TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kristin
12-3-2016
|
10-2-2015 6:47:27
Heb enkel een afspraak al in 1 winkel voor 14 maart. Verder niets ;-) Tot oktober wzchten is voor mij te risicovol. Kans is groot dat hetbdan voor maart niet meer lukt. Groetjes en veel plezier.
Kristin
|
|
Sjoeke
3-7-2015
|
10-2-2015 7:44:35
Ik trouw op 3/7/2015 en ben naar de eerste winkel gegaan in juni 2014... Uiteindelijk dan in de 3e winkel (augustus 2014) mijn kleed gevonden en besteld! :-)
|
|
Ruth
15-10-2016
|
10-2-2015 9:54:21
Hallo,
ik lees al een tijdje mee op het forum, maar dit is mijn eerste berichtje ;)
Ik zag dat je gaat trouwen in 2016, hoe kan het dan dat het gemeentehuis al geregeld is? Ik meende overal gelezen te hebben dat je dit ten vroegste zes maand (en twee weken?) op voorhand kan vastleggen? Of ben ik verkeerd?
Wij gaan trouwen in oktober 2016, en het kriebelt bij mij ook al serieus om trouwjurken te gaan passen :-)))
|
|
Leslie
28-10-2016
|
10-2-2015 10:54:33
De officiële documenten kunnen pas vanaf 6 maand voor het huwelijk geregeld worden, maar in veel gemeenten kan je je datum vroeger laten vastleggen. Hier kan dat pas als ze hun agenda hebben voor volgend jaar en dat zou in mei/juni zijn.
Ik trouw een weekje na jou Ruth en sta ook heel erg te popelen om kleedjes te gaan passen, maar ik hem me voorgenomen om me in te houden tot de volgende collectie, of dat gaat lukken, dat is een andere vraag
|
|
Sjoeke
3-7-2015
|
10-2-2015 11:01:53
Beste Ruth, wij konden dag op dag 1 jaar op voorhand onze datum en uur reserveren, elektronisch zelfs, met het digitaal loket. Tussen 6 maanden en 2 weken voor de trouw moeten we dan terug gaan voor onze 'ondertrouw' en dan is alles definitief. Maar inderdaad dit kan verschillen van gemeente tot gemeente. Wij konden alvast alles heel goed terugvinden op de site van de gemeente.
Succes!
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
10-2-2015 11:36:48
Ik zou 2 keer gaan: in juni en als je dan nog niet JOUW jurk hebt gevonden, ook nog es met de nieuwe collectie. Zo kan je veel passen en zien wat je echt goed gaat. In afwachting van juni kan je nu al afspraken vastleggen en de vele websites afschuimen op zoek naar wat je mooi vindt en wat niet. Have fun!!!
|
|
Sarah
29-8-2015
|
10-2-2015 19:38:51
Wij trouwen in augustus dit jaar en heb mijn jurk in november gekocht :-) ik ben ruim op tijd gaan kijken omdat ik van mijzelf weet dat ik een twijfelaar ben, maar het was direct prijs! De verkoopster had mij toen wel gezegd dat je best toch 7 maand op voorhand gaat.
|
|
ingmar
10-6-2016
|
10-2-2015 22:01:51
Dank jullie wel voor jullie reactie.. Wij kunnen hier bij de gemeente idd al voor 2016 vastleggen.. Kan niet bij alle gemeentes... Vind het wel ideaal.. Alles mooi optijd geregeld en ook alles wat wij graag willen... Nu het moeilijkste nog de jurk hahah
|
|
Tanja
24-1-2015
|
11-2-2015 9:47:07
Dag Ingmar,
De standaard om je jurk vast te leggen is 1 jaar tot 9 maand voor de trouwdag. 7 maanden op voorhand is een beetje riskant aangezien de jurk soms nog besteld moet worden en dit toch even kan duren en je ook de vermaaktijd moet incalculeren. Aan de andere kant zou ik ook zeker niets vastleggen meer dan een jaar op voorhand. Dat is lang en als je te lang moet wachten om je jurk terug te zien is de kans groter dat je van mening verandert over je kleedje (heb dit gezien bij een nicht en schoonzus). Ikzelf ben getrouwd op 24/1/2015 en heb mijn kleed bij Kooning gekocht op 02/02/2014. Bij Kooning werken ze evenwel op een iets andere manier: elk kleedje wordt in 1 maat besteld en wordt aan jou toegewezen om wat exclusiviteit te behouden (tenzij het véél te groot of te klein is natuurlijk). Dus mijn kleedje moest niet meer besteld worden. Je kan natuurlijk wel al gaan kijken en wat passen om te zien wat je mooi vindt en wat je goed staat. Laat je echter niet ompraten door de verkoopster om iets te kopen waar je niet 100% zeker van bent. In sommige winkels kan je ook al een kleedje kopen maar vragen of je in de nieuwe collectie nog mag kijken om het alsnog te ruilen. Dan heb je in elk geval al een kleedje en moest je nog iets beters zien, kan je voor de tweede optie gaan. Meestal zit er echter niet zoveel verschil in de collecties...
Veel succes met de zoektocht in elk geval! Geniet ervan want trouwkleedjes passen is denk ik het leukste van de voorbereidingen!
|
|
Ruth
15-10-2016
|
11-2-2015 14:32:56
Oh, super bedankt voor de reacties! Ik denk dat het in Brugge pas vanaf 6 maand en 2 weken is, maar heb nog tijd genoeg om te informeren :-)
Ik heb totaal geen verstand van huwelijken en wat je wanneer doet, vandaar dat dit forum voor mij al een heel grote hulp is ;-)
|
|
Nathalie
10-6-2011
|
16-2-2015 12:05:46
Beste Ingmar,
Jij trouwt op onze 5de huwelijksverjaardag!! Wij waren in oktober het jaar ervoor verloofd en in november zijn we naar een huwelijksbeurs geweest. Ik ben in januari naar YOUNIEK in Turnhout geweest en heb daar direct mijn kleedje gevonden en besteld. Dat was ruim optijd om ook nog eens te passen en aanpassingen te doen.
Wat je zeker ruim optijd moet vastleggen, heb je al gedaan. Dus geniet zeker van je verdere voorbereidingen.
Groeten Nathalie
|
|
Sandra
22-8-2015
|
18-2-2015 10:41:11
Hallo allemaal, Ik ben hier helemaal nieuw en vind het leuk om al jullie ervaringen te lezen. Wij trouwen op 22 augustus 2015 en ben vorige week dinsdag mijn trouwjurk gaan kiezen. Had 6 jurken uitgekozen maar de derde was raak. Smoorverliefd was ik er op. In de winkel zeiden ze dat ik 5 maanden voor het huwelijk mijn trouwkleed moest hebben. Dus besteld en eind juni nog eens gaan passen,dan twee weken voor het huwelijk nog eens en meenemen naar huis als ze perfect past. Ik heb alles op 2 weken kunnen vastleggen. Eind januari verloofd en we zijn nu 18 februari en ik heb mijn kleed,zaal,fotograaf,live band + dj,bedankingen voor gasten,... al allemaal kunnen vastleggen. Veel succes bruidjes met de voorbereiding. Spannend allemaal hé. Groetjes Sandra
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|