Terug naar overzicht
Geduld hebben en het van u afzetten..Bij ons is het ook zo'n beetje gegaan, maar ik heb het van mij moeten afzetten want op den duur draait ge dol. Er is nog meer dan tijd genoeg voor je droomzaal en anders kan je nog altijd wat flexibel zijn qua datum. Om maar te zeggen: ik ben nu met kerst gevraagd en we trouwen in augustus dit jaar, in mijn droomzaal! Ook een zaal die voor de rest propvol geboekt is. Je hebt dus wel nog even tijd;)
was hier ook zo hoor, zaal lag al vast en er was nog geen aanzoek geweest.Het eerste wat je doet na het aanzoek, is een datum prikken.Dus waarom wachten tot het aanzoek om een datum te prikken...Hier wist hij me rond valentijn te vertellen dat hij me in de loop van dat jaar ten huwelijk zou vragen...heb daar even over nagedacht en toen heb ik gewoon met hem besproken dat ik wel graag al aan enkele voorbereidingen zou willen beginnen want dat je bij een zaal wel lang op voorhand moet reserveren en hij zei dat het goed was.Vervolgens zaal vastgelegd en dan gewacht op een aanzoek... Maar goed ook dat we het zo hebben gedaan want aanzoek kwam pas in november... om in mei al te trouwen...had nooit gelukt indien ik op zijn aanzoek had blijven wachten
was hier ook zo hoor, zaal lag al vast en er was nog geen aanzoek geweest.
Het eerste wat je doet na het aanzoek, is een datum prikken.
Dus waarom wachten tot het aanzoek om een datum te prikken...
Hier wist hij me rond valentijn te vertellen dat hij me in de loop van dat jaar ten huwelijk zou vragen...
heb daar even over nagedacht en toen heb ik gewoon met hem besproken dat ik wel graag al aan enkele voorbereidingen zou willen beginnen want dat je bij een zaal wel lang op voorhand moet reserveren en hij zei dat het goed was.
Vervolgens zaal vastgelegd en dan gewacht op een aanzoek...
Maar goed ook dat we het zo hebben gedaan want aanzoek kwam pas in november... om in mei al te trouwen...
had nooit gelukt indien ik op zijn aanzoek had blijven wachten
Probleem is ook dat we ons budget van onze ouders ook niet echt weten..dus we kunnen ook niet echt iets vastleggen gezien we niet de prijsklasse weten..Ik gok nu wel dat dat allemaal zal goedkomen hoor, maar hij wil zo wel het gesprek met de ouders doen voor we vanalles beginnen te plannen..Dus daarmee kan ik dus ook niet verder :(en droomzalen ik weet het toch niet zo goed.. zoveel zijn er echt niet in onze optie hoor :( Ik ga het inderdaad nog is met hem bespreken, maar het lijkt me een heel moeilijke kwestie gezien hij er blijkbaar redelijk traditioneel in blijft allemaal..
Als ik je bericht zo lees zit je eigenlijk gewoon te wachten op zijn aanzoek als reden om jullie huwelijksfeest te kunnen regelen, is dat iets wat je dan ook nog eens zelf moet gaan doen of ondersteund hij je daarin? Ik krijg de indruk dat hij zich er niet zo druk om maakt.Als hij dan ook nog eens te lang gaat wachten om je ten huwelijk te vragen dan ga je heel zeker met een hoop frustraties geconfronteerd worden tijdens de voorbereidingen en dat start waarschijnlijk al met het boeken van een feestzaal die je helemaal niet wou, want je ideale feestzaal, die is dan natuurlijk al volzet. Het is dan enkel maar te hopen dat jullie die frustratie niet op elkaar gaan uitwerken.Je moet dit met hem opnemen en zo snel mogelijk want alle goedbedoelde raad hier zal je niet veel verder helpen als hij niet bereid zou zijn om jou te ondersteunen. Als hij je graag ziet dan zorgt hij mee voor een oplossing zodat je met een gerust gevoel naar je huwelijk kan toeleven.
