ik word zot van mezelf!! Zo twijfelen...
Maar ben blij dat ik niet alleen zo ben...

Lenntje
6-6-2015
 Meld misbruik3-2-2015 19:51:37

Hey Karen (en Elena), ook hier super herkenbaar!! Ikzelf heb 5 winkels gedaan en dan uiteindelijk een kleed gekozen wat "het dichtst" kwam bij mijn preferenties, en waar mijn mama, schoonmama en getuige van overtuigd waren... alleen ikzelf niet helemaal! Ik had niet het gevoel van "dit is mijn kleed!!" zoals je zoveel hoort en hier leest op het forum! Ik vond het een supermooi kleed, maar was precies toch niet geheel overtuigd, hoewel het 5 van de 6 dingen had die ik wou in een kleed.... Kei blij als ik het had gekocht en nog geen uur later kwamen de twijfels al... Dan op internet nog eens opgezocht en daar staan zo'n lelijke foto's van het kleed dat ik nog meer aan het twijfelen was! Dan mijn getuige gebeld die me (nogmaals) heeft overtuigd, en ook mijn hubbie (hoewel hij niets weet van het kleed, en het natuurlijk niet heeft gezien!! Maar hij zei: "het is maar een kleed!" en ja, dat is ook zo! Ja, je moet je er goed in voelen en als de mensen rondom mij het zo mooi vonden, zullen de andere mensen dat ook wel vinden zeker! Je verwacht zo veel, je moet kiezen uit kleedjes die je nog nooit hebt aangedaan, laat staan dat je jezelf ziet in een (lang) kleed met hoepel, veel kant of rushes of pareltjes of ... Je hebt zoiets nog nooit gedaan dus logisch dat je begint te twijfelen!!!
MAAR, overlaatst nog eens naar de winkel geweest om stofje op te halen (eerste pas is pas begin april) en toen een boek meegenomen waar mijn kleed ook in stond: een supermooie foto!! en nu was ik zelf "verliefd" op mijn kleed, gewoon door die foto!! Echt waar, als de mensen rondom jou (die je goed kennen) overtuigd waren, moet je maar op hun mening afgaan, denk ik!! Zowieso gaat je hubbie-to-be je mooi vinden!Echt waar!

Groetjes en dikke knuf
Lenntje

P.S. Welk kleed is het uiteindelijk geworden? Ann&John was mijn eerste winkel :-) En ik wou ook kant en een aansluitende jurk :-) je mag me altijd pm'en als je wil of mailen naar Lenntje24@outlook.com

petra
17-7-2015
 Meld misbruik3-2-2015 20:00:05

Ik heb mijn kleed gekocht in december. Van de 20 kleedjes kwam het bij de 6 op de misschien hoop. Van de 6 bij de 2de keer passen was het dit kleed . Ik mocht het onmiddellijk meenemen. Een soort stockverkoop. Soms twijfel ik het hangt hier dus kan zo vaak kijken als ik wil.ik heb ook een foto van als ik het aan heb als ik twijfel kijk ik daarnaar en dan weet ik het zeker dit is het

ILSE
28-8-2015
 Meld misbruik4-2-2015 8:42:39

Hey,

Je bent niet de enige!! Ik heb ook getwijfeld.. de dag na het passen begon het, een kleine 6 weken lopen denken, uiteindelijk nog eens terug geweest en een nieuwe pasbeurt gekregen.
Nog enkelen gepast, maar viel telkens terug op 'the one and only'!!
Dus ga gerust nog eens terug, doe het nog eens aan, je moet toch wel zeker zijn van je stuk want je draagt het op de meest belangrijke dag van je leven!!
En niet te veel mensen meenemen die je kunnen doen twijfelen, ga alleen of neem je mama mee maar geen drie of meer mensen.
Succes en laat eens iets weten!!
ilse

