Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sponsoring ouders

10-3-2015 18:02:57
Beste Bruidjes,
Als je sponsoring krijgt van je ouders en schoonouders, hoe pak je dit dan praktisch aan om toch zo beleefd mogelijk te blijven?
Ga je zelf naar feestzalen en vraag je offertes en kies je samen met hen?
Kies je helemaal zelf alles en schotel je ze dan de rekening onder hun neus bij wijze van spreken?
Gaan ze mee naar de zalen kijken? Maar moeien ze dan niet te hard?

Stel dat ze gezegd hebben dat ze het feest delen door 2 (dus zij betalen allebei de helft).

Elien

Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1170

Astrid
18-4-2015
 Meld misbruik10-3-2015 18:19:27

Ik zou hen betrekken bij het kiezen van de zaal.
Om bemoeienissen te voorkomen heb ik enkele zaken zoals de enveloppendoos volledig uitbesteed en ik heb enkele zaken zoals de uitnodigingen volledig zelf beslist samen met mijn verloofde. Iedereen die bij de trouw wou betrokken worden heeft iets voor zichzelf gekregen en de belangrijkste zaken hebben wij onder ons 2tjes gekozen.

Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik10-3-2015 20:08:36

Onze ouders betalen ook alles (joepie!)

Ik heb een heel goede band met mijn ouders en zij moeien bij niets. Zij helpen mij wel als ik het vraag, maar voor de rest staan ze volledig op de achtergrond.
Mijn schoonmoeder is ook heel lief en geeft alleen raad.
We zijn naar de zaal gegaan en daarna de zalen gaan overleggen met onze ouders. Ze zeiden 'oké' qua prijs en voor de rest mochten we alles zelf kiezen... :-)
Alles verloopt bij ons heel vlot op dat gebied...

Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik11-3-2015 7:42:05

Ik denk dat je best dan gewoon goede afspraken maakt op voorhand. Eens gewoon samenzitten en overleggen. Dan weten jullie waar jullie staan, en weten zij ook wat te verwachten.

Succes!

Jas
5-9-2015
 Meld misbruik11-3-2015 7:57:16

Goh bij ons sponseren de ouders ook. Ik ben hier heel dankbaar voor maar bij ons wordt alles besproken en dit is niet altijd even evident. Wij hebben uiteindelijk wel de eindbeslissing dus dat is wel goed. Ik denk dat het er van af hangt hoe betrokken de ouders willen zijn. De ene kant wilt graag betrokken zijn en de andere kant vindt dit niet belangrijk. Dus hen lichten we enkel in. Wij hebben wel een financieel overzicht opgemaakt die wel altijd Up To date houden en regelmatig naar beide kanten doorsturen. Nog veel succes!

Charlotte
27-6-2015
 Meld misbruik11-3-2015 9:07:03

De enige raad die ik kan geven is om er een beetje mee op te letten. Niet alle ouders en schoonouders zijn zo gemakkelijk als die van Jolien :-)

Wij hebben een vast bedrag dat we gesponsord krijgen, de rest is voor onze rekening.

Maar heel vaak is het zo: wie betaalt, bepaalt. En voor een trouw is dat niet altijd even leuk. Dus probeer goede afspraken te maken en bepaal wat voor jou het belangrijkste is. Moet het een groot feest zijn met alles erop en eraan, waardoor je sponsoring nodig hebt? Dan zal je rekening moeten houden met de ouders.

Als je liever 100% zelfstandig kiest dan moet je misschien inperken op bepaalde zaken.

Hoe dan ook, vergeet niet dat het JULLIE dag is, en niet die van andere mensen :-)

Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik11-3-2015 9:28:17

Ik zou vooraf de belangrijke dingen beslissen met je verloofde, bv welke feestzalen hebben onze voorkeuren, en die voorkeuren dan eventueel voorleggen aan je ouders en schoonouders...

maar ik zou hen niet je feest laten bepalen van dit moet zo en dit moet zo... het is jullie dag en het moet JULLIE feest worden!
Mijn schoonouders wouden ook sponseren, terwijl mijn kant hun portemonnee gesloten wil houden, mijn schoonouders hebben toe gezegd, doe wat jullie willen maar breng ons maar de rekening...

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik11-3-2015 12:36:39

Hier hebben ze langs mijn kant gesponsord, maar pas toen alles in kannen en kruiken was.
Ik wist wel dat ik "iets" zou krijgen, maar wat of hoeveel was nooit besproken. En ging mijn moeder laten afhangen van hoe groot we het zagen en of het haar goesting was.
Toen alles vastlag zijn ze afgekomen met "wij betalen de drank wel". 2 weken voordien werd die drank "alle eten en drinken 's avonds" (wij hadden een barbecue zonder dansfeest).