Onze zaal lag ook reeds vast in februari, pas op 1 april verloofd... 😊
Je moet je volgens mij eerst en vooral afvragen wat er belangrijkste is voor jou:Dat jullie elkaar graag zien en dat willen bevestigen door te trouwen of dat jullie op die bepaalde datum in die ene zaal een feest zullen geven? Als het eerste overheerst, dan zit je goed. Bij het tweede zou ik toch even goed nadenken wat je eigenlijk aan het doen bent en waarom. Mijn man heeft me in oktober gevraagd, wij hebben een zaal vastgelegd in november en diezelfde zaal is begin januari gewoon gestopt. Dus wij hebben eind januari een nieuwe zaal vastgelegd (echt een droomzaal!) voor onze datum begin mei van datzelfde jaar. Wij hadden een superdag en een fantastisch feest. Ik wil gewoon zeggen: als de liefde overheerst dan zijn datum en zaal toch niet het belangrijkste? En wat het budget van de ouders betreft: ik ben van mening dat je alles best vastlegt ervan uitgaand dat jullie alles zelf bekostigen. Wat zij dan als extra budget geven, dat is gewoon mooi meegenomen voor extra's.
Tuurlijk is het belangrijkste dat we elkaar graag zien! :) Hij steunt me ook echt in heel veel van de trouw hoor.. we hebben al "vergaderd" :p en alles op papier gezet om zeker te zijn dat we op dezelfde golflengte zitten over de dingen (puur praktisch dan gezien natuurlijk) En we komen ook echt mega goed overeen over alle dingen over het huwelijk. Het zal ook echt worden zoals we het allebei willen (en zeker niet enkel wat ik wil). Hij zal ook zeker zijn mening geven over de dingen, maar het "probleem" zal zijn dat hij soms niet beseft dat het veel werk is, veel tijd vraagt en je op tijd moet zijn met de dingen :) Hij heeft nog weinig ervaring met dergelijke dingen en we zijn zelf nog jong en daardoor heeft hij bv nog niet veel andere trouwfeesten gezien :) wat ook wel echt invloed heeft denk ik. Langst de andere kant is hij ook wel heel lief alsin: het aanzoek wil hij goed doen, want hij wil later tegen onze kinderen kunnen zeggen hoe hij de mama ten huwelijk heeft gevraagd. En dat vind ik ook wel echt heel mooi natuurlijk! ;)
Bij de meeste mannen werkt klare directe taal verrassend beter dan tussen de regels of de gedachte te laten lezen.
Inderdaad, gewoon zeggen waar het op staat :) Elien; gewoon tegen je vriend zeggen waar je je zorgen om maakt en neem al een beslissing samen om de nodige maatregelen te treffen voor de voorbereiding en boek zsm een zaal, jullie zijn er al over eens dat er getrouwd wordt, dus waarom wachten op zijn aanzoek, dat is dan toch enkel nog maar een formaliteit. Dan kan hij zijn tijd nemen om je ten huwelijk te vragen en moet jij je ook geen zorgen meer maken.
Van het traditionele afstappen en hem vragen. Ik heb het hier ook gevraagd via de kids. Super orgineel. Probleem opgelost☺
Ik veronderstel dat je vriend het gewoon goed wilt doen. Hij heeft misschien al een plan en datum in gedachten.. Wij zijn al meer dan 10 jaar samen en heeft mij in Rome ten huwelijk gevraagd.. Wij wisten ook wel dat we 'ooit' wilden trouwen en ik wist ook dat hij mij ten huwelijk zou vragen maar we wilden het juiste moment afwachten.. Voordat we vertrokken zijn naar Rome heeft hij de hand gaan vragen aan mijn vader. Misschien heeft hij ook zoiets in zijn gedachte. Ik zou me niet focussen op de rest tot de vraag gesteld is. Ik ben in september 2014 ten huwelijk gevraagd en we trouwen pas in september 2016, hierdoor heb ik in zo goed als alles eerste keus gehad om alles te plannen.Sommige dingen waren blijkbaar al geboekt zoals de photobooth van spaghettii maar dan kies ik gewoon een andere uit.Bij de zaal was ik goed op voorhand dus misschien indien het volzet is en je wilt persé in die maand huwen, kies dan het jaar erna en je hebt alle keus :-DHet belangrijkste voor mij was dat de vraag er eerst kwam vooraleer ik begon te plannen..