Bianca
13-8-2016
 Meld misbruik4-2-2015 9:59:45

Hier idemdito!! Ik heb mijn jurk vorig jaar gekocht omdat ik er zo verliefd op was..in de boekjes maar toegeven dat toen ik het aanhad, ik me lichtjes als een 'pattattenzak' voelde.. Was nog veel te groot en oh zo bombastisch. De lieve verkoopster heeft het vervolgens afgespeld en verzekerde me dat het prachtig zal zijn als alles is ingenomen...Toegeven het was mooi en zag het volledig plaatje maar dat beeld van 'de patattenzak' blijft me achtervolgen. Twijfels alom aanwezig ten huize Bianca en heb daarom volgende week nog maar eens een afspraak gemaakt samen met mijn vriendin en zonder la mama ;) Ben zo blij dat er nog bruidjes zijn die worstelen met dergelijke twijfels! :-) Toen ik op Vijf tv destijds die pasbeurten zag van de aanstaande bruidjes inclusief de ontroerende huilbuitjes, dacht ik bij mezelf 'ohla dat heb ik niet gehad' als dat de norm moet zijn heb ik een probleem.... dus sindsdien twijfel ;)

Het is misschien ver uit de buurt maar ga anders opnieuw naar ginds en vraag om jouw jurk nogmaals te passen?

groetjes,
Bianca

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik4-2-2015 12:23:33

Ik heb de jurk ineens mee naar huis gekregen omdat de retouches dichter bij huis gebeuren dan de winkel is. Het kleed hangt momenteel bij mijn ouders.
Ik voel mij zo een watje hè pfffff. Ik had het voorspeld hoor dat ik zou gaan twijfelen. Het kleed dat ik voor ogen had, pastte op het moment niet zo goed dus ik kon niet echt zien of het uiteindelijk naar mijn wens zou zijn als het zou ingenomen zijn. Het kleed dat ik nu heb gekocht, pastte (bijna) perfect zodat ik perfect zag hoe ik eruit zou zien. ik denk dat ik hierdoor het laatste kleed heb gekocht. Het is mooi hoor maar ik wou met een beetje kant en zeker zonder parels. Datgene dat ik nu gekocht heb is dus het tegenovergestelde (zonder kant en met pareltjes). Het past mooi hoor maar mijn hoofd wil (nog???) niet aanvaarden dat ik iets anders heb gekocht dan datgene waar ik eigenlijk voor kwam.

Elena
29-8-2015
 Meld misbruik4-2-2015 13:10:00

Karen,
Ik heb ook getwijfeld! Nog altijd trouwens! Heb geen wit kleed (wat ik altijd wou), maar eigenlijk is de kleur wel ça va en voor de rest wel mijn droomkleed. Met de juiste accessoires wordt het plaatje cmpleet. En zo probeer ik mzelf van te overtuigen dat het wel de juiste aankoop is geweest.
Maar als ik jou zo hoor, is het meer dan een twijfel, het is eerder spijt van je aankoop.

Kun je ze anders niet terug brengen? Je moet stralen in je kleed! Als je gewoon twijfelt, don't worry, zoals je ziet ben je echt niet de enige!! Maar als je niet meer blij bent met je kleed is dat iets anders. Bel anders naar de winkel en vraag de verantwoordelijke te speken en leg uit dat je een beetje te impulsief was met je aankoop.
Het is jouw dag (en van je toekomstige) en je moet zien dat je je super voelt in je kleed! Het is toch een van de belangrijkste elementen die dag. Heb je je kleed al aangehad met accessoires: juiste schoenen, sluier, juwelen,... Dat doet veel hoor!

Die verkeerde maten toch!! Ik had dat ook! Had een kleed gezien, eigenlijk mijn droomkleed, maar toen ik dat aandeed voelde ik me echt een walvis! Veel te grote maat en verkoopster zei ook dat het helemaal anders zou uitzien eenmaal ingenomen. Ik vond mezelf er echt niet mooi in. Ik zag mijzelf vanop afstand en besfte dat het kleed helemaal niet bij mij paste, terwijl ik van overtuigd was dat dat het kleed was. Dus ook niet gekocht.

