Nu Online
Momenteel zijn er 617 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

walking diner of broodjes en dessertenbuffet?

12-2-2015 16:42:42
ik geraak maar niet aan uit wat we gaan geven op het feest we twijfelen en hoe meer we alles bekijken hoe minder we het weten ik vind walking diner heel leuk klinken maar weet begod niet wat dit eigenlijk betekent is dit ook gelijk een volwaardige maaltijd en als er opstaat per persoon betekent dit dan dat elk persoon maar van alles 1stuk krijgt ofzo?mss stomme vraag maar doe het toch en anderszijds lijkt me een verrasingsbrood ook heel tof en daarna een dessertenbuffet wie ooo wie kan mij helpen wat zouden jullie doen?

tanja
4-9-2015
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1113

Annelies
28-2-2015
 Meld misbruik12-2-2015 16:59:42

Een walking dinner is meestal wel een volledige maaltijd. Kijk wel even naar je publiek. Als er een groot aantal oudere mensen bij zit, kan het voor hen knap lastig zijn aan zo'n walking dinner mee te doen. Er worden meestal wel bartafels voorzien, maar stoelen zijn er niet of nauwelijks. Walking dinner kan met buffet of grote hoeveelheden hapjes die worden rond gedragen. Er worden per persoon een bepaald aantal "stuks" of gerechten voorzien, al zal in de praktijk de ene misschien iets twee keer nemen en dat andere dat gerecht net niet nemen. Dat compenseert wat.

Wij hebben volgend schema:

Namiddag: diner met bediening aan tafel voor familie (oma's en opa's en nonkels en tantes). Tegen acht uur is er een buffet met een paar losse tafels om aan te zitten en bartafels. Zo kan iedereen zich mengen en doen wat ze willen.

Elena
29-8-2015
 Meld misbruik12-2-2015 19:19:59

Hey Tanja,

Ga je werken met een cateraar of wordt het eten door de zaal verzorgd?

Walking dinner vervangt de gewone maaltijd. Zoals Annelies zei, is het meestal een buffet waar mensen kleine bordjes kunnen ophalen met verschillende gerechtjes. Maar vaak wordt het inderdaar rondgedragen. Het is sowieso gedresseerd op kleine bordjes zodat mensen gemakkelijk staand kunnen eten. Meestal is er keuze tussen verschillende gerechtjes en kunnen de mensen meer dan één bordje nemen. Je kan best zogen voor bartafels, maar ook zeker enkele zittafles voor oudere mensen. Dit kan je gemakkelijk met je zaal overleggen.

Ik zou walking dinner nemen ipv broodjes, maar dat is persoonlijk. Ook moet je rekening houden met je budget! Walking dinner is een stuk duurder dan de broodjes.

Succes!

tanja
4-9-2015
 Meld misbruik12-2-2015 19:21:50

dag Annelies amaii voor jullie begint het te korten zo te zien bedankt voor de reactie we zijn maar met 32 volwassenen en een stuk of 6kids vind je dat de moeite?of vind je dat we voor dit aantal beter iets anders kiezen?

tanja
4-9-2015
 Meld misbruik12-2-2015 19:35:05

hey elena dit zou door de feestzaal zelf verzorgd worden bedankt voor de info grtjs

Annelies
28-2-2015
 Meld misbruik13-2-2015 9:53:15

Hoi Tanja,

Ja bij ons is het echt dicht bij. En nog veel werk!

Een walking dinner kostte bij onze traiteur evenveel als een diner aan tafel. Het is dus idd duurder dan broodjes.

Zelf vind ik wel dat een walking dinner meer geschikt is voor een huwelijk, maar dat is echt persoonlijk.

Ik zou idd wel rekening houden met oudere aanwezigen die ook graag een keer gaan zitten. Wij hebben bij ons avondbuffet ook een mix van zitplaatsen en staanplaatsen voorzien, net omwille van die reden.

Het leuke aan een walking dinner is dat iedereen met iedereen een praatje kan maken.

tanja
4-9-2015
 Meld misbruik13-2-2015 10:51:28

hey Annelies

ja maar mijn vrees is dat ze nog honger gaan hebben daarna hahaha ben zo bang dat het te weinig ga zijn dus we zijn van plan om 1U receptie te doen met schuimwijn en hapjes en daarna of walking dinner met daarna bruidstaart of broodjesbuffet met bruidstaart te doen wat denken jullie?en hoe laat zouden we dat allemaal doen?we trouwen om 15uur ik dacht vanaf 18u30 de receptie te doen maar we twijfelen hoe laat we de bruidstaart zouden geven?persoonlijk vind ik walking dinner sjieker klinken dan broodjesbuffet maar we moeten ook naar het financiele kijken en de meesten genodigden zijn jonge mensen dus we zijn met ong 40 genodigden wat denk jij?gr

INFINITY.be (DJ Peter)

Meld misbruik13-2-2015 14:52:44

Het is persoonlijke smaak natuurlijk maar vaak zie ik zo veel energie in de suikertafel (dessertenbuffet) gaan. Het is feest natuurlijk, maar je zou het walking dinner kunnen verkiezen in plaats van de broodjes, en de dessertkeuze beperken. Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info