Ik had overigens een aantal zalen op 't oog en die we genomen hebben had wel de meeste "goedkeuring" van mij ouders voelde ik. Maar als we een andere had genomen ... ook zo. Uiteindelijk kost een basic barbecue overal ongeveer evenveel en is de drank overal ook ongeveer hetzelfde.

De andere kant van de familie wou absoluut niet betrokken zijn. Mijn man had het dus wel effe moeilijk toen mijn ouders afkwamen "wij betalen alles 's avonds".

Sowieso hebben wij er niet op gerekend dat we iets gingen krijgen. Wij konden ons feest en alles er rond perfect zelf betalen.

Uiteindelijk is mijn moeder overigens de rekening van de zaal gaan betalen toen wij op huwelijksreis waren - de zaal is 3 km van haar deur en ze kent de eigenaresse. Ik weet wel ongeveer wat we besteld hebben en wat het kostte (ik had vooraf een schatting gemaakt), maar het exacte bedrag zal ik dus nooit weten.

Ik ben trouwens "voorganger" geweest voor mijn zus. Als zij ooit trouwt, krijgt zij ongeveer hetzelfde als wat ik gekregen heb.

Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik11-3-2015 12:54:43

Bij ons is de 'sponsering' er ook pas gekomen nadat we al heel veel hadden beslist. En we zouden het niet liever willen. Onze ouders zijn weinig betrokken geweest in alles en eigenlijk vinden ze dit wel leuk want nu blijft het voor hen ook een verrassing. Uiteraad helpen ze ons waar ze kunnen. Maar het overgrote deel van ons huwelijk betalen we wel zelf. Dus vonden we het sowieso logisch om onze eigen keuzes te maken.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik11-3-2015 13:02:08

Uit ervaring weet ik dat als er sponsering is je beter de sponsers erbij betrekt en hun mening vraagt. Ongetwijfeld zullen zij dan hun voorkeuren en meningen geven en daaruit hebben wij dan gekozen. Zo wisten we altijd dat er "iets bijzat " dat ook hun voorkeur had. En dat heeft geen enkel probleem gegeven en is ook héél vlot verlopen. De zaal, menu, vervoer alles is in samenspraak gedaan en gekozen. Het bedrag van mijn ouders en schoonouders was totaal niet hetzelfde en toch hebben we aan beide partijen hun mening gevraagd.

En we zijn ook geen jong koppel meer (tegen de 40 en de 50) en toch wouden we het op deze manier doen.

Kelly
11-7-2015
 Meld misbruik11-3-2015 13:07:38

Bij ons betalen de ouders de kleding: schoonmama het pak van mijn verloofde. Mijn papa mijn trouwkleed. het spreekt voor zich dat wij dit zelf hebben gekozen maar beiden zijn meegeweest om mijn kleed te gaan kiezen. En de schoonmama is meegeweest met mijne toekomstige zijn kostuum kiezen.

Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik11-3-2015 16:37:38

hey,

mijn schoonmoeder komt een groot deel tussen ons feest,wij wisten op voorhand

welke zaal we zouden kiezen,maar voor de menu te bespreken hebben we haar wel meegenomen,ze is ons helemaal gevolgd in de keuze die we maakte,maar weet zeker dat ze het niet zou fijn gevonden hebben mochten we haar niet hebben meegevraagd,mijn ouders die niet tussen komen in feest maar wel instaan voor DE jurk had ik ook meegevraagd maar,ze vonden het niet nodig om mee te gaan.

Maar ze kunnen niet zeggen dat ik het niet gevraagd heb

vrijdag heb ik trouwens mijn eerste pas,schoonmoeder en mijn ouders zullen er dan ook bij zijn. SPANEND!!!!!
grtjes sofie

Elien

Meld misbruik12-3-2015 10:38:09

Wow Bedankt voor de reacties dames!!

Ik vind het wel af en toe raar dat er niet hetzelfde bedrag langst beide kanten komt. Alé ik snap natuurlijk dat niet iedereen dezelfde middelen heeft.. maar komt er dan geen wrevel tussen beide partijen??

Ik heb totaal geen idee of mijn ouders en schoonouders hetzelfde zullen geven.. (we moeten nog aan tafel zitten) maar ik denk dat mijn schoonouders niet willen "onderdoen" voor mijn ouders.. als ik dan vooral mijn schoonmoeder goed kan inschatten ;)

En langst de andere kant hoor ik mijn moeder al zeggen van ja zij moeten niet dat dure kleed betalen blabla.. dus ik vrees wel een beetje voor wat commentaar aan beide kanten jammer genoeg..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...