Hou ons in ieder geval op de hoogte!
Succes!!

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik4-2-2015 15:54:13

Zoooo hard bedankt voor alle reacties al :-). ik ben zo blij om te horen dat meer mensen dit gevoel hebben. Het is een gevoel dat ik bij veel dingen heb. Eens er iets beslist is, weet ik niet of ik de juiste keuze heb gemaakt. Echt niet leuk maarja.
Nee inderdaad heb het geheel nog niet aangezien, heb nog geen schoenen en juwelen. Misschien moet ik hier eerst naar op zoek gaan, voor ik panikeer.
Nu denk ik weer: 'jaja ik heb wel het juiste gekozen, hier zie ik er echt sexy uit :-)'. Misschien moet ik het gewoon nog een paar weken tijd geven dan ik ik het laten bezinken en nog eens bij ons mama en mijn 2 zussen vragen wat zij denken. Eventueel kan ik dan nog binnen 2 weken terug met de winkel contact opnemen.
Ik denk er echt constant aan eerlijk gezegd, zielig è. In plaats van gewoon content te zijn ...

petra
17-7-2015
 Meld misbruik4-2-2015 18:05:20

Toevallig weegschaal van horoscoop. Ik wel dus en een van de dingen van een weegschaal is eeuwige twijfelaar☺

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik5-2-2015 8:12:53

hihi nee petra ik ben een kreeft :-)
jaja ik werd wakker en twijfel nog steeds. Straks zie ik mijn moeder en mijn 2 zussen, ik ben benieuwd hoe zij gaan reageren als ik vertel dat ik zo twijfel. Hopelijk verklaren ze mij voor zot en zeggen ze mij dat ze er geen ander zouden gekozen hebben :-).

Elena
29-8-2015
 Meld misbruik5-2-2015 9:35:49

Hey,
Idd, meestal zijn het weegschalen die erg twijfelen, mijn papa is er één. Maar ik ben een pak erger en ben een tweeling.
Ik lag gisteravond in bed en dacht: zou ik niet naar de winkel bellen en vragen of ze mijn kleed in wit kunnen bestellen? En dan dacht ik: Elena, stop!! Je hebt gekozen voor die andere kleur dus blijf erbij!
Ik twijl bij alles wat ik doe. Heb nu een thema gekozen voor de trouw en nu twijfel ik om mss toch iets anders te doen..pff...

Om even bij je verhaal te blijven! Mijn tip: voor dat je jouw kleed nog aandoet, probeer je make-up en je haar ongeveer te doen zoals je op je trouw wilt, dat geeft een veel beter beeld. Aangezien je nog geen accessoires hebt, kan dat mss helpen.
Nog een tip: Vraag aan je mama of zus om een foto van jou te trekken in je kleed. Dan zie je direct hoe dat overkomt op de foto en hoe je eruit ziet vanaop afstand!

Succes!!!

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik5-2-2015 12:32:12

Jullie zijn allemaal kei lief :-). Suuuuper hard bedankt voor jullie advies en steun.
Elena: Ik heb een foto van mezelf op men gsm staan en eigenlijk zie ik er echt goed uit ;-) (omdat het kleed ook (bijna) perfect past). Ik probeer er niet te veel naar te kijken want ik kijk er elke keer naar als ik weer twijfel en dat is dus vaaaaaaak :-).
'Ik had misschien toch beter datgene gekocht waar ik naar opzoek was' spookt constant door mijn hoofd, terwijl ik er in dit kleed toch goed uitzie.
Hihi ik twijfel ook steeds over alles. Zeker wanneer ik iets beslist heb, dan denk ik een paar uur later al 'heb ik wel de juiste beslissing genomen, ik had misschien toch beter voor het andere gekozen'. Echt verschrikkelijk en vooral heel vermoeiend (vooral mentaal). Achja ik ben benieuwd wat ons mama en 2 zussen gaan zeggen strakjes. Hopelijk worden ze niet boos dat ik zo twijfel. We zien wel.