Hier wist de vriend ook dat ik heel graag wou trouwen maar had niks vast gelegd. Ik ben op kerstdag vorig jaar ten huwelijk gevraagd en was Door het dolle heen en de kindjes ook. Ik liet er geen gras over groeien en hij ook niet en hebben zoeken naar een datum. Hij wou in juni al maar dat vond ik iets te snel. Dus hebben we 8 augustus genomen. Waarom? Hij verjaart op 8 januari en ik 8 september dus vond dat heel mooi. In januari hadden wij onze zaal gemeentehuis en onze dj en mijn kleed. Ik ben er elke dag mee bezig en sta dan ook al heel ver. Mijn schoonmama wou niet dat wij nog jaren gingen wachten en dat wou ik ook niet. Ik kijk enorm uit naar onze dag. Succes nog en die aanzoek zal wel komen. En dan volgt de rest van zelf.
bedankt voor alle reacties tot nu toe!! Ik ga straks nog eens met mijn vriend praten.. persoonlijk zou ik het een oplossing vinden als we het samen alleen al tegen onze ouders kunnen vertellen en dat ik het al wat met mijn mama kan bespreken.. en dat we dan al weten waar we staan qua budget zodat we idd de feestzaal alleen al kunnen vastleggen. Dan zou ik ook gewoon tegen hem willen zeggen dat hij dan met zijn aanzoek nog tijd genoeg heeft en dat hij dat ook niet snel snel hoeft te doen dan.. en dat niemand anders het dan nog niet mag weten tot het aanzoek echt gedaan is..dat zou mij al minder stress bezorgen voor de feestzaal.. en dat zou hem ook meer ruimte geven denk ik.. niet? pffff ik ben al zenuwachtig voor zijn reactie :s want hij is er toch zo traditioneel in :s
Oh! Bij mij was dat nét hetzelfde! :-) In februari 2014 hebben wij beslist om te trouwen. De zaal hebben we vastgelegd in maart 2014 en mijn aanzoek was juni 2014.Ik ben een heel open iemand; dus mijn ouders wisten goed op voorhand dat het aanzoek er ging komen! ;-) (en ze hebben ook mee de zaal helpen kiezen)Wij winden er geen doekjes rond hoor. Niet erg traditioneel; maar zo zijn wij ook niet! ;-)
Vijf jaar geleden had mijn vriend me gezegd dat hij mij ooit ten huwelijk zou vragen. Ondanks het feit dat hij wist dat dat mijn droom is en ik regelmatig hints gaf, kwam het aanzoek er maar niet. Tot afgelopen oudejaarsavond... 5 jaar nadat hij zei ooit te willen trouwen heeft hij me op oudejaarsavond, klokslag middernacht op Times Square in New York ten huwelijk gevraagd op de traditionele manier en dat in het bijzijn van de oudste dochter! Ik dacht wel dat als hij me zou vragen het in New York zou zijn omdat we beiden gek zijn van die stad maar we hadden daar twee jaar voordien ook reeds nieuwjaar gevierd en toen kwam er ook geen aanzoek. Alleszins, het was prachtig! Ik wist dus dat het ervan ging komen maar niet wanneer en durfde toch niets te plannen vooraleer hij me gevraagd had. Bij jou ligt het wel anders heb ik de indruk aangezien je van hem ook weet dat hij in september 2016 wil trouwen. En inderdaad met betrekking tot het vastleggen van de zaal moet je er toch snel bijzijn. Wij trouwen op 13 augustus 2016 en van de drie zalen die we hebben bezocht, was er al 1 niet meer beschikbaar op die datum. Ik zou hem gewoon zeggen waar het op staat en waarom je lichtjes aan het stressen bent.
Je kan natuurlijk ook gewoon je datum aanpassen en later trouwen.Hier zijn wij 1.5 jaar verloofd geweest omdat ik heel graag in mei of juni wou trouwen.Hij heeft mij ten huwelijk gevraagd in november 2012 en dan was mei 2013 echt te kort dag - voor mij - om alles deftig geregeld te krijgen.Uiteindelijk dus in juni 2014 getrouwd. Wij hadden 3 mogelijke zaterdagen in gedachten. Gewoon gekeken met de zaal welke er nog vrij waren.Hier is voordat hij me vroeg wel nooit gesproken over trouwen.Ik wist dat hij het eventueel "ooit" wel wou, maar voor mij hoefde het niet persé. Maar ik wist wel dat ik ja ging zeggen als hij het ooit vroeg.Daarenboven hebben wij bij het boeken van de zaal geen rekening gehouden met budget van buitenaf. Wij konden de zaal en het eten perfect zelf betalen.Alles wat we gekregen hebben - vooral van mijn ouders - was mooi meegenomen.Achteraf heeft hij overigens bekend dat hij al 4 jaar met plannen rondliep om mij te vragen :) (we waren 8.5 jaar samen toen we trouwden). Maar dat het nooit "het juiste moment" was.