Terug naar overzicht
Wij willen een receptie (100 man) geven van 16u tot 18u. En dan vanaf 20u het avondfeest laten beginnen voor andere genodigden en ook met een andere traiteur. Nu zitten wij een beetje ermee hoe we die receptie zullen beëindigen. Tussen 18u en 20u zullen we de tijd kunnen gebruiken om alles weer op orde te zetten voor het avondfeest. We willen de mensen ook niet "buitenschoppen", maar wel op een vriendelijke manier duidelijk maken dat ze naar huis moeten. Hoe pakken jullie dit aan?
Bij ons zijn zowel de mensen die enkel voor receptie zijn gevraagd, als de mensen voor het avondfeest welkom tussen 16u30 en 18u30 voor de receptie. Bij binnenkomst moeten ze zich aanmelden en krijgen de mensen voor het avondfeest een kaartje met de tafelnaam. Rond 18u30 wordt gestart met het afroepen van de tafelnamen om aan tafel te gaan. Op die manier weten de mensen die enkel voor de receptie zijn gevraagd, dat de receptie gedaan is.
1. duidelijk op de uitnodiging plaatsen van 16u tot 18u2. laten stoppen met schenken om 17:45u3. om 18u zelf jullie lege glazen afgeven aan de obers en er geen meer vragen4. afspreken met de obers dat ze om 18u de lege glazen afhalen ("mag ik uw glaasje alstublieft")5. vooral blijven glimlachenSucces.
Bij ons was de tip vd zaal zelf van een half uur minder lang op de uitnodiging te zetten. Zo heb je een half uur uitlooptijd. Tegen dan waren de meesten bij ons wel vertrokken. Het laatste hapje was ook een zoet hapje. Zo weten de mensen dat de receptie op zn einde loopt
Wij kregen het advies om gewoon met de genodigde voor het avondfeest binnen te gaan in de zaal , indien er nog mensen van de receptie zijn zullen die het gauw snappen. Volgens onze zaalmeester is dit al jaren de gang van zaken en hebben ze hier nog nooit problemen mee gehad en mocht ik mij daar geen zorgen in maken. Wel zullen we het uiteraard duidelijk op de uitnodiging vermelden.
Is dat dan niet raar dat je binnen gaat en de mensen van de receptie de kans niet meer hebben om nog iets te komen zeggen als ze vertrekken.Wij gaven ook een bedankje aan de gasten.Ik zou het persoonlijk raar vinden om met het volk ineens verder te gaan.
Is dat dan niet raar dat je binnen gaat en de mensen van de receptie de kans niet meer hebben om nog iets te komen zeggen als ze vertrekken.
Wij gaven ook een bedankje aan de gasten.
Ik zou het persoonlijk raar vinden om met het volk ineens verder te gaan.
ik vind dat je ergens een lijn moet trekken , tegen dat je iedereen handjes geschud hebt die op uw receptie komt , is de receptie bijna voorbij en om dan van voorafaan te herbeginnen zie ik persoonlijk niet zitten. De mensen van de receptie weten op voorhand dat de receptie twee uur duurt en als ze niet uit zichzelf vertrekken kan je toch als bruidskoppel niet alle andere genodigden laten wachten omdat een paar mensen blijven hangen op de receptie . de perfecte manier zal wellicht niet bestaan maar wij zullen het zo doen geloof ik ...
Neen inderdaad en daarom hebben wij dat half uur uitlooptijd voorzien.De andere gasten waren dan even op hun gemak, konden even naar toilet en konden een plaatsje zoeken voor de ceremonie, terwijl wij dag zeiden tegen de laatste gasten vd receptie en een bedankje gaven.Bij ons is dit perfect verlopen zo..
Neen inderdaad en daarom hebben wij dat half uur uitlooptijd voorzien.
De andere gasten waren dan even op hun gemak, konden even naar toilet en konden een plaatsje zoeken voor de ceremonie, terwijl wij dag zeiden tegen de laatste gasten vd receptie en een bedankje gaven.
Bij ons is dit perfect verlopen zo..
Wij zijn zelf doorgegaan (voor de foto's) en zo kwam de receptie ook tot een einde.We reden door met de auto . Iedereen heeft ons uitgezwaaid en toen hebben ze van elkaar nog afscheid genomen en zijn ze ook stilletjes doorgegaan.