rita 29 08 2015

Meld misbruik8-2-2015 10:10:44

Hier net hetzelvde , ik had mijn jurk laten zien aan mijn mama op foto , zij vondt het vanboven te bloot omdat het bloten schouders zijn .sindsdien voel ik me heel slecht en twijfel ik of ik er geen mouwen ga aan laten zetten .en nee dat ga ik nu niet doen want dat is haar generatie . nu heb ik beslist om een bolero er op aan te doen en tegen het avond feedt uit te doen

Tamara
11-4-2015
 Meld misbruik9-2-2015 18:17:59

Hoi

Ik kreeg na enkele weken ook mijn twijfels hoor (ben ook bij Ann & John outlet geweest). Maar mocht enkele weken mijn kleed na 6 maanden opnieuw gaan passen en was dolblij met mijn keuze. Nog 1.5 maand wachten en ik mag het gaan ophalen. Woohoo ...

Stephanie
30-9-2015
 Meld misbruik23-2-2015 15:24:20

Hey Karen,

Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben:)
Ik heb dit weekend mijn jurk gekocht bij Mlle C in Luik! Daarvoor heb ik 3 andere winkels gedaan, waar ik uiteindelijk 2 jurken in mijn hoofd had overgehouden. Eentje was heel simpel, weinig kant en redelijk bloot, het andere was best klassiek, veel kant en ook erg zedig:) De jurk die ik uiteindelijk gekozen heb, zit er tussen in: zwierig/luchtig, veel kant en net bloot genoeg:)

Ik had deze gevonden toen ik, vooral voor het plezier, een keertje met m'n 2 beste vriendinnen ging passen. De andere keren was het telkens met mama en zus. Toen ik dit weekend terug ging met hen, waren ze niet helemaal overtuigd, terwijl ik het echt een super mooie jurk vind. Ik heb de jurk wel gekocht, en eigenlijk ben ik echt wel overtuigd van de jurk. Alleen zit nu steeds dezelfde vraag in m'n hoofd: was m'n keuze wel juist? Had ik mijn mama en zus moeten volgen? Is mijn beeld over de jurk wel juist? Argg!

Misschien hoort dat gewoon bij het 'bruid-zijn'. Zoveel moeilijke beslissingen nemen in redelijk korte tijd, doet iets met je!
Als je jurk niet mooi was, of hij stond je niet, dan hadden je zussen en mama je ZEKER WETEN tegengehouden... Ik ben er zeker van dat je een mooie jurk gekozen hebt!

Karen
20-6-2015
 Meld misbruik24-2-2015 8:28:44

eeeeeej allemaal

Suuuuuper hard bedankt voor de reacties. Ik dacht echt dat ik weer abnormaal was maar dat blijkt toch niet het geval te zijn:-). Kei leuk dat we elkaar een beetje moed in kunnen spreken:-).
Het is inderdaad zo dat we veel moeten beslissen op korte tijd, dat is niet gemakkelijk. Je hebt toch een bepaald beeld van hoe je er zelf wil uitzien op je trouwdag en we zullen er ALLEMAAL fantastisch uitzien daar ben ik 100% zeker van.
Ik denk er nu slechts nog af en toe aan of ik wel de juiste jurk heb gekozen, maar volgens mijn zussen straalde ik echt in deze jurk. Oké die andere was hetgeen wat ik zocht maar als mijn zussen zeggen dat ik in deze meer straalde dan zal ik (misschien ;-) - want ik ben een eeuwige twijfelaar) wel de juiste hebben gekozen.
Je trouwt ook maar één keer daarom is de druk volgens mij ook zo groot om alles 'perfect' te doen zoals je dit voor ogen had ... die dag gaat gewoon fantastisch zijn ongeacht welk kleed je aan hebt :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info