Nu Online
Momenteel zijn er 387 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kindjes op avondfeest (tss 6 en 14j)

17-2-2015 7:18:04

Hoi,

Onze eigen dochter is 6jaar en zal een stuk van het avondfeest blijven. Ze kan makkelijk opblijven en slaapt daags nadien lekker uit. Er zijn ook 2 neefjes (8 en 6 jaar) en 2 nichtjes (14 en 10 jaar). De kleinere gaan na de receptie al mee met iemand.

Dit weekend had ik het er met mijn ene schoonzus over (mama van de 2 neefjes) wat haar opvangmogelijkheid was en die wist me doodleuk te vertellen dat de 2 jongens blijven, "ahja die kunnen daar wel ergens slapen". Neen net niet!!!

Ik had de intentie - vermits onze dochter een vriendinnetje ook vraagt dat ze om 00u30-1u opgehaald wordt om dan bij het vriendinnetje te gaan slapen. Of ze gaat met de oppas naar huis dan. Kwestie van beetje deftig te zijn op maandag voor school ook.

Er is mij niks gevraagd, terwijl ik de persoon ben die steeds met anderen rekening houdt.

Hoe moet ik in hemelsnaam uitleggen dat de kinderen "weg moeten"?

Peggy
21-3-2015
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1248

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik17-2-2015 12:48:49

Jouw schoonzus zal dit helemaal niet door hebben, dus ik vrees dat je maar één optie hebt: het zeggen...

Ik weet dat dat de minst leuke optie is, maar ga ervoor!
Een kindje hoort niet tot het einde thuis op een huwelijk!

Steven
22-8-2015
 Meld misbruik17-2-2015 16:45:35

Wij hebben ook een heel aantal kindjes op ons huwelijksfeest (en dat gaat van zeer klein naar 14 jaar ofzo) . Wij hebben zoiets van: de kids zijn welkom en de ouders kunnen ermee doen wat ze willen (meebrengen, meebrengen en vroeger naar huis brengen, thuis laten...), hun kids zijn hun verantwoordelijkheid. Ik vind het een beetje raar om de mensen uit te nodigen zonder kinderen omdat je hen dan bijna verplicht een babysit te nemen terwijl hun vaste babysit waarschijnlijk ook op het feest aanwezig is (grootouders!) en ik vind het persoonlijk ook wat cru om te zeggen dat de kinderen "weg moeten" op een bepaald moment. Want dan riskeer je ook dat je schoonzus vertrekt en ik veronderstel dat dat niet de bedoeling is... Dus ofwel leg je de verantwoordelijkheid bij haar en zeg je ok dat haar kinderen mogen blijven ofwel zeg je duidelijk dat je graag hebt dat de kids op een bepaald moment het feest verlaten...Uiteindelijk zal zij zelf wel doen wat het beste is voor haar kids hoor :) en inderdaad zoals jolien zegt: kinderen zo laat op een feest is niet altijd evident en gezond voor hen... maar zolang ook zij zich amuseren ... ;-)
Ik hoop dat je tot een oplossing komt waarin jullie je allebei kunnen vinden :-) want ja jullie huwelijk mag toch niet overschaduwd worden door zoiets vind ik :)

Peggy
21-3-2015
 Meld misbruik18-2-2015 7:54:55

Kzou het nu ook niet zo cru zeggen hoor. Ik vind gewoon dat we het kunnen maken tov onze eigen dochter. Ons dochter op tijd naar huis sturen en de rest blijven is niet fair. Wat me ook ambeteert is dat er niks gevraagd is, de zaal is voor iedereen onbekend, dus je weet niet of er een mogelijkheid is om ze deftig te slapen te leggen. Hier wordt nogover gebrainstormed:-)

Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik18-2-2015 9:50:49

Hier heeft de zaal inderdaad ook voorgesteld om de kinderen naar huis te laten gaan om 21 uur.. Ik vind het ook zeer moeilijk om dit te verwoorden maar we hebben veel kinderen op het huwelijk en het zal zowiezo een zware dag worden want het burgerlijk huwelijk begint al om 10 uur. Maar dit werd voorgesteld doordat de kinderen moe worden en zoals je weet worden ze dan wat lastig, beginnen rond te lopen op de dansvloer tijdens de openingsdans en de ouders kunnen niet echt meegenieten van het feest.. Wij gaan gewoon een extra kaartje toevoegen aan de uitnodigingen van de ouders. Wij hebben ook wel familie die van ver moeten komen maar dan hoop ik dat ze hier begrip voor kunnen opbrengen en op hun ouders kunnen rekenen om de kinderen op te halen. Voor ons zal het het moeilijkst zijn omdat we zelf 2 kinderen hebben en de familie en vrienden normaal allemaal aanwezig zullen zijn.. Hopelijk kunnen we beroep doen op iemand zijn oudere kinderen van 18 jaar ofzo..

Peggy
21-3-2015
 Meld misbruik20-2-2015 8:56:05

David gaat het er met zijn broers over hebben. Dat het eigenlijk not done is om de kinderen veel langer te houden. Ik denk als het dansfeest om 23 u start dat ze dan een uur nog extra kunnen meedansen, dat dit voldoende is. het zal sowieso een lange, lastige dag worden.

En ik blijf er bij, ik vind het niet kunnen tov onze eigen dochter dat zij naar huis zou moeten terwijl de andere kunnen blijven (1 van haar neefjes is maar 5uurtjes ouder dan haar, dus op leeftijd kan ik het niet steken he)

Oplossing volgt nog.

Pfff, nog 1 maand

Peggy
21-3-2015
 Meld misbruik23-2-2015 9:52:19

Allé ze snappen het. Oef. Probleem van de baan

Peggy
21-3-2015
 Meld misbruik1-3-2015 17:57:17

Update de ene schoonbroer blijft bij z'n stuk. Pffff, ik heb totaal geen stress voor die dag. Maar dit item maakt het echt niet makkelijk.
Onze babysit gaat met de kindjes (dochter en vriendinnetje ) naar ons huis. Misschien mort ik voorstellen dat die twee meisjes ook meekomen. Wat een zorgen voor iets onnozels.

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik2-3-2015 15:21:36

Bij ons zijn er geen kinderen welkom op het avondfeest. Wel in de dag maar als de receptie begint om 18u gaan onze eigen kinderen ( 4 en 7 jaar) naar huis met de babysit.
De dag zal al lang en zwaar genoeg geweest zijn en vind persoonlijk een avondfeest niets voor kinderen.

Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik10-4-2015 7:23:17

Wij hebben zelf twee dochters die dan 8 en bijna 16 zullen zijn en uiteraard enorm uitkijken naar onze dag. Ze zullen dan ook de ganse dag aanwezig zijn, inclusief het avondfeest. Mijn enige broer heeft ook drie dochters die dan 9, 12 en 14 zullen zijn en ook zij blijven voor het avondfeest. Wij hebben wel het voordeel dat we tien kamers ter beschikking hebben op de locatie van het feest die allen worden gebruikt door de getuigen, naaste familie en beste vrienden. Als de kids dus te moe worden, kunnen ze rustig gaan slapen. 😊 Maar ik wil dat het voor hen dus ook een onvergetelijke dag wordt waar ze nog lang aan zullen denken.

Peggy
21-3-2015
 Meld misbruik10-4-2015 12:58:51

Uiteindelijk is het allemaal in orde gekomen.

Ik heb een taxi besteld voor Marit, haar vriendinnetje en de oppas naar huis te voeren. Die kwam aan om 00u15. De neefjes waren omstreeks 23u45 naar huis. En de 2 oudere nichtjes, hebben hun zitten vervelen... tot ze naar huis gingen omstreeks 2u30 - 3u

Kathleen: ik kon ze niet langer houden omdat het de maandag school was he. Moest het vakantie zijn zou ik er ook zo niet over inzitten. Wees gerust, Marit heeft de dag van haar leven gehad

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...